تحقق خانه رویایی با Home Os مایکروسافت : با این سیستم عامل شما فقط کافی است ...


با این سیستم عامل شما فقط کافی است کار با یک دستگاه را در خانه یاد بگیرید تا کار با تمامی ابزارهای دیجیتالی و الکترونیکی خانه برای شما آسان شود. هفت صبح: تا به حال چندبار سعی کرده اید که به فردی سالخورده کار با کنترل دستگاه هایی مثل تلویزیون و پخش ویدئو را یاد بدهید؟ کار با ابزارهای تلفن همراه چطور؟ وقتی پای دوربین عکاسی و فیلمبرداری به میان می آید، بازهم موفق می شوید که کارکرد آن را به همه اعضایخ انه یاد بدهید؟

 چه کسی برای روشن و خاموش کردن کولر یا تغییر وضعیت نور خانه پا پیش می گذارد؟ اگر پای گشت و گذار اینترنتی با لپ تاپ و ویدئو چت مثل اوو (oowoo) یا امثال آن به خانه تان باز شده است، واقعا چقدر انجام این کار برای کوچک ترها و بزرگترها راحت است و بدون کمکتان از پسش برمی آیند؟

خانه رویایی , خانه های رویایی , خانه های رویایی در تهران

تمام اینها تازه جدای از وسایلی مثل تبلت و ست تاپ باکس تلویزیون (که به تازگی در ایران رواج یافته) و ابزار و ادواتی است که به فناوری روز نزدیکند و کار با صفحه نمایش یا کنترل هرکدام نیاز به پاس کردن چند جلسه خودآموزی دارد.

 البته مگر اینکه از کار با تبلت، بازی انگری برد را بخواهید و از کنترل ست تاپ باکس، ضبط و پخش کلاه قرمزی که دیگر نیازی به یادگیری نیست و آزمون و خطا هم جواب کارتان را می دهد. حال با علم به این موضوع، بخش پژوهش (Research) شرکت مایکروسافت، پرده از نمونه اولیه سیستم عامل جدید خود برداشته است که Home OS یا سیستم عامل خانه نام دارد.

 با این سیستم عامل شما فقط کافی است کار با یک دستگاه را در خانه یاد بگیرید تا کار با تمامی ابزارهای دیجیتالی و الکترونیکی خانه برای شما آسان شود.

چه کسی پیش از ابتدای دهه 70 شمسی فکرش را می کرد که روزی تمام کارهای دفتری و اداری (آفیس) در کشورهایی که حتی در حال توسعه هم به حساب نمی آیند، به شکل رایانه ای و دیجیتال درآید؟

حال بعد از 21 سال از ارائه نخستین نمونه آفیس مایکروسافت، با جرات می توان گفت قلب کارهای دفتری جهان در دست شرکت مایکروسافت با مجموعه نرم افزاری آفیس قرار گرفته است. جالب است که برخلاف رسم عصر دیجیتال که یکی ایده می دهد و دیگری می برد (مثل داستان اورکات و فیس بوک)، هیچ شرکتی نتوانست مچ مایکروسافت را بخواباند و فقط برخی کشورهای پیشرفته مثل ژاپن، مایکروسافت را مجبور کردند که برخی کدهای کمنیتی را برای نظارت در اختیارشان بگذارد. 20 سال بعد در عصر گوشی همراه، زمانی که آندروید برای خودش غوغا به پا کرده و از طرفی دیگر آی فون به دست داشتن، مد روز شده بود، مایکروسافت با اعتماد به نفس و درس گیری از شکست های پیشین، نسخه های جدیدی از ویندوز فون را ارایه کرد که بار دیگر همه نگاه ها را معطوف به خود ساخت.

خانه های رویایی در یزد , دکوراسیون خانه رویایی شقایق دهقان و محراب قاسم خانی , طراحی خانه رویایی

این روزها هم خبرهای شگفت آوری از مایکروسافت به گوش می رسد؛ از اینکه با پرداخت 300 میلیون دلار به «بارنز و نوبل»، کتابخوان نوک را ویندوزی می کند تا خبر عرضه نسخه اولیه (پروتوتایپ) ویندوز خانه!

برای کار با سیستم عامل جدید خانه (Home OS) کافی است یک دستگاه واسط به ارزش 350 دلار خریداری کنید و سپس با نصب برنامه کاربردی Home Maestro روی گوشی همراه مجهز به ویندوز فون کنترل آن را به دست بگیرید. بدین ترتیب این دستگاه واسط (که بازپخش کننده امواج است) تمام پیام های لازم برای ضبط و پخش، خاموش و روشن کردن و باقی تنظیمات دستگاه های خانه را یک جا انجام می دهد.

در بیان آسانی کار با این دستگاه، گفته می شود که از وقتی که سیستم عامل خانه، راهی خانه ها شود اضافه شدن یک دستگاه دیجیتال جدید به آسانی وارد کردن یک حافظه (USB) به رایانه خواهد بود. گرچه همین ابتدا نسبت به انحصار کنترل دستگاه واسط با گوشی ویندوز فون نقد وارد شده است ولی اگر مایکروسافت نسخه های آندروید یا iOS آن را عرضه کند، دیگر بقای پروژه های مشابه مانند Android@Home گوگل، زیر سوال می رود.

بخش پژوهش مایکروسافت که بدون اغراق یکی از قوی ترین نهادهای تولید نرم افزارها و پلتفرم های پژوهشی در بین شرکت های تجاری جهان به حساب می آید، برای ارتقای سطح کیفی این نرم افزار، آن را با لایسنس (جواز) رایگان در دسترس دانشگاه ها و موسسات پژوهشی قرار داده است.
بدین ترتیب در معامله ای برد – برد، موسسه ها و سازمان های پژوهشی برای همخوان کردن این سیستم عامل با دستگاه های مختلف دیجیتال و ساخت نرم افزارهای شخص ثالث کمک می کنند و از طرف دیگر مایکروسافت یکی از پیشروترین ایده های تجاری روز را در اختیار دانشگاه ها قرار می دهد.

یکی از نکات ویژه این همکاری فراهم آمدن بستر نرم افزارهای شخص ثالث است که ورای کاربری عاید یک دستگاه شما می توانید از آن یا با ترکیب کردن چند کاربری چند دستگاه مختلف، کارهایی ورای تصور انجام دهید. راحت بگوییم، مایکروسافت قصد دارد قطعات مختلف خانه را به اعضای بدنی یکپارچه تبدیل کند.


ویدیو : تحقق خانه رویایی با Home Os مایکروسافت