تزئین خاص خانه با توری‌های فلزی و چوبی : راه پله، نمای بیرونی خانه، سقف و درها ...


راه پله، نمای بیرونی خانه، سقف و درها جزو عناصر معماری هستند که می توان الگوی جداسازی را روی آنها اعمال کرد. به این الگوها که توری هستند،«کات‌اَوت» می گویند.    

پادشا: خاطرتان هست هنگامی که کودک بودیم با کاغذ و قیچی طرح های مشبک و زیبا درست می کردیم و از دیدن آنها لذت می بردیم؟ اکنون نیز می توان نوستالوژی دوران کودکی را تجربه کرد. البته دیگر به کاغذ و قیچی نیازی نیست و باید پول در جیب داشته باشید تا به فروشگاه های لوازم تزئینی خانه بروید و جداکننده های زیبایی را برای خانه خود بخرید که درست مانند طرح های کاغذی دوران کودکی زیبا و جالب هستند.

راه پله، نمای بیرونی خانه، سقف و درها جزو عناصر معماری هستند که می توان الگوی جداسازی را روی آنها اعمال کرد. به این الگوها که توری هستند،«کات‌اَوت» می گویند. کات‌اَوت ها در اندازه های بزرگ یا کوچک و طرح های ساده و بسیار جلب توجه  کننده وجود دارند. بنابراین به راحتی می توانید طرح و اندازه دلخواه خود را انتخاب کنید.

فلز و چوب رایج ترین متریالی هستند که برای ساخت کات‌اَوت استفاده می شوند و طرح هایی که روی آنها اعمال می شود نیز به روش های مختلف صورت می پذیرند. به طور مثال، ورقه های فلزی را با پانچ های صنعتی سوراخ می کنند. برای این منظور از شابلون های پیش‌ساخته استفاده می شود. این شابلون ها در اندازه های استاندارد موجود هستند و اصولا بین 150 تا 250 دلار آمریکا قیمت دارند. قیمت این الگوها به طرح و سوراخ های موجود در آنها بستگی دارد.

کات‌اَوت های مشبک که مواج یا جوش‌کاری شده هستند نیز در اندازه های استاندارد فروخته می شوند. در مقابل، برش های واتر جت و لیزری برای انواع وسایل و طرح ها قابل استفاده می شود. البته قیمت آنها را با توجه به جنس، کیفیت، طرح و نوع وسیله ای که روی آن اعمال شده است، متغیر است.  

نمای خارجی


این پوسته خارجی زیبا که در تصویر می  بینید، طرحی مدرن است که از استیل ضدآب و ضد ضربه ساخته شده است و طرح گل و بته‌ای روی آن حالت روستایی زیبایی به آن بخشیده است. طرح های روی این استیل توسط دستگاه برش واترجت اعمال شده اند. این پانل هنگام تابش نور بسیار زیبا و هیجان انگیز می شود. نور از میان طرح های برش داده شده عبور می کند و طرح بسیار زیبایی در فضای داخلی ایجاد می کند.

خانه چوبی , خانه های چوبی , ساکن خانه چوبی

برای نمای خارجی می توان از فلزهایی همچون آلومینیوم نیز استفاده کرد. این فلز به این دلیل که سبک و نازک هستند برای ایجاد برش و ایجاد طرح بسیار مناسب هستند.

عکس خانه چوبی , برس چوبی یا فلزی , کتاب خانه چوبی

راه پله


یکی دیگر از مکان های مناسب برای استفاده از پانل های طرح دار و زیبا برای جداسازی دوفضا از هم، راه پله است. در کشورهای آسیای میانه از این طرح ها بسیار استفاده می شود و طرح های بسیار زیبایی هم دارند. در ایران نیز در برخی مکان ها شاهد استفاده از کات‌اوت های زیبا برای جداسازی راه پله های داخل از فضاهای دیگر هستیم. این پانل ها اصولا از چوب ساخته می شوند و طرح های هندسی دارند. از این طرح به عنوان نورگیر پنجره نیز استفاده می کنند.

کف چوبی ب خانه , کف چوبی خانه , کفپوش چوبی خانه

مزیت استفاده از این الگوهای چوبی این است که در عین جداسازی دوفضا، همچنان نور را از خود عبور می دهند. در ضمن، در خانه نقطه کانونی ایجاد می کنند که به محض ورود بسیار جلب توجه می کنند.

از دیگر متریال هایی که برای کات‌اوت راه پله استفاده می شود، ورقه های فلزی هستند که با دستگاه واترجت برش خورده اند و طرح های بسیار زیبایی روی آن ایجاد شده است. فلز این خوبی را دارد که به راحتی خمیده می شود و برای راه پله های مارپیچ  گزینه های بسیار خوبی هستند.

