ترانه سرای رضا صادقی و محسن چاووشی، خواننده شد! : ترانه سرای رضا صادقی و محسن ...



ترانه سرای رضا صادقی و محسن چاووشی، خواننده شد!

سبک کار من شبیه هیچکس نیست و شبیه خودم است چون این آلبوم با حس،حال و تفکر خودم است و از گروه و شخص خاصی نشأت نگرفته ام. من به کار تمام دوستانی که با آنان همکاری داشته ام علاقمند بوده و هستم و اکثر این هنرمندان از دوستان صمیمی من می باشند.

یاحا کاشانی ترانه سرای خوش قریحه ایست که قطعات ماندگاری چون «نامادری» با صدای محسن چاوشی،«چراغا رو خاموش کن» با صدای رضا صادقی،«آب بابا» با صدای مهدی مقدم و ...را تا به امروز از خود به یادگار گذاشته است.

اما چندی است که خبر از خواننده شدن این ترانه سرا به گوش می رسد.البته ناگفته نماند یاحا زمینه و استارت خوانندگی خود را با همخوانی در ترانه « خوشی زده زیر دلت»مهدی مقدم شروع کرده بود و چندی پس از آن ترانه زیبای«کجامی‌ری» به ترانه سرای و خوانندگی خودش و با تنظیم و آهنگسازی انوشیروان تقوی منتشر کرده بود. مضمون و سوژه این ترانه «طلاق» است که کاشانی قبلا درباره موضوع طلاق،ترانه «گل سر» محسن چاوشی را سروده بود.

گفتگو شبکه ایران با این خواننده را در ادامه می خوانید:

آقای کاشانی از کارهای جدید خود کمی توضیح می فرمایید.

در حال حاضر ترانه های جدید که سروده ام و قرار است به زودی منتشر شود یا شده است آلبوم های جدید مازیار فلاحی،رضا صادقی،بابک جهانبخش، ماهان بهرام خان،علی اصحابی و یاسر داوودیان می باشد.

در آلبوم مازیار فلاحی 6 قطعه را کار کرده ام اما مشخص نشده چند تا از کارهای من در این آلبوم استفاده شود.درآلبوم رضا صادقی نیز  3ترک سروده ام و احتمال اینکه این قطعات در یک آلبوم باشد یا اینکه جداگانه در دو آلبوم بگذارند وجود دارد. چون مشغول جمع آوری آلبوم جدیدم می باشم کمی از ترانه سرایی فاصله گرفته ام. 

ترانه های سفارشی هم سروده اید؟

بله یک کار سفارشی برای شبکه یک با موضوع «جنگ »بود که پخش شد .

گویا تصمیم به خوانندگی گرفته اید در این باره هم کمی توضیح می فرمایید؟

بله در حال حاضر مشغول جمع آوری اولین آلبوم خود می باشم. این آلبوم 10 قطعه است  به ترانه سرایی خودم می باشد که دوستانی خوبی چون محسن یگانه،کوشان حداد، فرزاد فرزین،الیاس شیرزاد،انوشیروان تقوی و بابک جهانبخش در آهنگسازی و تنظیم این آلبوم حضور و همکاری دارند. البته چون احتمال تغییرات در قطعات این آلبوم وجود دارد به احتمال زیاد هنرمندان دیگری نیز در این آلبوم حضور داشته باشند. تهیه کننده این آلبوم نیزشرکت اکسیرنوین آقای خانزاده می باشند.

چطورشد تصمیم به خوانندگی گرفتید؟من از خیلی سالها پیش، تصمیم به این کارداشتم و پیش از این نیز ترانه «خوشی زده زیر دلت» را با دوست خوبم مهدی مقدم همخوانی کرده بودم که البته این کار بصورت اینترنتی منتشر شد.واز آن زمان به بعد شرایط طوری نبود که بتوانم آلبوم منتشر کنم. 

 

محسن چاووشی متن ترانه قلاش , محسن چاووشی , بیوگرافی محسن چاووشی

ی

عنی مشوق کاری شما آقای مقدم بوده اند؟

خیر ایشان مشوقم نبوده اند. من درسال 84 و85 نیز بصور تک ترک و پخش اینترنتی فعالیت داشته ام.

با توجه به اینکه با خوانندگان زیاد سرو کار دارید فکر می کنید سبک کار شما شبیه کدام خواننده است؟

سبک کار من شبیه هیچکس نیست و شبیه خودم است چون این آلبوم با حس،حال و تفکر خودم است و از گروه و شخص خاصی نشأت نگرفته ام. من به کار تمام دوستانی که با آنان همکاری داشته ام علاقمند بوده و هستم و اکثر این هنرمندان از دوستان صمیمی من می باشند.

نام آلبوم و تاریخ انتشار آن مشخص شده است؟

خیر.هنوز نام آلبوم مشخص نشده است تاریخ انتشارهم هنوزمعلوم نیست.علت آن هم این است که امکان دارد بعضی از ترانه ها تغییر کند. البته من مجوز 15 ترانه کار راگرفته ام ولی دوست دارم تعداد کاررا افزایش دهم تا بهترین را انتخاب کنم. من چون خیلی سال است دراین هنرفعالیت دارم دوست داشتم کاری را ارائه بدهم که کارهای قبلی ام تحت الشعاع قرار نگیرد و ترانه سرایی ام زیر سئوال نرود و بتوانم به  حرفه اولم کمکی کرده باشم نه اینکه ضرری هم  داده باشم.تا به امروز ترانه هایی را که برای آلبوم انتخاب کرده ام را خیلی دوست داشته ام حتی به ترانه هایی  که  دوستان خواننده استفاده کرده اند هم علاقمند بودم و  آنها می گفتند چرا این ترانه ها را برای آلبوم خودت نگه نداشتی و استفاده نمی کنی.

وجدان کاری من این نیست که کاری که برای خودم انتخاب کرده باشم کارخیلی بهتری باشد و ترانه هایی که به خوانندگان می دهم کار سخیف و خوبی نباشد. این ترانه ها هم تقریبا در همان حال و هوا انتخاب شده است اما نزدیکتر به سلیقه و حس و حال خودم./شبکه ایران

 


ویدیو : ترانه سرای رضا صادقی و محسن چاووشی، خواننده شد!