ترمیم کلاژن‌های پوست و جوانسازی با اسکارلت : پوست از سه قسمت اپیدرم، درم و ...


پوست از سه قسمت اپیدرم، درم و هایپودرم تشکیل شده است. قسمت میانی یا همان درم مسئول استحکام و قوام پوست است و از رشته هایی به نام کلاژن و الاستین تشکیل شده است. این رشته ها با افزایش سن و عوامل دیگر نظیر آفتاب، سیگار، استرس و ... تغییر شکل داده و تضعیف می شوند و درنتیجه باعث شلی پوست، افتادگی صورت و ایجاد چروک‌ها می شوند.  پزشکان در سال‌های اخیر از امواج رادیویی به عنوان درمانی برای از بین بردن چروک‌ها و سفت نمودن پوست‌های شل و افتاده استفاده می نمایند. جدیدترین و برترین نمونه این تکنولوژی دستگاه اسکارلت است که دارای تاییدیه ثبت اختراع جهانی بوده و به واسطه تکنولوژی خاص خود یک متد غیر تهاجمی، بدون درد و عارضه می باشد.

دستگاه سوزن‌هایی از جنس طلا دارد که علاوه بر جلوگیری از ایجاد حساسیت به دلیل رسانایی بالا پس از ورود به پوست ناحیه تحت درمان امواج آراف را در اعماق پوست آزاد نموده و در نتیجه  درمانی عمیق تر و موثر تر را برای پوست به ارمغان می آورد. عمق نفوذ سوزن‌های مذکور از 5/0 تا 5/3 میلیمتر با توجه به نوع درمان و نظر پزشک قابل تغییر است.

جوانسازی پوست , جوانسازی پوست صورت , تحریک کلاژن سازی پوست

مختصری در مورد پوست

پوست از سه قسمت اپیدرم، درم و هایپودرم تشکیل شده است. قسمت میانی یا همان درم مسئول استحکام و قوام پوست است و از رشته هایی به نام کلاژن و الاستین تشکیل شده است. این رشته ها با افزایش سن و عوامل دیگر نظیر آفتاب، سیگار، استرس و ... تغییر شکل داده و تضعیف می شوند و درنتیجه باعث شلی پوست، افتادگی صورت و  ایجاد چروک‌ها می شوند.

مکانیسم اثر اسکارلت

اسکارلت ستون‌های حرارتی به شکل قطره اشک در درم و درم عمقی ایجاد می کند. سیستم های RF فرکشنال امکان ایجاد دما بین 40-60 درجه سانتیگراد را دارا می باشند اما اسکارلت حرارتی بین 57 تا 60 درجه سانتیگراد را فراهم می سازد؛ این نکته بسیار حائز اهمیت است که دستگاه بیشترین دما را در درم عمقی ایجاد کند.

کاربردهای اسکارلت چیست؟

مهمترین کاربرد اسکارلت در سفت کردن پوست و درمان شلی پوست است، در واقع اسکارلت این قابلیت را دارد که لیفتینگ بدون جراحی برای پوست ایجاد کند. این اثر به سه صورت ظاهر می شود که اولین اثر از همان جلسه درمان به بعد شروع خواهد شد اثر دوم 3 تا 4 هفته بعد با ترمیم کلاژن‌های موجود در پوست اتفاق می افتد.

 و اثر آخر و مهمتر، با تحریک فیبروبلاست ها (سلولهای سازنده کلاژن) باعث ساخته شدن کلاژن و الاستین جدید در پوست می شود.

یکی از کاربردهای مهم  اسکارلت در سفت کردن قسمت تحتانی صورت شامل غبغب و پوست نواحی فک پایین، چروکهای دور لب و افتادگی اطراف چانه و نیز پوست گردن می باشد بطوریکه بیمار بعد از اتمام جلسات درمان رضایت چشمگیری از بهبود این مشکلات دارد.

