تشکیل شعبه‌ برای دریافت شکایات فاجعه منا : دادستان کل کشور از تشکیل شعبه‌ای ...


دادستان کل کشور از تشکیل شعبه‌ای در دادستانی تهران برای جمع آوری شکایات، گزارش‌ها و مستندات فاجعه منا خبرداد. خبرگزاری مهر: دادستان کل کشور از تشکیل شعبه‌ای در دادستانی تهران برای جمع آوری شکایات، گزارش‌ها و مستندات فاجعه منا خبرداد.

سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه جلسه بررسی فاجعه منا در دادستانی کل کشور با بیان اینکه تحت هیچ عنوان از موضوع فاجعه منا نمی‌گذریم، اعلام کرد: شعبه‌ای در دادستانی تهران ماموریت یافته است تا تمامی شکایات گزارش‌ها و مستنداتی که در این زمینه ارائه می‌شود را جمع آوری کند.

وی ادامه داد: همچنین بخش‌هایی همچون وزارت اطلاعات و سازمان حج و زیارت نیز مسئولیت دارند، گزارش‌ها و مستندات را از حجاج جمع آوری کرده و به دادسرای تهران ارائه کنند.

وی با عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان و طلب صبر برای خانواده آنان و علو درجات برای جان باختگان این فاجعه اظهارکرد: وزارت امور خارجه از طرف کشور جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم این پیگیری‌ها قرار دارد و مسئله تشکیل کمیته حقیقت یاب از سوی دولت عربستان همچنان مورد تاکید و ضروری است.

وی بیان کرد: در اختیار گذاشتن مستندات به ویژه فیلم‌هایی که در خصوص این فاجعه وجود دارد همچنان مورد تاکید ماست باید این فیلم ها که توسط دوربین های متعدد از سرزمین منا ضبط شده است در اختیار جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی که در این قضیه قربانیانی داشتند قرار گیرد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: فکر می کنیم مستندات باید مورد بررسی قرار گیرد و در این رابطه کمیته حقیقت یاب ایفای نقش می کند تا این قضیه روشن شود و گذشت زمان تاکید را در این قضیه بیشتر می کند.


ویدیو : تشکیل شعبه‌ برای دریافت شکایات فاجعه منا