تداوم بازی‌ سیاسی منتقدان دولت بدون توجه به جان مردم :    اخبار اجتماعی - مقایسه ...



ترمیم کابینه بدون توجه به زندگی سالم و معیشت مردم , اخبار سیاسی بدون سانسور , مردم پیش از دولت یازدهم کف زمین زایمان می‌کردند

 

 اخبار اجتماعی - مقایسه آماری ابتلا به سرطان در اثر آلودگی هوا و میزان مصرف دخانیات، اثبات می کند
افزایش سرطان در کشور به دلیل آلودگی هوا/ تداوم بازی‌ سیاسی منتقدان دولت بدون توجه به جان مردم

30 درصد ابتلای سرطان ها بر اثر دخانیات تاییدی است بر 70 درصد ابتلا به سرطان بر اثر آلودگی هواست. موضوعی که این روزها به دلیل کشمکش های سیاسی که از سوی منتقدان دولت بر سر بنزین تولیدی پتروشیمی ها صورت می گیرد به آن توجهی نمی شود.

دیوان عدالت اداری با هدف کاهش مصرف مواد دخانی در میان جوانان و کم شدن آسیب های ناشی از آن، حکم تعطیلی قهوه خانه ها را صادر کرد. این در حالی است که مسئولان دولتی بیشتر نگران آلودگی ناشی از مصرف بنزین های غیر استاندارد در کلانشهرهای کشور و افزایش بیماری سرطان بر اثر این موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار پیام نو، با آغاز به کار دولت جدید بحث آلوده بودن بنزین در کشور بسیار مدنظر قرار گرفت به طوری که وزیر نفت دستور توقف بنزین پتروشیمی ها را صادر کرد، اما آلودگی هوا با دادن آمارها و صحبت های مسئولان و حتی تغییر بنزین پایتخت و بهتر شدن هوای تهران نیز از سوی بسیاری از منتقدان دولت مورد قبول واقع نشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با استناد به بیانیه سازمان بهداشت جهانی مبتنی بر تاثیر کیفیت هوای تنفسی در ایجاد بسیاری از بیماری های لاعلاج که منجر به از بین رفتن سلامتی افراد، افزایش مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا، همچنین هزینه های وارده بر زندگی افراد و کل جامعه و دولت می شود، بنزین آلوده را یکی از مهمترین عوامل افزایش آلودگی هوا دانست.

به گفته‌ مسئولان حفاظت از محیط زیست، سوخت و خودروی غیراستاندارد منشا اصلی آلودگی است. از سوی دیگر رئیس سازمان کنترل کیفیت هوای تهران میزان آلاینده بنزن در سوخت‌های پتروشیمی را ۱۰ برابر بیش از استانداردهای جهانی عنوان کرد. آلاینده ای بسیار خطرناک و سرطان‌زا که جان بسیاری از مردم را در سال می گیرد. همچنین میزان گوگرد موجود در بنزین پتروشیمی تا۲۰ برابر و در گازوئیل تا بیش از ۸۰۰ برابر میزان استاندارد بوده است. به‌رغم این پیامدهای زیانبار توقف تولید و توزیع بنزین پتروشیمی ها به منظور بهتر شدن هوای تهران در اواخر سال گذشته واکنش بسیاری از نمایندگان مجلس، مقامات سابق نفت دولت و حامیان آنها را به دنبال داشت.

به گفته محمد هادی حیدرزاده، رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران سالانه ۴۵ هزار ایرانی قربانی هوای آلوده می‌شوند. به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران عدد مرگ و میر بر اثر هوای آلوده در تهران سالانه ۴ تا ۵ هزار نفر است. هر چند پژوهشکده سل و بیماری‌های ریوی این رقم را ۱۳ هزار نفر اعلام کرده بود. این در حالی است که رئیس دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت از مرگ و میر ۱۱ هزار ایرانی بر اثر مصرف دخانیات خبر می دهد.

مقایسه عدد مرگ و میر بر اثر هوای آلوده با مصرف دخانیات (سیگار +قلیون) در سال ۴ برابر بودن مرگ و میرها بر اثر هوای آلوده را نشان می دهد. موضوعی که دولت به تنهایی برای برطرف کردن آن عزم خود را جزم کرده است.

۷۰ درصد سرطان ها به دلیل آلودگی هوا
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران می‌گوید در ایران ۷۰ درصد سرطان‌ها به نوعی مرتبط با محیط زیست و مسایل انسانی است. بهزاد رحمانی، یک عضو انجمن جراحان عمومی ایران می‌گوید میزان ابتلا به انواع سرطان‌ها افزایش غیرطبیعی داشته و سن ابتلا نیز کاهش یافته است. او آلودگی هوا و فشارهای عصبی را مهم‌ترین عامل افزایش ابتلا به سرطان می‌داند.

به گفته‌ این پزشک، انواع سرطان‌ها به‌ویژه سرطان پستان در زنان و سرطان ریه و معده در کشور به شکل تکان‌دهنده‌ای افزایش یافته است.

محمداسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سالانه حدود ۹۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که حدود ۳۳ هزار نفر آنها به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، می گوید: «اما حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد علل بروز سرطان به عوامل خطر بازمی‌گردد که دخانیات در راس آن قرار دارد. ۳۰ درصد مرگ های سرطانی مستقیما با دخانیات در ارتباط است.»

به گزارش خبرنگار پیام نو، ۳۰ درصد ابتلای سرطان ها بر اثر دخانیات تاییدی است بر ۷۰ درصد ابتلا به سرطان بر اثر آلودگی هواست. موضوعی که این روزها به دلیل کشمکش های سیاسی که از سوی منتقدان دولت بر سر بنزین تولیدی پتروشیمی ها صورت می گیرد به آن توجهی نمی شود.
اخبار اجتماعی - پیام نو
 


ویدیو : تداوم بازی‌ سیاسی منتقدان دولت بدون توجه به جان مردم