ترمیم خراشیدگی های دیسک :       اگر کامپیوتر شما بخاطر خراشیدگی هایی که بر ...



 

 

 

اگر کامپیوتر شما بخاطر خراشیدگی هایی که بر روی یک دیسک مهم شما ایجاد شده اند از خواندن آن امتناع می کند، ممکن است طرح های نجات ما برای شما مفید باشند.

CDها و DVDها به طور غافلگیر کننده ای تحمل استفاده های نادرست را دارند، اما زمانی می رسد که دیسک های موسیقی، بازی، برنامه و یا فیلم شما دیگر از پخش شدن امتناع می کنند. این وضعیت می تواند بخاطر گردوخاک، فرسودگی عادی در طول زمان و یا به احتمال یک خراشیدگی روی دهد. بدیهی است که شما به آسانی می توانید کمی گرد و خاک را برطرف کنید، اما برای نشانه ها و یا حتی خراشیدگی های قابل ملاحظه تر، باید راه حل دقیق تری پیدا کنید زیرا در غیر این صورت ممکن است آسیب های بیشتر و حتی غیرقابل جبرانی را به دیسک خود بزنید که آن را کاملا غیر قابل استفاده کنند. خبر خوب این است که با کمی دقت و توجه در اغلب موارد می توان یک دیسک غیر قابل پخش را وادار کرد که برای یک بار دیگر خوانده شود. بنابراین اگر دیسکی دارید که درایوتان از خواندن آن امتناع می کند، با دنبال کردن این مقاله به احتمال می توانید راه حلی برای مشکل خود پیدا کنید.

 

مراحم ترمیم خراشیدگی پوست , دیسک ترمیم غذا , ترمیم مو

 

قدم اول
در بسیاری از موارد دیسک ها تنها به این دلیل قابل خواندن نیستند که مقدار زیادی گرد و خاک، چربی و لکه های مختلف بر روی آن ها انباشته شده اند. این موارد به لیزر درایو شما اجازه نمی دهند که داده ها را از طریق لایه پلاستیکی شفافی که در طرف اطلاعاتی دیسک قرار گرفته (نه طرفی که اطلاعات و مارک تجاری دیسک روی آن چاپ شده اند)، بخواند. خوشبختانه خراشیدگی های کوچکی که بر روی این سطح دیسک ایجاد شده اند معمولا قابل ترمیم هستند. با این حال، برخلاف آن چه که عموماً تصور می شود، خراشیدگی هایی که بر روی طرف لیبل دیسک ایجاد شده باشند می توانند بسیار جدی تر و حتی غیر قابل ترمیم باشند. دلیل این مسئله آن است که لایه نگهدارنده اطلاعات در یک دیسک عملا به سطحی که لیبل تجاری دیسک روی آن قرار دارد نزدیک تر است.

 

ترمیم مو و کاشت مو بدون جراحی , ترمیم و کاشت مو , ترمیم مو و کاشت مو

 

قدم دوم
یکی از اولین مواردی که وقتی با مشکلات دیسک مواجه می شوید باید به آن توجه داشته باشید (حتی اگر فکر می کنید که این مشکلات بخاطر خراشیدگی ها به وجود آمده اند)، یک تمیز کاری ساده است. پاکسازی و کمی صیقل دادن طرف اطلاعاتی دیسک غالباً تمام چیزی است که برای حل مشکل خود به آن نیاز دارید. کیت های ارزان قیمت زیادی در بازار وجود دارند که این کار را به خوبی انجام می دهند. بهتر است وسوسه نشوید دیسک خود را با مواد پاک کننده قوی و یا جریان قوی آب شست و شو دهید زیرا این کار می تواند مشکل را تشدید کرده و حتی به طرف لیبل دیسک آسیب برساند.

