تشكیل باند تبهكاری از سوی ۲ زندانی محكوم به حبس ابد :     زندانی محكوم به ...



 

جیمز باند , زندانی , باند کشی طبی

 

زندانی محكوم به حبس ابد كه با تشكیل باند تبهكاری با ضرب و جرح مردم، اموالشان را سرقت می كردند، پس از دستگیری به ۱۲۰ فقره سرقت اعتراف كردند.

از چندی پیش شكایت های فراوانی در شعبه اول دادیاری دادسرای جنایی تهران مطرح بود كه نشان می داد اعضای یك باند با كمین در اطراف بانك ها و مراكز خرید، افرادی را كه پول حمل می كردند، شناسایی و با ضرب و جرح و ایجاد رعب و وحشت، اموالشان را سرقت می كنند.

با دستور قضایی از سوی دادیار هاشمیان، پرونده برای پیگیری و تحقیقات ویژه در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

● چهره نگاری

با شروع تحقیقات، شكایت یك مرد میانسال در پلیس آگاهی، پرونده را وارد مرحله تازه ای كرد.

این فرد در شكایت خود گفت: پس از دریافت چند میلیون تومان پول از بانك، در بیرون از شعبه به یكباره از سوی چند نفر مورد حمله قرار گرفته و او توانسته چهره یكی از سارقان را به خاطر بسپارد.

درپی این شكایت و چهره نگاری، فرد مالباخته موفق شد در بانك اطلاعات مجرمین تصویر متهم سارق را شناسایی كند.

به این ترتیب هویت این متهم از سوی ماموران شناسایی شد؛ او تبهكاری بود كه پیش از این در ده ها فقره سرقت و كیف قاپی نقش داشت و چند سال قبل نیز در پی دستگیری به اتفاق یكی از همدستان خود به حبس ابد محكوم شده بود و اكنون در زندان دوران محكومیت خود را سپری می كرد.

 

● ۲ زندانی محكوم به ابد

با به دست آمدن این سرنخ و استعلام از زندان معلوم شد متهم شناسایی شده به اتفاق همدستش چند ماه پیش به دنبال دریافت مرخصی از زندان متواری شده اند.

با مشخص شدن موضوع، تیم های عملیات و ضربت پلیس آگاهی با بررسی فیلم های بانك و مشاهده هر دو متهم كه هنگام سرقت سعی در پنهان كردن چهره شان را داشتند، محل های رفت و آمد ۲ محكوم به حبس ابد به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شد و سرانجام هنگامی كه ۲ متهم تحت تعقیب قصد ورود به خانه ای را داشتند، در اقدامی ضربتی دستگیر شدند.

دو متهم سارق در بازجویی ابتدا سرقت پس از فرار از زندان را انكار كردند، اما پس از این كه از سوی ۳ نفر از مالباختگان شناسایی شدند، هر دو زبان به اعتراف گشوده و به تشكیل باند تبهكاری پس از فرار از زندان اعتراف كردند.

این دو متهم در اعترافات خود گفتند: چند سال پیش هنگام محاكمه به اتهام سرقت های گسترده و سوابق كیفری چند عضو باند به مجازات مرگ محكوم شدند و ما نیز با یك درجه تخفیف به حبس ابد محكوم شدیم و سرانجام با دریافت مرخصی از زندان متواری و باند تازه ای را تشكیل دادیم و با كمین در بانك ها به بهانه پرداخت قبض آب و برق، با شناسایی مشتریان بانك ها، اموالشان را سرقت می كردیم.

 

● انهدام شبكه سرقت

با اعتراف هر دو متهم و صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران، ماموران در چند عملیات همزمان ۵ عضو دیگر این باند را یكی پس از دیگری شناسایی و دستگیر كردند.

با انهدام این شبكه سرقت، آنها در تحقیقات مقدماتی به ۱۲۰۰ فقره سرقت توام با ضرب و جرح و بی هوش كردن مردم در مقابل بانك ها و مراكز خرید اعتراف كردند.

با اعتراف متهمان و بررسی میزان سرقت ها، معلوم شد اعضای این باند تبهكاری كه عمدتا از مجرمان سابقه دار هستند، ۸۰۰ میلیون تومان از اموال مردم را سرقت كرده و بخش عمده ای از این اموال صرف خرید مواد مخدر صنعتی، شیشه و خودروهای گرانقیمت شده است.

بنابراین گزارش، با شناسایی مالباختگان، دادیار هاشمیان قرار قانونی را برای متهمان صادر كرد تا پرونده این مجرمان خشن بزودی در دادگاه كیفری رسیدگی شود.... / گزارش : جام جم آنلاین



ویدیو : تشكیل باند تبهكاری از سوی ۲ زندانی محكوم به حبس ابد