ترفند شما برای تمیزکردن منزل چیست؟ : اینکه هر کسی برای تمیز کردن منزل راهکار ...


اینکه هر کسی برای تمیز کردن منزل راهکار خود را دارد، درست. اما تا چه اندازه مطمئن هستید که شما در این کار به سلامت خود لطمه ای نمی زنید و از موادی استفاده نمی کنید که آثار بدی داشته باشند. ترفند شما برای تمیزکردن منزل چیست؟ روش ما را امتحان کنید:
اینکه هر کسی برای تمیز کردن منزل راهکار خود را دارد و به روش خود خانه را تمیز می کند، درست. اما تا چه اندازه به کاری که می کنید اعتماد دارید و مطمئن هستید که شما در این کار به سلامت خود لطمه ای نمی زنید و از موادی استفاده نمی کنید که آثار بدی داشته باشند. حتی علاوه بر مواد شوینده، گرد و خاک موجود روی مبل و میز و... شما هم برای سلامتی شما مضر هستند. راه حل وجود دارد. نشریه ریدرز دایجست در مطلبی سیزده روش برای تمیز کردن سالم و آسان معرفی کرده است که با هم می خوانیم.

کار در منزل برای بانوان بسته بندی , یک ترفند جالب برای مشاهده قدرت سیگنال آیفون , کار در منزل برای بانوان

۱- برنامه ریزی شده تمیز کنید. این بدان معناست که ابتدا زمین را تمیز نکنید و سپس به سراغ سقف و پنجره بروید. یک برنامه ریزی درست این است که شما تمیز کردن منزل را از بالاترین نقطه در خانه آغاز کنید و به پایین ترین آن برسید.

۲- تمیز کردن وسایلی که هرگز فکرش را نمی کنید. به عنوان مثال تلفن. دکتر گربا متخصص امور بهداشتی در آمریکا با تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده است که باکتری های خطرناکی در گوشی تلفن تولید می شوند که به خاطر تماس زیاد با آن به راحتی به دهان منتقل می شود.
ظروف آشغال: مخصوصاً آنهایی که در آشپزخانه و حمام منزل قرار دارند، پس از خالی کردن ظرف آشغال، حتماً آنها را بشویید.
پرده حمام: پرده حمام از آن اشیایی است که در طول روز معمولاً مرطوب هستند و محل جمع شدن باکتری ها و قارچ ها است.
ماشین ظرفشویی: در مورد ماشین ظرفشویی هم وضع همین طور است. شما ظرف داخل آن را خالی می کنید و آنگاه در آن را می بندید. به این ترتیب در آن رطوبت قارچ ها و باکتری ها روی در و لبه های آن فرصت رشد و تکثیر پیدا می کنند.
هواکش ها: این وسیله معمولاً برای از بین بردن گرد و خاک و هوای آلوده از خانه به کار برده می شوند، اما اگر به بهداشت آن اهمیت ندهیم، این دستگاه به جای کمک ممکن است خطرساز شود.

۳- گرد و خاک باقی مانده روی مبل ها باعث ایجاد بیماری های تنفسی می شود. این جمله را دکتر کیم کارلسون در خصوص لزوم تمیز کردن مبلمان منزل می گوید.

۴- تمیز کردن ظروف نقره با خمیر دندان. برخی از مواد تمیزکننده نقره حاوی مواد نفتی هستند. برخی هم از مشتقات بنزین تهیه شده اند. به جای استفاده از این مواد، پیشنهاد می شود از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان را با انگشت یا با پارچه ای روی وسایل نقره خود بکشید.

۵- در مورد شوینده ها باید توجه کنید که مملو از مواد شیمیایی و خطرناک هستند و استفاده از آنها بسیار خطرناک است. به جای این مواد می توانید یک سطل پر از آب جوش بردارید، نیم لیوان سرکه داخل آن بریزید و شست وشو را انجام دهید.

