ترس از گروه خشن «داعش» : عناصر گروه تروریستی داعش در شهر مرزی رقه با شکنجه ...


عناصر گروه تروریستی داعش در شهر مرزی رقه با شکنجه مردم و وضع مقررات و قوانین سختگیرانه، این شهر را تبدیل به شهر تورابورا در افغانستان کردند. خبرگزاری فارس: خبرنگار شبکه آمریکایی «سی ان ان» در گزارشی از شهر رقه نزدیک مرز ترکیه با انتشار تصاویری از کلیسای این شهر تأکید کرد که عناصر گروه موسوم به «دولت اسلامی در عراق و شام» (داعش) شهروندان سوری را در این کلیسا شکنجه می‌کنند.

وی در این گزارش، ماجراهای هولناکی را از شکنجه شهروندان به دست عناصر القاعده نقل کرد.

یکی از مردانی که در این کلیسا مورد شکنجه قرار گرفته بود، اظهار داشت در مدتی که در این کلیسا در اسارت عناصر داعش بود، هر 15 دقیقه فردی می‌آمد و پس از ریختن آب روی او، به وی شوک الکتریکی وارد می‌کرد و به او لگد می‌زد.

به گزارش العالم، این خبرنگار تصریح کرد: عناصر القاعده این مرد را در خیابان‌های رقه روی زمین کشیده و به کلیسایی بردند که به شکنجه‌گاه تبدیل شده است.

وی افزود: عناصر گروه داعش وابسته به القاعده در گشت‌های شبانه به قهوه خانه‌ها حمله کرده و از سیگار کشیدن شهروندان جلوگیری می‌کنند.

این خبرنگار تأکید کرد: مجازات تصویر برداری از زندگی شهروندان در رقه، شلاق است. حقوق زنان نیز در این شهر در حال پایمال شدن است و زنان علاوه بر آنکه مجبور شده‌اند مقررات ویژه‌ای را در خصوص پوشش رعایت کنند، حق ندارند منزلشان را بدون همراهی یکی از نزدیکان مذکر خود ترک کنند.

یکی از زنان رقه که صورت خودش را پوشانده بود، اظهار داشت: زنان در ساعات مشخصی حق خارج شدن از منزل را ندارند؛ اگر زنان مقرراتشان را رعایت نکنند آنها به زنان در خیابان‌ها سیلی می‌زنند و اکنون این شهر شبیه به افغانستان شده و مردم این شهر را تورا بورا (شهری در افغانستان) می‌نامند.

در این گزارش همچنین به مدرسه‌ای در شهر رقه اشاره شد که عناصر القاعده از آن به عنوان پایگاهی برای آموزش تفکرات خود در خصوص "خلافت اسلامی" به کودکان استفاده می‌کنند.

شهروندان ابتدای ورود القاعده به رقه تظاهراتی را جهت درخواست خروج آنان برگزار کردند، ولی این اعتراض‌ها با بازداشت شهروندان معترض سرکوب شد.


ویدیو : ترس از گروه خشن «داعش»