ترکیه: 11 ماه زندان برای یک دانش آموز به دلیل توهین به اردوغان : دادگاه قونیه ...



جملات زیبا برای روز دانش آموز , 9 دلیل برای سفر به شهرهای ترکیه ای , 9 دلیل برای سفر به شهر های ترکیه ای

دادگاه قونیه بعد از صدور حکم اعلام کرد به دلیل حسن رفتار متهم، اجرای حکم در حال حاضر به حالت تعلیق در آمده است.

دادگاه استان قونیه ترکیه یک دانش آموز را به دلیل اهانت به رییس جمهور این کشور به 11 ماه و 20 روز زندان محکوم کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دانش آموز 17 ساله با اشاره به فسادهای مالی و سیاسی دولت ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را "رییس دزدان" نامیده بود.
 
این دانش آموز از فعالان یکی از احزاب مخالف دولت در ترکیه است.
صدور این حکم باعث بیان انتقادات وسیعی علیه سیاست های حکومت ترکیه شد.

به نوشته خبرگزاری دوغان ترکیه، دادگاه قونیه بعد از صدور حکم اعلام کرد که به دلیل حسن رفتار متهم، اجرای حکم در حال حاضر به حالت تعلیق در آمده است.

ماجرای پرونده فساد مالی در دولت اردوغان در دو سال گذشته به خبر مهمی برای رسانه های ترکیه و منطقه تبدیل شد و بزرگترین رسوایی تاریخ جمهوری ترکیه لقب گرفت.

در دی ماه سال 92 ، دستگاه مبارزه با فساد در ترکیه، فرزندان برخی از وزرای دولت و ده ها تن دیگر را به اتهام فساد مالی و پولشویی دستگیر کرد. اغلب کسانی که بازداشت شده اند از هواداران یا اعضای حزب عدالت و توسعه و مقامات ارشد دولت به شمار می روند.

انتظار می رفت دانش آموز 17 ساله به استناد ماده 299 قانون مجازات ترکیه و به اتهام اهانت به تصویر ریاست جمهوری به حبس تا 4 سال محکوم شود.

بازداشت و محاکمه یک کودک به این نوع جرم در ترکیه امری بی سابقه است به همین دلیل وکلای کودک یک روز بعد با شکایت نزد دادگاه وی را آزاد کردند.

بعد از انتخاب اردوغان به عنوان رییس جمهور در یک سال گذشته، تعقیب شهروندان به اتهام اهانت به رییس جمهور افزایش یافت و روزنامه نگاران، هنرمندان و شهروندان به طور یکسان هدف قرار گرفتند.

اخبار بین الملل - عصر ایران


ویدیو : ترکیه: 11 ماه زندان برای یک دانش آموز به دلیل توهین به اردوغان