تحصیل کرده ها 10 برابر بیکارتر از دیگران اند! : هم اکنون نرخ بیکاری در میان ...


هم اکنون نرخ بیکاری در میان دارندگان مدرک دیپلم و زیر آن دو درصد و در فارغ التحصیلان دانشگاهی حدود 20 درصد است. واحد مرکزی خبر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی 10 برابر کسانی است که مدرک دیپلم و یا کمتر از آن دارند.

آقای شیخ الاسلامی در مراسم پایانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت افزود: هم اکنون نرخ بیکاری در میان دارندگان مدرک دیپلم و زیر آن دو درصد و در فارغ التحصیلان دانشگاهی حدود 20 درصد است.

وی این موضوع را نشانه ضعف نظام آموزشی دانست و گفت: شاید این موضوع خیلی متاثر از مسئولان نظام آموزشی نباشد اما در هر حال باید این مشکل را برطرف کنیم.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه هم اکنون یکی از مهمترین و اصلی ترین اموری که باید همه مردم و مسئولان به آن اهتمام ورزند موضوع آموزش های مهارتی است، افزود: آموزش محوری، راهبرد اساسی و کلان برای پیشرفت و توسعه کشور و تحقق اهداف نظام و سند چشم انداز است.

وی گفت: نظام آموزشی علمی و تئوری درکشور ما رشد خوبی داشت اما نتوانست به تقاضای جامعه پاسخ دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون جوانان ما با تحصیل در مدارس و اخذ دیپلم و گذراندن دوره های آموزشی عالی و تکمیلی به محفوظات حجیم و متنوعی می رسند اما حلقه مفقوده این نظام آموزشی این است که توانایی و امکان مناسبی برای تبدیل این محفوظات به کار و فعالیت فراهم نیست.

مراسم پایانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجتمع فرهنگی نگین غرب برگزار شد و پادشای این دوره از مسابقات در آن معرفی و تجلیل شدند.


ویدیو : تحصیل کرده ها 10 برابر بیکارتر از دیگران اند!