تحریم‌های جدید وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران : تحریم‌های ...



تحریم‌های جدید وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

تحریم های جدید وضع شده از سوی وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران را به خود اختصاص می دهد. در عین حال، با شدیدتر شدن بحث ها پیرامون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، حجم قابل توجهی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

تحریم های جدید وضع شده از سوی وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران را به خود اختصاص می دهد. در عین حال، با شدیدتر شدن بحث ها پیرامون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، حجم قابل توجهی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

 

وزارت خزانه داری آمریکا , تحریم های جدید آمریکا علیه ایران , وزارت خزانه‌داری آمریکا

 

به گزارش «تابناک»، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به تحریم هایی جدیدی اختصاص دارد که از سوی آمریکا علیه ایران وضع شده است.

در این رابطه، خبرگزاری کویت از تحریم چند شخص و شرکت جدید ایرانی از سوی دولت آمریکا به اتهام «مشارکت در فعالیت های هسته ای ایران» خبر داده است. 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شده دلیل وضع این تحریم ها این بوده که افراد و شرکت های مذکور، برای دولت ایران کالاها، فناوری و خدماتی را فراهم می کرده اند که توانایی این کشور برای حرکت به سمت دستیابی به سلاح هسته ای را افزایش می دهد. این تحریم های جدید، چهار شرکت و یک شخص حقیقی ایرانی را هدف قرار داده است. 

 

سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران , وزارت خارجه آمریکا، پیروزی ایران را تبریک گفت , وزارت خارجه ایران

 

در همین حال، خبرگزاری فرانسه نیز از وضع تحریم های دیگری از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه بانک ایران و ونزوئلا خبر داده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرده از این بانک به منظور دور زدن محدودیت های اعمال شده بر دیگر موسسات ایرانی استفاده شده است. این بیانیه همچنین مدعی است بانک ایران و ونزوئلا به وزارت دفاع ایران خدمات ارائه می داده و همچنین به نیابت از بانک توسعه صادرات ایران فعالیت می کرده و این دو نهاد، هم اکنون از سوی ایالات متحده تحت تحریم هستند. 

در این چارچوب، یکی از فعالیت های بانک ایران و ونزوئلا انجام تبادلات مالی به نیابت از بانک توسعه صادارت با یک بانک چینی بوده این بانک نیز خود به سبب ارتباط با ایران، در لیست سیاه ایالات متحده قرار دارد. به عقیده آمریکا، با وجود نام این بانک، هیچ شواهدی وجود ندارد که کشور ونزوئلا ارتباطی با این بانک داشته باشد.

 

سخنگوی وزارت خارجه ایران , سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا , وزارت خزانه داری

 

در میان دیگر اخبار، روزنامه «جروزالم پست» ادعاهای جدید نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران را بازتاب داده است.

این روزنامه می نویسد نتانیاهو که برای دیدار و مذاکره با رهبران چین به این کشور سفر کرده، در دیدار با همتای چینی خود اظهار داشته در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته ای، احتمال اینکه این کشور نسبت به ایجاد اختلال و بستن مسیرهای صادرات نفت اقدام کند، بیشتر می شود؛ زیرا با داشتن سلاح هسته ای، خود را نسبت به انتقام دیگر کشورها مصون می بیند. 

 

نیکی هالی به عنوان گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا , سخنگوی وزارت امور خارجه ایران , وزارت خزانه داری امریکا

 

اما بخش دیگری از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران نیز به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اختصاص دارد. از این جمله می توان به گزارش «بلومبرگ» اشاره کرد که از ابهامات پیرامون شرکت یا عدم شرکت هاشمی رفسنجانی در انتخابات سخن به میان آورده است. 

به نوشته این سایت، خانواده و طرفداران هاشمی، پیام های متضادی را درباره احتمال نامزدی وی در انتخابات مطرح می کنند.

از یک سو، همسر وی در مصاحبه با یکی از روزنامه ها گفته هاشمی «قطعاً» کاندیدا نخواهد شد و از سوی دیگر، محمد هاشمی، برادر وی از افزایش احتمال نامزدی هاشمی در پی درخواست های مکرر خبر می دهد. بلومبرگ در ادامه گزارش خود به بررسی فضای کلی حاکم بر ثبت نام نامزدها در انتخابات پرداخته و در این میان، احتمال نامزدی خاتمی را نیز منتفی دانسته است. 

 

سخنگو وزارت خارجه ایران , سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا , وزارت امور خارجه

 

اما نظر «گالف تودی» در این زمینه اندکی متفاوت است و از «عدم اطمینان» خاتمی برای نامزدی در انتخابات خبر می دهد. این روزنامه به نقل از مطبوعات ایرانی می نویسد خاتمی نسبت به حضور در انتخابات ریاست جمهوری ابراز تردید کرده و گفته شرکت وی می تواند سبب ضعیف شدن جنبش اصلاحات شود.

گالف تودی با اشاره به بیانیه ای که در سایت شخصی خاتمی منتشر شده می نویسد بنا بر این بیانیه، نامزدی وی همچنین می تواند به افزایش تنش های سیاسی منجر شود. این روزنامه در ادامه به بخش های دیگری از سخنان و موضع گیری های خاتمی درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده است. 

 

وزارت خارجه , سخنگوی وزارت خارجه , سخنگوی وزارت امور خارجه

 

در نهایت، روزنامه «گاردین» نیز به اقدام طرفداران محمدباقر قالیباف در استفاده از رنگ زرد اشاره کرده و از احتمال استفاده از این رنگ به عنوان رنگ کمپین انتخاباتی وی خبر داده است. 

این روزنامه اشاره می کند که هنگام دیدار قالیباف از شهر کرج، طرفداران وی مچ بندهای زردرنگ به دستان خود بسته و از بنرهایی با همین رنگ نیز استفاده کرده بودند.

گاردین این موضوع را به اقدام طرفداران میرحسین موسوی در سال 88 در انتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ انتخاباتی خود تشبیه کرده است. این روزنامه همچنین به ائتلاف 1+2 که قالیباف نیز عضو آن است اشاره کرده و می نویسد هنوز مشخص نیست که تنها یک نفر از این ائتلاف به عنوان نامزد ثبت نام خواهد کرد و دو نفر دیگر به نفع وی کنار خواهند کشید یا خیر./تابناک

 

 

 


ویدیو : تحریم‌های جدید وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران