تحقیق از ژنرال بازنشسته آمریکایی در مورد حمله استاکس‌نت علیه ایران : تحقیق ...



تحقیق در مورد فرهنگ بومی ایران , تحقیق در مورد آثار تاریخی ایران , تحقیق در مورد جاذبه های گردشگری ایران

تحقیق از ژنرال بازنشسته آمریکایی در مورد حمله استاکس‌نت علیه ایران

به گزارش یک شبکه‌ خبری آمریکا قرار است از یکی از ژنرالهای سرشناس بازنشسته تفنگداران دریایی ایالات متحده در ارتباط با درز اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران تحقیقاتی شود.

به گفته شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا، وزارت دادگستری ایالات متحده به ژنرال بازنشسته جیمز کارترایت اطلاع داده که در ارتباط با این پرونده از او تحقیقاتی صورت خواهد گرفت.

ژنرال کارترایت، ٦٣ ساله، بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا بود.

 

از جیمز کارترایت در دوره قبل از بازنشستگی در سال ٢٠١١ به عنوان یکی از افراد نزدیک به مشاوران امنیتی باراک اوباما نام برده می شد.

بدافزار استاکس‌نت در سال ۲۰۱۰ میلادی مخفیانه وارد تاسیسات اتمی ایران شد و باعث خرابی سانتریفوژهایی شد که در غنی سازی اورانیوم کاربرد داشت.

 

مسئولیت حمله استاکس‌نت را کسی برعهده نگرفت، اما کارشناسان امنیت اینترنت اعلام کردند که چنین بدافزار پیچیده ای بدون حمایت و برخورداری از امکانات یک دولت قابل طراحی نبوده است.

روزنامه نیویورک تایمز سال گذشته درباره استاکس‌نت و این که چگونه این بدافزار موقتا توانست نزدیک به ۱۰۰۰ سانتریفوژ ایران را از کار بیندازد، جزییاتی منتشر کرد.

 

به گفته نیویورک تایمز، این حمله بخشی از عملیات سایبری گسترده‌تری موسوم به " بازی‌های المپیک" بود که در دوران ریاست جمهوری جورج بوش آغاز شد و درزمان حکومت باراک اوباما فعالیت های آن افزایش یافت.

افشای این اطلاعات باعث شد تا دادستان کل آمریکا دستور دهد تحقیقاتی در این مورد انجام شود./فرارو

 

 


ویدیو : تحقیق از ژنرال بازنشسته آمریکایی در مورد حمله استاکس‌نت علیه ایران