تداوم حصر خانگی دختران پادشاه عربستان : چهار تن از دختران پادشاه عربستان سعودی ...


چهار تن از دختران پادشاه عربستان سعودی که در پی انتقاد از سیاست های پدر در خصوص زنان کشورشان زندانی شدند، همچنان در حصر خانگی به سر می برند. خبرگزاری ایرنا: یکصد روز از آغاز دوره سختی که ˈسحر بنت عبدالله بن عبدالعزیز آل سعودˈ و خواهرش ˈجواهرˈ آن را ˈقحطی تحمیلیˈ نامیده اند، می گذرد.

براساس این گزارش، سحر و جواهر قدرتمندترین مرد عربستان را متهم کرده اند که آن ها و دو خواهر دیگرشان را از 12 سال قبل زندانی کرده است.

مادر اردنی تبار این چهار دختر که از ملک عبدالله جدا شده است، هم اکنون در لندن زندگی می کند و در اعتراض به وضعیت دخترانش در مقابل سفارت عربستان تحصن کرده است.

سحر، جواهر، ˈهلاˈ و ˈمهاˈ دختران ملک عبدالله پادشاه عربستان، پدرشان را متهم می کنند که 12 سال است آن ها را بر خلاف میلشان در ویلایی زندانی کرده است. آنها اجازه ملاقات، خرید غذا، مراجعه به پزشک و یا ازدواج ندارند.

جواهر بنت عبدالله در مورد تازه ترین وضعیت خود و خواهرش گفت: با روزی یک وعده غذا سر می کنیم و ناگزیریم آب مصرفی خود را تصفیه کنیم. این پروسه ای طولانی است و کم می آوریم.

ماجرای دختران پادشاه عربستان در بیرون از این کشور رسانه ای شده، اما تاثیری نداشته است و دولت های غربی که معمولا در موضوعات حقوق بشری صدایشان بلند است، واکنشی نشان نمی دهند.

ˈالعنود الفایزˈ مادر این دختران نیز گفت که نامه نگاری های دخترانش به سازمان ملل، مجامع قضایی و حتی رییس جمهوری آمریکا بی اثر بوده است.


ویدیو : تداوم حصر خانگی دختران پادشاه عربستان