۶- برای شست وشوی پنجره ها از شوینده های موجود در بازار بهره نگیرید. خودتان به راحتی قادر خواهید بود یک شوینده و ضدعفونی کننده برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید. برای تهیه شوینده خانگی کافی است یک سوم پیمانه سرکه سفید، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی یا یک چهارم پیمانه الکل صنعتی را به نصف سطل آب ولرم اضافه کنید و برای شست وشو از آن استفاده کنید. نکات زیر را هم در نظر داشته باشید.
برای تمیز کردن شیشه از ابرهای اسفنجی استفاده کنید. به جای اینکه با اسپری مایع را روی شیشه بپاشید، اسفنج را داخل مایع بکنید و روی شیشه بکشید. مایع را به مدت پنج دقیقه روی شیشه بگذارید و سپس با دستمال تمیز کنید. نکته دیگر اینکه از تمیز کردن شیشه در روزهای آفتابی و در مقابل نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. این کار باعث بخار و خشک شدن سریع ماده شوینده می شود. برای خشک کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید.
برای شیشه هایی که لکه های اساسی روی آن وجود دارد و با ابر پاک نمی شوند، ابتدا با آب و صابون روی قسمت را مرطوب کنید و سپس به وسیله یک تیغ آن اثر را محو کنید.

۷- باور نمی کنید که تعداد باکتری های داخل دستشویی تا چه حد زیاد است. این جمله ای است که دکتر گربا در خصوص کاسه توالت و سینک دستشویی می گوید. برای تمیز کردن توالت هم می توانید از همان سرکه استفاده کنید. به وسیله آب پاش سرکه را به اطراف توالت بزنید. علاوه بر آن داخل دستشویی هم یک پیمانه سرکه بریزید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. پس از این کار برای ضدعفونی بیشتر چند قطره الکل صنعتی را به آب اضافه کنید.

۸- کف آشپزخانه را با روش ساده خودتان تمیز و ضدعفونی کنید. در مورد کف های چوبی و پارکت یک چهارم پیمانه سرکه سفید را به یک لیوان آب اضافه کنید. فقط با پارچه نرم و کتانی کف های چوبی و پارکتی را تمیز کنید. برای شستن کاشی، سرامیک و موزاییک فقط از آب گرم استفاده کنید و هیچ ماده دیگری اضافه نکنید. برای کفپوش های موکت از آب داغ و اگر نیاز بود کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید.

۹- شما تصور می کنید که ماشین ظرفشویی شما کاملاً تمیز است و هیچ مشکلی ندارد. اما همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، بررسی ها نشان می دهد که باکتری های متفاوتی در آن رشد و تکثیر می شوند. در ماشین لباسشویی هم شاهد وضع مشابهی هستیم. برای این وضعیت راه حل ساده ای وجود دارد. برای شست وشو از دستکش های پارچه ای استفاده کنید. به جای افزودن وایتکس، کمی پراکسید هیدروژن اضافه کنید. لباس ها را هم سعی کنید در بالاترین درجه گرما بشویید.

۱۰- به تخته آشپزخانه دقت کنید. منشأ بسیاری از میکروب هاست. دکتر گربا در بررسی هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده که تخته آشپزخانه ۲۰۰ بار بیشتر از کاسه توالت استعداد آلودگی دارد. برای تمیز کردن بهتر تخته آشپزخانه، ابتدا آب داغ را روی آن بریزید. سپس روی آن سرکه بپاشید. تمام قسمت های آن را دو تا سه ساعت به همان حال رها کنید و سپس آب کشی کنید. چند قطره الکل می تواند ضدعفونی کننده خوبی باشد.

۱۱- ابر و دستمال هایی که برای تمیز کردن قسمت های مختلف خانه استفاده می کنید را باید روزانه سی ثانیه زیر آب گرم بگیرید. دکتر گربا می گوید: نزدیک به ۳۲۰ میلیون باکتری قابلیت رشد در این ابرها و اسفنج ها را دارند که به راحتی به دست و دهان شما انتقال پیدا می کنند.