وسایل چوبی خانه , این پارتیشن ها جنس های مختلفی دارد مثل فلزی ، چوبی و غ , ساخت قوطی فلزی در خانه

جالب است که از ورقه های فلزی مشبک و توری می توان به عنوان پله هم استفاده کرد. اگر دوست دارید نمای داخلی خانه شما خاص و بسیار زیبا باشد، می توانید سفارش دهید با توری های فلزی برایتان پله بسازند و میان طبقات داخلی خانه آنها را نصب کنید. این پله ها نور را نیز عبور می دهند که علاوه بر زیبایی باعث روشن ماندن فضا می شود.

کتاب خانه چوبی انتیک , نقشه ساخت خانه چوبی , کانتر چوبی آشپز خانه

در


از گزینه های دیگر استفاده از توری های چوبی و فلزی، در است. در کشویی کمد یا اتاق خواب را می توانید از چوب هایی که به زیبایی برش خورده اند، انتخاب کنید. به طور مثال،همان طور که در تصویر می ببینید، آینه ای در پشت این در نصب شده است که نور بیرون را به خوبی منعکس می کند.

لوازم چوبی قدیمی خانه , خانه های چوبی در اتریش , درب چوبی جمع شو داخل خانه

طرح خطی زیبایی که روی در این گاراژ ایجاد شده است نمای تئاترگونه به آن بخشیده است. این منافذ خطی به خوبی نور را به بیرون هدایت می کنند و هنگام شب زیبایی خوبی دارد.

امیرحسین آرمان ساکن خانه چوبی , تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی , راه پله چوبی خانه دوبلکس

دیوار جداکننده


برای جداسازی فضاهای داخلی خانه می توان از انواع دیوارهای از پیش آماده استفاده کرد. اما برای اینکه باعث خفگی یا تاریکی فضا نشوید، بهتر است از دیوارهای مشبک فلزی یا چوبی استفاده کنید. این دیوارها علاوه بر زیبایی، به خوبی نور را نیز منتقل می کنند. طرح های روی این دیوارها با برش ایجاد شده اند و به همین منظور باعث بسته شدن فضا نمی شوند.

در این مثال، از توری مشبک استیل ضدزنگ استفاده شده است.

نمای خانه تان یک پوسته چوبی اضافه کنید , داخل خانه های ویلایی چوبی , دکوراسیون چوبی خانه

در این نمونه نیز تصویر پیکسالایز شده از آب روی پانل MDF چاپ شده است و نمایی از دیوار شفاف را به نمایش می گذارد.

دکوراسیون چوبی آشپز خانه , لوازم چوبی خانه , عکس های بهترین خانه چوبی کار دستی

این دیوار در ورودی خانه نصب شده است.

خانه ملت , خانه هوشمند , یتیم خانه ایران

حصار و پرچین


یکی دیگر از استفاده های ورقه های چوبی یا فلزی توری و طرح دار، حصار و پرچین است. به طور مثال، از فلزاتی همچون استیل برای این منظور استفاده می شود که دوام بسیاری دارند. در این تصویر، پرچین فلزی را می بینید که طرح پرنده های در حال پرواز روی آن برش خورده است.

شومینه

از فلزاتی که مشبک هستند و طرح های زیبا روی آن برش خورده است، می توان به عنوان دیواره خارجی شومینه نیز استفاده کرد.

خانه , خانه پوشالی , خرید خانه

کفپوش


در این خانه، در زمین طرحی با توری فلزی ایجاد شده است که باعث زیبایی فضا بشود و برای سهولت در رفت و آمد، یک لایه شیشه ضخیم روی آن قرار داده شده است.

سازه فلزی , خانه هنرمندان , اجاره خانه در تهران

در این نمونه نیز از توری فلزی با سوراخ های ریز استفاده شده است و فضای راهروی این اتاق را به طور کامل با توری فلزی درست کرده اند.  

خانه داری , خانه سینما , سریال خانه پوشالی

سقف


آخرین جایی که می توانیم نام ببریم، سقف است. برای تزئین سقف خانه می توانید از صفحه های فلزی سوراخ دار با طرح های متنوع استفاده کنید. در فاصله میان سقف و این ورقه ها می توانید لامپ هایی به رنگ های دلخواه کار بگذارید تا هنگام روشن شدن از میان این سوراخ ها نمای زیبایی ایجاد کنند.  

دانلود سریال خانه پوشالی , پل چوبی , اجاره خانه


ویدیو : تزئین خاص خانه با توری‌های فلزی و چوبی