تحمیل گرانی به کاربر اینترنت ایرانسل : در حالی که براساس آمار اعلام شده توسط ...


در حالی که براساس آمار اعلام شده توسط ایرانسل، تاکون 270 شهر از فناوری نسل 3 و بیش از 60 شهر از فناوری نسل 4 (LTE) اینترنت این اپراتور بهره مند هستند اما این اپراتور تنها یک بسته را برای مشترکان خود در سراسر کشور در نظر گرفته است.



هفته نامه عصر ارتباط - مهریه جلالی: در حالی که براساس آمار اعلام شده توسط ایرانسل، تاکون 270 شهر از فناوری نسل 3 و بیش از 60 شهر از فناوری نسل 4 (LTE) اینترنت این اپراتور بهره مند هستند اما این اپراتور تنها یک بسته را برای مشترکان خود در سراسر کشور در نظر گرفته است.

به این ترتیب تمام مشترکان ایرانسل که خواهان استفاده از اینترنت هستند، حتی اگر شهرشان از پوشش نسل سوم و چهارم موبایل بی بهره باشد، می بایست هزینه اینترنت نسل 3 و 4 را بپردازند.

در واقع ایرانسل با تعریف تنها یک بسته اینترنتی، احتمالا میلیون ها مشترک خود را ناچار به پردات هزینه اینترنت نسل 3 و 4 می کند، در شرایطی که این کاربران اصولا تحت پوشش این نسل ها نبوده و تنها از اینترنت نسل 2 بهره مند هستند؛ موضوعی که در واقع تحمیل نوعی گرانی به بخش قابل توجهی از کاربران این اپراتور محسوب می شود.

اما این تمام مشکل کاربران نیست. در حال حاضر حتی در شهرهای که ایرانسل مدعی پوشش نسل 3 و 4 در آنها شده، کاربرانی وجود دارند که گوشی تلفن همراه شان اصولا امکان پشتیبانی از نسل های سوم و چهارم موبایل را ندارد. به این ترتیب این دسته از کاربران نیز با رویه اتخاذ شده از سوی ایرانسل مجبور می شوند یا گوشی های پیشرفته جدیدتری بخرند یا هزینه اضافی برای عدم استفاده از بسته های اینترنت این اپراتور را پرداخت کنند.

از این گذشته کم نیستند کاربرانی که استفاده آنها از اینترنت موبایل تنها به شبکه های موبایلی نظیر وایبر و لاین محدود شود و شاید سرعت نسل دوم هم برایش کفایت کند اما آنها نیز بر اساس سیاست جدید ایرانسل مجبور هستند که هزینه ای اضافی را به اجبار بپردازند.

درخصوص افزایش هزینه ها توسط ایرانسل گفته می شود قیمت بعضی از بسته های این اپراتور حتی به دو برابر قیمت افزایش یافته است؛ آنچه که خود به عاملی برای نارضایتی بخشی از مشترکان ایرانسل تبدیل شده است.

گرچه به نظر می رسد با پایان یافتن انحصار رایتل بر نسل سوم و چهارم موبایل، تا حدودی مشکلات مشترکان اپراتورها برطرف شود اما متاسفانه با این شکل تعریف قیمت بسته های اینترنت توسط ایرانسل، در واقع مشکل این بار از جایی دیگر و به شکلی دیگر سر برآورده است. از همین رو به نظر می رسد رگولاتوری که یکی از وظایف ذاتی و اصلی اش حمایت از حقوق کاربران و مشترکان اپراتورهاست، باید به موضوع تحمیل اجباری یک قیمت به تمام مشترکان ایرانسل، نگاه جدی داشته باشد؛ چرا که هم اکنون میلیون ها کاربر دارند از این بابت متضرر می شوند.


ویدیو : تحمیل گرانی به کاربر اینترنت ایرانسل