تحریم های غرب تاثیری در مبادلات ایران با كشورها نداشته است :     معاون وزیر ...



 

 

تحریم ایران , تحریم های ایران , لیست تحریم های ایران

معاون وزیر خارجه ایران:

تحریم های غرب تاثیری در مبادلات ایران با كشورها نداشته است

كوالالامپور - معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت كه تحریم های اعمال شده از سوی غرب تاثیری در مبادلات ایران با كشورها نداشته است.

محمدعلی فتح الهی كه برای دیدار با مقامات برونئی به این كشور سفر كرده است، روز یكشنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در مالزی، افزود: ما در صحنه ارتباطات خود با كشورها پس از صدور قطعنامه تحریم مسئله خاصی مشاهده نكرده ایم.

معاون وزیر امور خارجه با تاكید بر اینكه تحریم ها تاثیری نداشته است، اظهار داشت: در حوزه های آسیا، آمریكای لاتین و كشورهای مشترك المنافع حتی پس از این تحریم ها ارتباطات ایران رونق بیشتری پیدا كرده و تمایل كشورها برای گسترش ارتباطات خود با ایران در همه زمینه بیشتر شده است.

فتح الهی همچنین تصریح كرد: احساس این است كه كشورها با دوراندیشی با این موضوع برخورد كرده و منافع خود را مدنظر دارند و حاضر به جابجایی منافع خود بمنظور تامین نظر كشورهای غربی نیستند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در ادامه با تاكید بر اینكه نگاه راهبردی به ایران در میان كشورها وجود دارد، گفت: موضوع تحریم نتوانسته نظر غربی ها را كه انزوای ایران است، تامین كند و بسیاری از كشورهای جهان مشتاق گسترش روابط خود با ما هستند.

وی در ادامه در خصوص مذاكرات آتی جمهوری اسلامی با كشورهای عضو گروه 1+5 و احتمال حضور كشورهای دوست ایران در این مذاكرات، گفت: كشورهایی از سوی جمهوری اسلامی ایران مدنظر بوده كه مشخص هستند و قطعا وارد این مذاكرات خواهند شد.

فتح الهی در خصوص مسایل مورد بحث در مذاكرات آینده، گفت: موضوعاتی كه مطرح شده و پیش از این نیز از سوی جمهوری اسلامی ایران بر آن تاكید شده ادامه خواهد یافت اما به طور دقیق نمی توان نوع مواردی كه محقق می شود را پیش بینی كرد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در ادامه خاطر نشان كرد: جمهوری اسلامی ایران راهبرد خود را با مشاركت دادن دیگر كشورها در این مذاكرات ادامه می دهد..../تحلیل:ایرنا


ویدیو : تحریم های غرب تاثیری در مبادلات ایران با كشورها نداشته است