تراکتور اولین سه امتیاز لیگ را گرفت : چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر ...


چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برتری تراکتورسازی تبریز مقابل فولاد خوزستان آغاز شد. خبرگزاری تسنیم: چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 17 و 30 دقیقه امروز (پنجشنبه) با دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز شد، دیداری که در پایان به برتری 2 بریک تراکتورسازان انجامید.

فولاد خوزستان بازی را در حالی آغاز کرد که تحت تأثیر شوک «کارت‌های پایان خدمت» بازیکنانی چون بختیار رحمانی، آرش افشین، شهاب کرمی و ... را در اختیار نداشت. در این بین تیم تحت هدایت رسول خطیبی که به نسبت فصل گذشته چهره‌ای جوان به خود گرفته است، بازی را بهتر از مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر آغاز کرد.

تراکتورسازی حداقل در نیمه نخست قدری بهتر از سرخپوشان خوزستان بازی می‌کرد و با میل تهاجمی بیشتر توپ را به گردش در می‌آورد. بازی روبه جلوی تراکتورسازی در نهایت منجر به گلزنی این تیم شد و سامان نریمان جهان در دقیقه 31 گل نخست بازی را به ثمر رساند تا شاگردان خطیبی نخستین گل فصل چهاردهم را به ثمر برسانند.

در فاصله 14 دقیقه تا پایان نیمه نخست در جناح راست زمین فولاد به سود تیم تراکتورسازی اعلام یک ضربه اوت شد که خالد شفیعی با یک پرتاب بلند توپ را روی محوطه جریمه فرستاد و محسن دلیر با تأثیر روی آن سامان نریمان جهان را در فرصت گلزنی قرار داد تا او با ضربه سر گل اول تراکتورسازان و لیگ چهاردهم را به ثمر برساند.

بعد از این گل فولاد به خود آمد و حملاتی روی دروازه تراکتورسازی داشت که مهمترین آنها ضربه اسماعیل شریفات بود که در دقیقه 39 زد و از کنار دروازه حامد لک به بیرون رفت.

تراکتورسازی در نیمه نخست با یک گل به برتری رسید و این نتیجه فولاد را ملزم می‌کرد تا با میل تهاجمی بیشتر به دنبال جبران گل خورده باشد اما توان این تیم به حدی نبود که با تمام وجود حمله کند. حداقل در دقایق ابتدایی نیمه دوم این تیم کمتر دست به ریسک زد و منتظر اشتباهی از سوی تیم میزبان بود.

بالاخره در دقیقه 74 اتفاقی که فولادی‌ها انتظارش را می‌کشیدند به وقوع پیوست و حامد لک اشتباهی را مرتکب شد که نتیجه‌اش گل تساوی فولادی‌ها بود. حامد لک که در دقیقه 73 دروازه‌اش را از شوت محکم ماتیاس چاگو در امان نگه داشته بود، یک دقیقه بعد روی ارسال مشایی‌زاده خروجی اشتباه از دروازه داشت تا لئونارد مساریچ دروازه خالی از سنگربان تراکتور را باز کند. قبل از اشتباه لک، احمد آل نعمه اشتباهی را در دفع توپ با ضربه سر مرتکب شد که از گران‌ترین مدافع لیگ برتر بعید به نظر می‌رسید.

با گل تساوی تیم فولاد، تراکتورسازی یکپارچه حمله شد و در این بین چشم امید خطیبی و تراکتورسازان به ادینیو بود که در دقیقه 58 جانشین دلیر شده بود. سرانجام این بازیکن در دقیقه 82 گل دوم تراکتورسازی را به ثمر رساند و در فاصله هشت دقیقه مانده به پایان بازی با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه تیمش را پیش انداخت.

فولاد که نمی‌خواست لیگ را با شکست آغاز کند برای جبران شکست تلاشی نافرجام داشت تا نخستین پیروزی لیگ چهاردهم در کارنامه رسول خطیبی و شاگردانش ثبت شود.


ویدیو : تراکتور اولین سه امتیاز لیگ را گرفت