 

دیسک کمر , ترمیم مو کاشت مو بدون جراحی , ترمیم مو چیست

 

قدم سوم
در بعضی از کیت ها یک اسپری پاک کننده حاوی الکل ایزوپروپیل وجود دارد که بایستی بر روی طرف اطلاعاتی دیسک مورد استفاده قرار گیرد. شما هرگز نباید از یک ساینده خانگی برای تمیز کردن دیسک خود استفاده کنید. تقریبا پس از گذشت 30 ثانیه، الکل چربی ها و آلودگی ها را حل کرده و شما می توانید دیسک را با استفاده از پد مخصوصی که در داخل کیت قرار دارد، تمیز کنید. به عنوان یک راه حل جایگزین، می توانید از یک پارچه تمیز، خشک و بدون پرز برای این منظور استفاده کنید. توجه به این نکته بسیار مهم است که باید دیسک را از داخل به سمت خارج تمیز کنید. هرگز برای تمیز کردن دیسک از یک حرکت دورانی استفاده نکنید زیرا این کار می تواند وضعیت را بدتر کند.

 

ترمیم و کاشت موی طبیعی , ترمیم مو های فیکس آلمان , ترمیم مو hrt

 

قدم چهارم

اگر تمیز کردن دیسک نتوانست مشکل را برطرف کند، صیقل دادن آن قدم بعدی خواهد بود. کیت هایی مانند Maplin حاوی ماده جلا کاری و همچنین یک پارچه یا پوست طبیعی برای استفاده از آن هستند. چند قطره از این ماده را بر روی دیسک ریخته و سپس آن را با استفاده از پارچه همراه کیت از داخل به بیرون (به صورت شعاعی) بر روی دیسک بمالید. اجازه دهید دیسک کاملا خشک شود و سپس آن را با پوست طبیعی جلا دهید. این کار بخش عمده ای از خراشیدگی های کوچک را برطرف خواهد کرد.

 

ترمیم مو گلهای تهران , ترمیم و کاشت موی طبیعی با روش hrp , ترمیم مو به روش hrt

 

قدم پنجم
برای خراشیدگی های عمیق تر، ممکن است نیاز داشته باشید که از یک ابزار پاکسازی مانند Skip Dr استفاده کنید. این یک دستگاه ابتکاری است که از آب مقطر و یک گردونه ترمیم کننده خاص استفاده کرده و سطح دیسک را به صورت شعاعی صیقل می دهد. پس از اسپری ماده تمیز کننده بر روی دیسک، آن را در داخل دستگاه Skip Dr قرار داده و دسته آن را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا دیسک یک فرآیند کامل صیقل را پشت سر بگذارد. سپس دیسک را خارج کرده و آن را با پارچه ای که در داخل کیت ابزار قرار دارد خشک کنید. برای جلا دادن دیسک باید از پد ویژه ای که همراه دستگاه ارایه شده است استفاده کنید. در هنگام جلا کاری مطمئن شوید که دیسک بر روی یک سطح صاف، تمیز و نرم قرار گرفته است. اگر دیسک مورد نظر در وضعیت بسیار بدی قرار داشته باشد، ممکن است مجبور شوید این فرآیند را یک بار دیگر تکرار کنید.

 

درمان دیسک , ترمیم پرده بکارت , دیسک گردن

 

قدم ششم
اگر هیچیک از این تکنیک ها مشکل شما را برطرف نکردند، زمان آن رسیده است که از راه حل های ناامیدانه استفاده کنید. باور کنید یا نه، بعضی از مواد جلا کاری فلزی گاهی اوقات می توانند به حل این مشکل کمک کنند، اما بوی چندان خوبی ندارند. با استفاده از نوع الیافی یا نوع مایع آن به همراه یک دستمال نرم، خراشیدگی ها را در یک امتداد شعاعی از مرکز دیسک به سمت خارج صیقل دهید تا کاملا محو شوند. پیش از جلا کاری نهایی دیسک با یک پارچه micro-Fibre، اجازه بدهید کاملا خشک شود. اگر می توانید یک خراشیدگی را با ناخن خود احساس کنید، به احتمال قادر به برطرف کردن آن نخواهید بود.

منبع:shomalclick.com


ویدیو : ترمیم خراشیدگی های دیسک