ترس بارسا از کشیده شدن فینال به پنالتی : هواداران بارسا باید امیدوار باشند ...


هواداران بارسا باید امیدوار باشند که امشب فینال کوپا دل ری به ضیافت پنالتی ها کشیده نشود چرا که احتمالا شکستشان حتمی خواهد بود. ورزش سه: هواداران بارسا باید امیدوار باشند که امشب فینال کوپا دل ری به ضیافت پنالتی ها کشیده نشود چرا که احتمالا شکستشان حتمی خواهد بود.

بارسا و سویا امشب در ویسنته کالدرون فینال کوپا دل ری را برگزار خواهند کرد. سویا می تواند برای بار ششم و بارسا برای بار بیست و هشتم فاتح این جام شوند. بارسلونا باید امیدوار باشد امشب در 90 دقیقه یا در 120 دقیقه کار را تمام کند چون در صورت کشیده شدن فینال به پنالتی، شانس زیادی برابر سویا نخواهد داشت.

آخرین باری که در سویا یک بازیکن پنالتی از دست داده به سه فصل پیش و یک هشتم نهایی لیگ اروپا برابر بتیس بر می گردد که ویتولو آن را خراب کرد؛ با این حال سویا موفق شد بر رقیب همشهری غلبه کرده و در نهایت با رسیدن به فینال و غلبه بر بنفیکا قهرمان نیز شد. از آن تاریخ به بعد 13 پنالتی متوالی سویا تبدیل به گل شده است. در سویا کوکه و گامیرو پنالتی زنان اول هستند و در یک چهارم نهایی لیگ اروپای امسال هم آنها موفق شدند بر بیلبائو در ضربات پنالتی غلبه کرده و راهی نیمه نهایی شوند.

در بارسلونا اما اوضاع چندان مساعد نیست. بارسایی ها امسال 19 بار صاحب پنالتی شدند که 8 تای آنها خراب شد. آخرین باری که بارسا کارش برای قهرمانی به پنالتی ها کشیده به فینال کوپا دل ری سال 98 برابر مایورکا در مستایا برمی گردد. بازی در وقت قانونی 1-1 شد و بارسا در پنالتی ها 5-4 پیروز شد. جالب اینکه در آن بازی، سه بازیکن بارسا(فیگو، ریوالدو و سلادس) پنالتی های خود را خراب کردند.

بارسا همچنین یک خاطره بد از ضیافت پنالتی ها دارد. آبی اناری ها سال 1986 در فینال لیگ قهرمانان برابر استوا بخارست رومانی، بازی را در ضربات پنالتی واگذار کرده و از قهرمانی بازماندند. جالب اینکه آن بازی در ورزشگاه اختصاصی سویا(سانچیز پیسخوان) برگزار شد.


ویدیو : ترس بارسا از کشیده شدن فینال به پنالتی