تداوم فحاشی به آذری زبان های مجلس : روز گذشته نماینده اردبیل از تماس​های تلفنی ...


روز گذشته نماینده اردبیل از تماس​های تلفنی مشکوکی با برخی نمایندگان خبر داد که به دلیل عدم رای به طرح آب رسانی به دریاچه ارومیه به آنها فحاشی می کنند. این ماجرا از هفته گذشته آغاز شد که نمایندگان به دو فوریت طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه از رودخانه ارس رای ندادند. پس از آن یکی از سایت​های خبری اسامی موافقان ومخالفان این طرح را منتشر کرد که برای نمایندگان آذری زبان، دردسر آفرین شده است.

پس از اظهارات دیروز سیدکاظم موسوی، امروز هم بشیر خالقی نماینده خلخال و کوثر تذکر داد و با اشاره به تماس​های تلفنی مکرری که از سوی مردم ارومیه دارد و دائما به او برای عدم رای به این طرح فحاشی می​شود، از هیات رئیسه خواست تا برای حفظ آرامش نمایندگان کاری بکنند تا مرتب فحش و بد و بیراه نثار آنها نشود.

محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، در واکنش به این تذکر گفت: درباره طرح دوفوریتی دریاچه ارومیه متاسفانه مسائل حاشیه ای زیاد شده است. سایتی یک لیست را با کمال بی انصافی منتشر کرده است. بنده کشف کردم که این سایت، اسامی امضا کنندگان این طرح را به عنوان موافق آن منتشر کرده و نمایندگان ارومیه که در لیست طراحان نبودند را مخالف آن معرفی کرده است. این کمال بی انصافی است.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مساله آب دریاچه ارومیه یک مساله ملی است و ربطی به یک قومیت خاص ندارد و حتما باید مسئولین کشور یک فکری برای این کار ملی بکنند، ادامه داد: معمولا در طرح​های فوریتی، کیفیت فدای سرعت می​شود و اغلب عدم رای به فوریت به دلیل ضرورت کار کارشناسی بیشتر است.

وی از رسانه​هاکه چرخ چهارم دموکراسی هستند خواست تا اینگونه حاشیه پردازی نکنند و خطاب به هم میهنان آذربایجانی هم گفت که بدانند مجلس این کار را دنبال می کند تا در زمان نه چندان دوری به نتیجه برسد.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه هم در تذکر دیگری از اظهارات باهنر تشکر کرد و گفت: آقای خالقی در مورد مردم ارومیه اظهارنظری کردند که صحیح نیست. اینکه چند نفری زنگ بزنند و برای همکاران ما مشکل آفرینی بکنند را ما هم نمی​پسندیم.

وی از خالقی به خاطر رای به این طرح تشکر کرد و به نقل از دیگر نمایندگان ارومیه (ذاکر و قاضی​زاده) افزود: ما رفتارهایی که به انسجام عمومی لطمه بزند را محکوم می کنیم و مطمئن باشید که مردم آذربایجان هم چنین نظری دارند.

دقایقی نگذشته بود که تجمعی از نمایندگان در یکر از گوشه​های مجلس تذکر دیگری از سوی باهنر را آفرید. نایب رئیس مجلس با بیان اینکه جای پلاکارد نصب کردن در مجلس نیست، خطاب به برخی نمایندگان که در گوشه​ای تجمع کرده بودند، گفت: بیرون از محیط پارلمان جای مشخصی برای نصب پلاکارد وجود دارد لطفا این کار را انجام دهید. اگرچه او از این نمایندگان نامی نبرد اما جهانبخش محبی​نیا منشی هیات رئیسه از ترابی و حیدری خواست تا به صندلی خود برگردند و گفت که مخاطب حرف های باهنر این دو نماینده بوده​اند.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو : تداوم فحاشی به آذری زبان های مجلس