تحلیل AFC از بازی‌های گروه C : سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با پایان یافتن مرحله ...


سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با پایان یافتن مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ به تحلیل بازی‌های مرحله گروهی پرداخت. خبرگزاری فارس: جام ملت‌های فوتبال آسیا 2015 استرالیا با شرکت 16 تیم امیدوار آغاز شد و اکنون از این تعداد هشت تیم برای رقابت در مرحله یک‌چهارم نهایی باقی مانده‌اند. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی گروه به گروه مرحله گروهی مسابقات پرداخته و در خصوص بازی‌های گروه C نوشت:

گروه C: گل دیرهنگام و پیروزی بخش گوچی/ناکامی قهرمان جام خلیج فارس

راه‌یافتگان به مرحله یک‌چهارم نهایی: ایران و امارات

ورزشگاه بریسبین که پیش از این میزبانی دیدار حساس تیم ملی فوتبال استرالیا و کره‌جنوبی را بر عهده داشت، یک بار دیگر میزبان یکی از جذاب‌ترین مسابقات برای تعیین صدرنشینی گروه بود.

امارات و ایران، قهرمان سه دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا در پیروزی مقابل قطر و بحرین حرکات هجومی زیادی از خود به نمایش گذاشتند و با اینکه حرکات زیادی برای رسیدن به پیروزی انجام شد اما تنها چند موقعیت مسلم گلزنی در این بازی وجود داشت. به نظر می‌رسید جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین دیدار دو تیم با رقم زدن اولین تساوی جام به پایان خواهد رسید اما درست زمانی که به نظر می‌رسید رکورد بازی‌های بدون تساوی جام در حال متوقف شدن است، رضا قوچان‌نژاد از فرصت استفاده کرد و اولین گل خود را در این مسابقات به ثمر رساند. بازیکن سابق تیم نوجوانان هلند با یک ضربه سر در دقیقه اول وقت‌های تلف شده نیمه دوم تیم ملی را عنوان صدرنشین گروه C  راهی دور بعد کرد.

قطر در نهمین حضورش در مسابقات جام ملت‌های آسیا با امیدهای فراوانی شرکت کرد و انتظار داشت که حداقل به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات راه یابد. عنابی‌پوشان در حالی به استرالیا آمده‌ بودند که در ماه نوامبر قهرمان جام خلیج فارس شدند.

با این حال دو شکست در دو مسابقه اول این تیم باعث شد تا آنها برای اینکه در این گروه چهارم نشوند، به مصاف بحرین بروند.

قطر در نیمه اول با درخشش حسن الهیدوس برتری را در دست داشت با این حال این سید ضیا بود که با گلزنی در این نیمه بحرین را پیش انداخت. برتری بازی قطری‌ها در نیمه دوم ادامه داشت و حسن الهیدوس موفق بازی را به تساوی بکشاند با این حال بدشانسی قطری‌ها ادامه داشت و بحرین در دقیقه 82 توسط سید احمد گل برتری را بزند.


ویدیو : تحلیل AFC از بازی‌های گروه C