تشخیص حمله قلبی با یک قطره خون : محققان موفق به ساخت یک دستگاه دستی شده اند ...


محققان موفق به ساخت یک دستگاه دستی شده اند که قادر است حمله قلبی را در عرض 10 دقیقه با یک قطره خون تشخیص دهد. خبرگزاری ایرنا: محققان موفق به ساخت یک دستگاه دستی شده اند که قادر است حمله قلبی را در عرض 10 دقیقه با یک قطره خون تشخیص دهد.

این دستگاه که توسط محققان شرکت فیلیپس ساخته شده، Minicare I-20 نام دارد. تشخیص حمله قلبی با استفاده از روش های آزمایشگاهی حدود 60 دقیقه طول می کشد؛ در حالیکه تشخیص حمله با استفاده از این دستگاه کوچک توسط یک قطره خون انجام شده و به 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

تشخیص با استفاده از پروتئین هایی صورت می گیرد که پس از حمله قلبی در جریان خون جاری می شوند. این پروتئین cTnI نام دارد و پس از حمله قلبی، توسط عضلات قلب تولید می شود.

گوگل ردیاب تشخیص سرطان و حمله قلبی میسازد  , حمله قلبی , علایم حمله قلبی

محققان بر این باورند که این روش در تشخیص اورژانسی بیمارانی که با درد قفسه سینه به بیمارستان مراجعه می کنند، بسیار مفید است و می توان با استفاده از آن در زمان طلایی بیمار اقدامات لازم را صورت داد.

حمله قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. درد قفسه سینه، حالت تهوع، درد در ناحیه فک، گوش، گردن و شانه، خستگی مفرط، سرگیجه، اختلال تنفس و ضربان نامنظم قلب از مهمترین علایم حمله قلبی هستند.


ویدیو : تشخیص حمله قلبی با یک قطره خون