تجمع مردم مقابل موسسه مالی ثامن‌الحجج در خمینی‌شهر : در مقابل شعبه خمینی‌شهر ...



اخرین وضعیت موسسه ثامن الحجج , آخرین وضعیت موسسه ثامن الحجج , مذاکره سیف با ربیعی برای امور انحلال موسسه ثامن الحجج

در مقابل شعبه خمینی‌شهر موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج در روزهای اخیر و به ویژه صبح امروز تجمعات مردمی برای دریافت وجوه نقد ایجاد شده و مردم از بابت سرنوشت پول‌های خود نگران هستند.

 چندی است که بحث پیگیری وضعیت موسسات مالی و اعتباری در دستور کار بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی کشور قرار گرفته و در این بین برخورد با موسسات مالی غیرمجاز در اولویت اصلی است.

در این راستا فعالیت یکی از موسسات غیرمجاز کشور متوقف و دیون آن توسط بانک صادرات پذیرفته شد و این امر علاوه بر برخورد با متخلفان، باعث رفع نگرانی مردم و سپرده‌گذاران این موسسه مالی شد.

در یکی دیگر از این اتفاقات نیز نکاتی در مورد فعالیت موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج مطرح شده و فعالیت‌های این موسسه زیر ذره‌بین مراکز نظارتی رفته است که البته تصمیماتی نیز در مورد این موسسه گرفته شد.

موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) که مانند بسیاری از موسسات مالی و اعتباری در کشور بدون دریافت مجوز از سوی بانک مرکزی فعالیت می‌کرد و در این راستا سرمایه‌هایی را هم از محل سپرده‌های مردمی به دست آورده بود، به نظر می‌رسد باید منتظر سرنوشتی مشابه دیگر موسسه مالی و اعتباری بدون مجوز برای آن متصور بود.

در این شرایط سپرده‌گذاران این موسسه با نگرانی از وضعیت آتی این موسسه مالی برای باز پس‌گیری پس‌انداز خود به شعب این مجموعه مراجعه کرده‌ و باعث شکل‌گیری تجمعاتی در روزهای اخیر در شهرهای مختلف کشور شده‌اند.

در برخی شعب استان اصفهان از جمله شعبه عسکریه و شعبه خمینی‌شهر موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج نیز در روزهای اخیر و بویژه صبح امروز تجمعات مردمی برای دریافت وجوه ایجاد شده و مردم از بابت سرنوشت پول‌های خود نگران هستند.

در این تجمع که از ساعت 7 صبح امروز در خمینی‌شهر شکل گرفته است، مردم در انتظار خارج کردن وجوه مالی خود از این موسسه اعتباری هستند که البته با ازدحام جمعیت کار برای کارمندان شعبه سخت شده است.

بر اساس اعلام غیررسمی مسئولان این موسسه در تجمعات مردمی قرار است در مرحله اول تا سقف 2 میلیون تومان وجوه تمام سپرده‌گذاران پرداخت شود که البته این اتفاق به طور تدریجی و در طی چند روز امکان‌پذیر خواهد بود.

با توجه به تدابیر اندیشیده شده برای بازگشت وجوه سپرده‌گذاران در این موسسه و در راستای رفع نگرانی مردم، خبرنگار فارس تلاش کرد تا با مدیر استانی ثامن‌الحجج در اصفهان گفت‌وگویی ترتیب داده و تدابیر اندیشیده شده برای این مشکل را اطلاع‌رسانی کند که تا این لحظه پاسخی از سوی مدیران حاصل نشده است.

 

 اخبار اجتماعی  - فارس


ویدیو : تجمع مردم مقابل موسسه مالی ثامن‌الحجج در خمینی‌شهر