اثربخشی اسکارلت در برطرف کردن چروک‌های اطراف چشم بسیار شگفت انگیز است. ترکیب این روش درمانی با بوتاکس می تواند بهترین گزینه برای چروک‌های اطراف چشم باشد.

اسکارلت در درمان اسکارهای فرورفته، آکنه و بطور خاص در درمان اسکارهای عمقی بسیار موثر است. در روش‌های دیگر برای درمان این نوع از اسکارها احتمال بوجود آمدن عوارضی مانند لک و سوختگی بسیار زیاد است در حالیکه در درمان با اسکارلت  هیچ گونه لک و سوختگی برجای نمی ماند لذا یک گزینه بسیار مناسب خواهد بود. همچنین نتایج بسیار جالبی در برطرف کردن اسکارهای سوختگی یا ناشی از جراحی دارد.

کاربرد دیگر آن درمان جوش فعال صورت است. خانم‌هایی که بر اثر مشکلات هورمونی در سنین 30-40 سال هنوز جوش میزنند پس از درمان با اسکارلت علاوه بر جوانسازی پوست از کاهش جوش‌های صورت ابراز رضایت می کنند.

کاربرد بعدی آن درمان ترشح بیش از حد چربی و درمان منافذ باز پوستی است، بطوریکه کاهش 60-70% ترشح چربی صورت فقط بعد از یک بار درمان مشهود است.

این تکنولوژی در درمان ترک‌های پوستی استریا نیز موثر بوده بطوریکه جز یکی از بهترین درمان‌های آن است. البته این اثر بخشی نسبی است و به معنی از بین بردن کامل آنها نیست ولی باعث کمتر شدن استریا می شود در ضمن پوست این نواحی که اسکارلت شده  نیز سفت می گردد.

یکی از جالبترین کاربردهای اسکارلت درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل است، در بررسی‌های صورت گرفته این اثر طولانی مدت است همچنین کسانی که از بوی بد عرق شکایت دارند می‌توانند از این درمان بهره ببرند.

آموزش سریع جوانسازی پوست , روش های جوانسازی پوست , کلاژن سازی پوست

تعداد جلسات درمانی اسکارلت و فواصل بین درمان چگونه است؟


تعداد جلسات بستگی به هدف درمان، نوع و شدت مشکل پوستی دارد و با صلاحدید پزشک 3 تا 4 جلسه درمان با فواصل یک ماه الزامی است.

با توجه به اینکه نمیتوان از روند پیری جلوگیری نمود بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که تا آخر عمر به درمان مجدد احتیاج نباشد از این رو پیشنهاد می شود هر 6 ماه تا یکسال یک بار بیمار جهت درمان نگهدارنده به پزشک مراجعه کند.

آیا این روش درمانی احتیاج به مکمل های دیگر دارد؟

معمولا اسکارلت درمان کامل و جامعی را ارائه می دهد ولی در بعضی مواقع درمان ترکیبی با روش‌های دیگر اثرات مورد نظر را دو برابر می کند. مثلا در مورد افتادگی شدید پوست در خانم های مسن ترکیب آن با Doublo (جدیدترین سیستم هایفو) نتایج عالی بهمراه دارد.

نظر پزشکان درباره جوانسازی پوست , راهکار کلاژن سازی برای پوست , مراحل جوانسازی پوست

جوانسازی پوست صورت در منزل , انواع روشهای جوانسازی پوست , جوانسازی پوست با طب سوزنی

تماس مستقیم
۲۲۷۲۰۱۲۴ - ۸۸۱۹۲۷۴۸


آموزش جوانسازی پوست , ترمیم زخم تورم و قرمزی پوست صورت , مواد طبیعی برای جوانسازی پوست آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان میرزای شیرازی، خیابان ناهید، شماره 42، شرکت آفا



ویدیو : ترمیم کلاژن‌های پوست و جوانسازی با اسکارلت