تصاویری از قبایل بدوی اتیوپی : در منتهی الیه جنوب غربی کشور اتیوپی در دره رودخانه ...


در منتهی الیه جنوب غربی کشور اتیوپی در دره رودخانه اومو قبایلی زندگی می کنند که شیوه زندگی آنها از هزار سال پیش تاکنون تغییری نکرده و به رسوم و سنت های خود در این نقطه دورافتاده پایبند هستند. جام جم آنلاین: در منتهی الیه جنوب غربی کشور اتیوپی در دره رودخانه اومو قبایلی زندگی می کنند که شیوه زندگی آنها از هزار سال پیش تاکنون تغییری نکرده و به رسوم و سنت های خود در این نقطه دورافتاده پایبند هستند.

به دلیل جنگل های انبوه، رودخانه های خروشان و صعب العبور بودن مسیری که به دره اومو منتهی می شود این قبایل تا اواخر قرن نوزدهم شناخته نشده بودند. آنها علی رغم اینکه در منطقه ای مشترک زندگی می کنند اما دارای نژاد و آداب متفاوتی هستند اما امروزه خطر انقراض نسل این قبایل را تهدید می کند.

یک نکته جالب که موجب پوزخند تلخی می شود این است که علی رغم زندگی بدوی و حفظ رسوم اولیه در دست مردان این قبایل تفنگ های خودکار آک 47 مشاهده می شود که هیچ تناسبی با شکل و هیئت آنها ندارد. برنت استایرتون، فتوژورنالیست مشهور و عکاس باتجربه آژانس گتی ایمیجز برای تهیه گزارشی مصور برای لایف به دره رودخانه اومو یا اومو رایورولی رفت و مجموعه عکس هایی را از این سفر برای لایف به ارمغان آورد. عکس هایی از بشریت اولیه البته منهای وجود تفنگ های خودکار آ ک 47. دره اومو اتیوپی و قبایل بدوی.

تصاویری از زنده خواری حیوانات , تصاویری از آنتالیا , تصاویری از جن
           
چهره جالب یک زن قبیله مورسی با نعلبکی داخل لبش و عاجهای سنگین گراز که به همراه تزیینات دیگر از گوشهایش آویخته است. شهرت قبیله مورسی به دلیل نعلبکی رسی است که از زمان کودکی به داخل لب پایین گذاشته و هر سال به قطر آنها افزوده می شود و آن را نشانه ای از زیبایی می دانند.

تصاویری از ختنه زنان , قبایل آمازون , تصاویری از فرهنگ بومی کشورهای مختلف
            
تصویر دو کودک عضو قبیله مورسی که بدنشان از خاکستر پهن سوخته گاوها پوشیده شده تا از پشه ها در امان باشند.

تصاویری از گوا , تصاویری از کوش آداسی , تصاویری از باکو
            
دو جنگجوی قبیله کارو مسلح به تفنگهای خودکار آک 47 و بدنهای رنگ کرده که از چرا دادن گاوها بازمی گردند. امروز تنها حدود 1500 نفر از اعضای قبیله کارو در دره رودخانه اومو به زندگی ادامه می دهند.

تصاویری از غار علیصدر , تصاویری از مالدیو , تصاویری از
           
سالمندترین عضو قبیله کارو که اعضای قبیله از سن او خبر ندارند اما معتقدند که او سالمندترین عضو قبیله است. در این ناحیه مردم تمایلی به زندگی طولانی و پیر شدن ندارند.

نقاشی مینیاتور ایرانی و تصاویری از شاهکارهای نقاشی مینیاتور , تصاویری از شست وشوی مبل , تصاویری از کشور سوییس
           
سه پیرمرد عضو قبیله داسانک. اعضای قبیله داسانک یکی از بزرگترین قبایل دره رودخانه اومو بوده و ثروتمندترین قبیله محسوب می شوند. قبیله داسانک حدود 60 هزار راس گاو دارد.

تصاویری از آداب و رسوم قزوین , تصاویری از تبریز , تصاویری برای شهادت امام رضا

یک جنگجوی قبیله کارو که سلاحش را بر دوش گذاشته است. جراحاتی که بر پشت او دیده می شود نشانه این مساله است که او در جریان نبرد افرادی را به قتل رسانده است. هنگامی که یک جنگجوی کارو مردی را به قتل می رساند اعضای قبیله او با تیغه یک چاقو بر پشت شانه و بازوها این نشانه ها را ایجاد می کنند.

تصاویری از شستشوی مبل ها , قبایل آفریقایی , قبایل اقریقایی
            
تصویر یک چوپان عضو قبیله هامار که برای حفاظت از گله اش مسلح است. او با دیدن استایرتون (عکاس این گزارش) به او گفت تو که هستی؟ اینجا چه می کنی؟ جوان دیگری که با او بود رفتارش کمتر دوستانه بود و پس از گرفتن این عکس توسط استایرتون با دادن دشنامی از او دور شد.

تصاویری ازشستشوی مبل ها , قبایل عجیب افرقایی , تصاویری از گلدان
            
چهره یک جنگجوی کارو در روستای محل زندگی اش در رودخانه اومو. رنگ آمیزی جالب چهره و بدن او و پوشش سنتی اش هیچ تناسبی با سلاحی که بر دوش گذاشته ندارد.

تصاویری از گلدان ها , تصاویری از شام غریبان امام حسین , تصاویری از چهره انسان در قیامت

چهره یک دختر نوجوان قبیله کارو و تزیینات سنتی قبیله اش.

تصاویری از تفلیس , تصاویری از کویر , تصاویری از فیلیپین
            
چهره یک پیرزن عضو قبیله مورسی که نعلبکی لبش را درآورده و لب پایین اش را کاملا جمع کرده است. او در عین حال آویزه های سنگین گوش هایش را نیز از لاله ها جدا کرده است.


ویدیو : تصاویری از قبایل بدوی اتیوپی