تحلیل متفاوت ابوطالبی از موفقیت جمهوری خواهان:آنها هم برای آینده شان به مذاکره با ایران نیاز دارند :



راه حلی برای موفقیت کسب و کاردر ایران , ارتش جمهوری اسلامی ایران , جمهوری اسلامی ایران

 

اخبار سیاست خارجی - تحلیل متفاوت ابوطالبی از موفقیت جمهوری خواهان:آنها هم برای آینده شان به مذاکره با ایران نیاز دارند

معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور با اشاره به انتخابات امریکا و نتایج آن نوشت: انتخابات امریکا در حال پایان یافتن است و جمهوریخواهان، هر دو مجلس نمایندگان و سنا را با اکثریت در کنگره به دست گرفته و در فرمانداری‌ها برنده شده‌اند.

حمید ابوطالبی در صفحه توییتر خود  با بیان اینكه حساسیت موضوعات سیاست خارجی برای این انتخابات به حدی بود كه موفقیت‌های اوباما در حوزه اقتصاد، نتوانست برای او پیروزی سیاسی به ارمغان آورد، اظهار داشت: شكست در تبدیل موفقیت اقتصادی به پیروزی سیاسی، به جهت تحولات اثرگذار از خلیج‌فارس تا دریای سیاه و ایجاد هراسی ملی از آن در امریكا با جمهوریخواهان بود.

معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور سه بحران امریكا را شامل انحصار تعاملات با ایران به موضوع هسته‌ای، عدم موفقیت امریكا در سركوبی داعش و بی‌تفاوتی استراتژیك امریكا در موضوع اوكراین خواند و گفت: این یعنی شكست در تعامل همه‌جانبه با ایران، عدم توانایی در ایجاد ائتلاف و مماشات با عربستان در تجهیز داعش و موفقیت روسیه در شكست استراتژیك غرب در اوكراین.

وی ادامه داد: در دو موضوع نخست، ایران، علاوه بر بازیگر اصلی بودن، دست برتر را هم دارد و نظرات دقیق مقام معظم رهبری و سیاست رییس‌جمهور، این دگرگونی در امریكا را رقم زد.

ابوطالبی با بیان اینكه اكنون برای انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی، هر دو حزب امریكا به ایران احتیاج دارند، خاطرنشان كرد: به خصوص جمهوریخواهان كه می‌كوشند در سیاست خارجی تحول ایجاد كنند.

معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهوری یادآور شد: لذا هر دو حزب امریكا به دنبال رسیدن به تفاهم هسته‌یی با ایران و تحصیل همكاری استراتژیك ایران در مسائل منطقه به ویژه در مبارزه با داعش و... خواهند بود.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین

 


ویدیو : تحلیل متفاوت ابوطالبی از موفقیت جمهوری خواهان:آنها هم برای آینده شان به مذاکره با ایران نیاز دارند