ترفندهای به دردبخور در خانه های کوچک : اگر شما جزء تعداد رو به افزایش افرادی ...



اگر شما جزء تعداد رو به افزایش افرادی هستید كه در خانه كار می‌كنند، یا دارای خانه ای کوچک و فرزندانی با تكالیف زیاد و پروژه‌های بی‌پایان هستید، احتمالا میز غذاخوری شما همیشه در اشغال کارهای مختلف است.


پس از آن‌جایی كه این میز به ندرت برای غذاخوردن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر است نگران نباشید؛ فضای غذاخوری خود را با دیگر فعالیت‌های كه در سر دارید منطبق كنید و از این فضا بیش‌ترین استفاده را ببرید.

این میز غذاخوری گرد در كنار دیواری قرار گرفته است كه پیرامون آن قفسه‌هایی توكار ساخته شده‌اند و فضایی برای نگهداری از كتاب‌ها و دیگر اشیای تزئینی فراهم كرده‌اند.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک , خانه کوچک , دکوراسیون خانه های کوچک


نكته: وسایل كار خود را در سبد یا جعبه‌های تزئینی قرار دهید تا فضای نشیمن شما شبیه یك دفتر كار نشود. این كار به سادگی امكان‌پذیر است، فقط كافی است وقتی كارتان با وسایل مورد نیازتان تمام می‌شود آن‌ها را سر جای خود قرار دهید.
 
چرا فقط تعداد اندكی كتاب؟ این اتاق غذاخوری به عنوان یك كتاب‌خانه تمام عیار با دیوارهای مملو از قفسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدل خانه های دوبلکس کوچک , دیزاین خانه های کوچک , دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی


نكته: اتاقی شبیه این، كه نسبت به اتاق‌های غذاخوری مرسوم كمی غیررسمی است، فرصت بسیار خوبی است برای تركیب و هماهنگی میزها و صندلی‌ها. این میز چوبی در برابر آسیب‌های كارهای روزانه مقاومت خواهد كرد. صندلی‌های كناری برای غذاخوردن بسیار مناسب و برای مطالعه و كار كردن بسیار راحت هستند.
 
همه دارای یك اتاق غذاخوری رسمی نیستند، اما حتی اگر از میز آشپزخانه خود در تمامی وعده‌های غذایی استفاده می‌كنید، باز هم می‌توان از آن به‌ عنوان میز كار استفاده كرد. یك نیمكت پیش‌ساخته در كنار یك میز پایه‌دار غیررسمی برای انجام كارهای روزانه بسیار مناسب هستند.

خانه دوبلکس کوچک , طراحی مبلمان خانه های کوچک , چیدمان در خانه کوچک


نكته: نیمكت‌ها، مانند نیمكتی كه در عكس بالا می‌بینید، می‌توانند در فضای زیرین خود دارای دراورها و كشوهای زیادی باشند. می‌توان قفسه‌هایی را در بالای آن‌ها نصب كرد و كتاب‌ها و اشیای تزئینی را در آن‌جا قرار داد. فقط از استحكام قفسه‌ها و قدرت نگهداری و تحمل وزن كتاب‌ها مطمئن شوید.

قرار دادن یك میز تحریر در وسط اتاق غذاخوری شاید كار نامتعارفی باشد، اما اگر از این فضا به عنوان محل كار خود نیز استفاده می‌كنید كار شما قابل قبول خواهد بود. این میز تحریر زیبا دارای چندین كشو است و می‌تواند كاركرد دوگانه‌ای داشته باشد. فقط از این‌كه ارتفاع آن مناسب غذاخوردن است مطمئن شوید.

چیدمان وسایل در خانه های کوچک , نقشه خانه کوچک , طراحی خانه های کوچک


نكته: از صندلی‌هایی مدرن در كنار میز استفاده كنید و برای قرار دادن وسایل كار خود یك كمد به فضا اضافه كنید (كمدی كه در عكس می‌بینید چرخ‌دار است و این موضوع یعنی این‌كه در هنگام نیاز می‌توانید آن را از اتاق خارج كنید تا فضای بیش‌تری در اختیار مهماناتان قرار بگیرد). یك تخته سیاه می‌تواند فضای خوبی برای یادداشت كارهای روزانه شما و نوشتن منوی روزانه باشد.

اگر در خانه كار می‌كنید، ممكن است نیاز به برپایی جلسه‌ای در خانه خود داشته باشید. اگر فضا به شما این اجازه را می‌دهد، از یك میز غذاخوری بزرگ كه از آن بتوان به عنوان میز كنفرانس نیز استفاده كرد استفاده كنید. دور میزی كه در عكس بالا می‌بینید هشت نفر به راحتی می‌نشینند و بوفه پیش‌ساخته فضایی فوق‌العاده جادار برای نگهداری از ظروف چینی و وسایل كار شما فراهم می‌كند. هم‌چنین سطح روی بوفه فضای كافی برای قرار دادن یك چاپگر یا دستگاه‌های نمایش‌گر در هنگام جلسه فراهم می‌كند.

طراحی مدرن خانه کوچک , عکس چیدمان خانه های کوچک ایرانی , ترفندهای خانه داری


برای داشتن فضایی غیررسمی برای برپایی جلسات، می‌توانید از صندلی‌های مختلف و متنوع و یا یك نیمكت برای ایجاد فضای نشیمن اضافی، همان‌طور كه در عكس می‌بینید، استفاده كنید.

بالکن کوچک خانه تان را زیبا کنید , زیبا تر کردن بالکن کوچک خانه , ترفندهای ایمن کردن خانه در برابر سرماخوردگی


نكته: خوشبختانه، اكثر اتاق‌های غذاخوری دارای چراغ‌های پرنور و زیبایی هستند، كه مناسب فضای كار نیز هستند. سعی كنید از چراغ‌هایی استفاده كنید كه بتوانید نور آن‌ها را كم و زیاد كنید. داشتن یك چراغ پایه‌دار یا چراغ رومیزی برای مطالعه بسیار خوب و كارآمد است.

از میزهای گرد مدرن در كنار یك گنجه چوبی، مانند عكس بالا، استفاده كنید تا سطوح و یبک های های مختلف با هم تركیب شوند و فضای كافی برای نگهداری از وسایل كار و ظروف غذاخوری در اختیار داشته باشید.

فضا معمولا موضوع چالش‌برانگیزی در آپارتمان‌های كوچك است. یكی از راه‌های حل این مسئله تركیب كردن فضای كار و فضای غذاخوری است و در كنار آن‌ها استفاده از فضاهای نگهدارنده مخفی در نیمكت‌های كوچك.

اصول چیدمان وسایل در خانه های کوچک , خانه کوچک سنتی , نحوه چیدمان خانه های کوچک فن و هنر


در این خانه چاپگر و دیگر وسایل كار در درون یك كمد چوبی مخصوص قرار گرفته‌اند و به راحتی در دسترس هستند.

نكته: كابینت‌های كشویی نیز گزینه‌های خوبی برای نگهداری از وسایل كار و ظروف غذاخوری هستند و نصب آن‌ها بسیار راحت است.

چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی , نکات دکوراسیون خانه کوچک , اصول دکوراسیون خانه های کوچک

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو : ترفندهای به دردبخور در خانه های کوچک