۱۲- مواد شوینده را خودتان بسازید. در بخش های قبلی توضیحاتی برای تمیز کردن دادیم و گفتیم که از چه موادی استفاده کنید تا بتوانید خودتان ماده شوینده بسازید. مایع ظرفشویی، آب، سرکه و الکل مواد اصلی شوینده های شما هستند. الکل یکی از مؤثرترین ضدعفونی کننده هاست. فقط باید توجه داشته باشید که در نزدیکی آن کبریتی روشن نکنید.

۱۳- فرش را شامپو بزنید. به جای استفاده از مواد شیمیایی، کافی است خودتان قبل از اینکه روی فرش را جاروبرقی بکشید، کمی کربنات سدیم روی زمین بریزید. این کار کمک می کند تا باکتری و میکروب هایی که زمان زیادی است باقی مانده اند، در هنگام کشیدن جارو از بین بروند.
به این ترتیب و در پیش گرفتن راه حل های بالا، می توانید خانه را از هرگونه ماده شیمیایی و البته میکروب دور کنید و در خانه ای سالم، تمیز و زیبا زندگی کنید.

ماساژ در منزل توسط خانم برای اقایان , ترفندهای کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل , کار برای زنان در منزل

قرص calcicare برای چیست , تکنیک ساده‌ نورپردازی برای دکوراسیون منزل رویایی , چطور برای دکوراسیون منزل رنگ انتخاب کنیم

10 ترفند برای تقویت شبکه wifi , بهترین راه برای دفع سنگ کلیه چیست ؟ , ایده های خلاقانه برای دکوراسیون منزل

امپول بتامتازون ال آ برای چیست؟ , فیبر چیست؟ راهنمای کامل فیبرها برای سلامتی بدن , چند ترفند برای یک آرایش سریع

برنامه ریزی هفتگی برای نظافت منزل , سرد بودن دست و پا برای چیست , ترفند آرایشی برای کوچک کردن بینی

ترفندها و راه و روش هایی برای نظافت منزل , دعا برای فروش لوازم منزل , بهترین خانه برای همستر چیست؟

دکور سنتی برای منزل , شش ترفند مغزی برای غلبه برترس , غلظت خون برای چیست

بازیهای داخل منزل برای کودکان3ساله , نکاتی برای دکوراسیون منزل , 4 ترفند برای خلق پروتوتایپ با فوتوشاپ

2 ترفند برای افزایش امنیت مودم , ترفند برای پر پشت کردن ریش ها , مصرف بومادران برای چیست

خواص کرم ایدیال برای پوست چیست , راه و روش هایی برای نظافت منزل , ری استارت کردن فایرفاکس برای چیست

عمل اندوسکوپی معده برای چیست , راهنمای ترکیب رنگ های پاییزی برای دکوراسیون منزل , سریع‌ترین راه برای از دست دادن عشق چیست؟

چهار ترفند کاربردی برای مدیریت بهتر فایل‌ها , ظروف مناسب برای مایکروفر چیست , از چهموادی برای لایه برداری از پوست در منزل

تصاویری برای ترفند های گردشری , ترفند بالابردن سیو سایت برای کلمه خاص , ترفند جالب آرایشی برای داشتن لبهای برجسته آموزش

ترفند هایی برای افزایش سرعت رایانه , ترفند برای گوشی سرقتی , درد زانو برای چیست

شغل های پردرآمد برای نوجوانان چیست , انواع پرده منزل چیست , ترفند عکاسی برای ایجاد رنگین کمان

ترفند عکسی برای درست کردن رنگین کمان , ویژگی های یک وعده صبحانه خوب برای دانش آموز چیست؟ , بهترین هدیه برای ولنتاین به مرد چیست؟

قارچ خوراکی و فایده هایش و بهترین روش برای پختن آن چیست؟  , ترفند بالا بردن سیو سایت برای کلمه خاص , استغاثه امام زمان برای چیست
منبع : Decorationnews.com


ویدیو : ترفند شما برای تمیزکردن منزل چیست؟