تجمع در اعتراض به سفر نتانیاهو به لندن : معترضین به سفر بنیامین نتانیاهو نخست ...


معترضین به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن، روز پنجشنبه با تجمع مجدد در برابر ساختمان نخست وزیری ضمن اعلام انزجار از حمایت های دولت انگلیس از این رژیم جنایتکار خاطرنشان ساختند که مردم انگلیس برخلاف دولتشان حامی و طرفدار مردم فلسطین هستند. خبرگزاری ایرنا: معترضین به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن، روز پنجشنبه با تجمع مجدد در برابر ساختمان نخست وزیری ضمن اعلام انزجار از حمایت های دولت انگلیس از این رژیم جنایتکار خاطرنشان ساختند که مردم انگلیس برخلاف دولتشان حامی و طرفدار مردم فلسطین هستند.

به رغم اینکه هیچ کدام از تشکل ها و گروه های مدنی ضد جنگ برنامه ای را برای تجمع اعتراضی در لندن تدارک ندیده بودند، اما ده ها تن از طرفداران مردم فلسطین امروز ( پنجشنبه ) به صورت خودجوش در برابر ساختمان نخست وزیری انگلیس حاضر شدند و از سیاست های دولت این کشور در قبال رژیم صهیونیستی اعلام برائت کرده و خواستار آزادی فلسطین از دست اشغالگران صهیونیستی شدند.

معترضین که پرچم های فلسطین و شعارنوشته هایی با شعار «فلسطین را آزاد کنید» در دست داشتند، خواستار عدم حمایت انگلیس از رژیم صهیونیستی شدند.

‘تد بنبلز’ یک فعال مدنی از کارزار فوتبال بدون آپارتاید در این تجمع به ایرنا گفت: این بدترین اتفاقی است که در سیاست خارجی ما رخ داده است. این کار مثل دعوت از هیتلر است. درحالی که این مرد مسوول کشتن 500 کودک بی گناه در غزه است اما به راحتی روی تخت خود می آرامد؛ ما با چنین هیولایی چه کار داریم؟

وی افزود: اقداماتی که وی انجام داده به مراتب ازآنچه در آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید رخ داد فاجعه آمیزتر است. بدترین اتفاقی که در آنجا رخ داد مربوط به جنایت علیه 167 دانش آموز بود - که البته رقم زیادی است - و به دنبال آن سازمان فیفا در تاریخ 16 ژوئیه 1976 تیم آنها را برای همیشه از عضویت خود خارج کرد.

بنبلز ادامه داد: اما حالا فیفا نسبت به جنایات این مرد سکوت کرده و هیچ سخنی در این خصوص نمی گوید. من بازهم تکرار می کنم، این مرد یک هیولا است.
وی در ادامه از نخست وزیر انگلیس خواست تا به ندای مردم کشورش گوش کند و از حمایت نتانیاهو دست بردارد.

این فعال مدنی افزود: مردم انگلیس بیدار شده اند و امیدواریم که 'جرمی کوربین' پس از پیروزی در انتخابات رهبری حزب کارگر در انتخابات سال 2020 میلادی به مقام نخست وزیری برسد.

کوربین نماینده چپ گرای حزب مجلس عوام انگلیس از فعالان کارزارهای خلع سلاح هسته ای و ضد جنگ از مخالفان جدی تجاوز نظامی انگلیس به عراق در سال 2003 میلادی (در دوران نخست وزیری تونی بلر رهبر پیشین حزب کارگر) و نیز سایر مداخلات نظامی این کشور در سایر کشورها بوده است.
یک فعال انگلیسی دیگر نیز که پرچم فلسطین را بر تن داشت و خواست نامش فاش نشود، در گفت وگویی گفت: 'نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. این که او از سوی دولت انگلیس دعوت شده و قرار است با کامرون ملاقات کند نشان گر این است که لندن از جنایت های جنگی صورت گرفته در فلسطین حمایت می کند و این واقعا شرم آور است.'

وی با اشاره به بیانیه (اعلامیه) ‘بالفور’ گفت: این بیانیه نشان گر این است که دولت انگلیس از همان زمان تا به امروز طرفدار صهیونیست بوده و هست. دولت انگلیس به رژیم اسرائیل اسلحه می فروشد تا غزه را بمباران کند و از اسرائیل دائم حمایت می کند و در مقابل هیچ حمایتی از مردم بی گناه فلسطین صورت نمی دهد.

این فعال مدنی افزود: متاسفانه دولت محافظه کار انگلیس اکنون درصدد است تا در امور سوریه دخالت نظامی کند، از سوی دیگر مناسباتش را با رژیم نظامی مصر تقویت می کند. این ها نشانگر این است که دولت انگلیس کاملا طرف اسرائیلی هاست و کاملا ناعادلانه عمل می کند.

وی در پایان گفت: من از مردم فلسطین می خواهم که به جنگ علیه ظلم ادامه بدهند و تسلیم نشوند؛ اگرچه دولت انگلیس حامی شما نیست، اما میلیون ها نفر در انگلیس از شما حمایت می کنند. ما ندای شمارا به دولت می رسانیم تا زمانی که فلسطین آزاد شود.

بیانیه بالفور، در دوم نوامبر 1917 توسط 'آرتور جیمز بالفور'، وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به بارون 'والتر روچیلد'، رهبر جامعه یهودیان این کشور صادر شد و در آن مجوز تأسیس رژیم صهیونیستی به وی داده شد این بیانیه به عنوان سرآغاز تأسیس این رژیم به شمار می رود.

صدها تن از مردم انگلیس نیز روز چهارشنبه گذشته درحالی که پرچم های فلسطین و شعارنوشته هایی با شعار «فلسطین را آزاد کنید» در دست داشتند با برپایی یک تظاهرات در قلب لندن، به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات که چند ساعت به طول انجامید، شعارهایی در خصوص آزادی فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی می دادند.

برخی از تظاهرکنندگان که عکس هایی از کودکان فلسطینی کشته شده در حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه در دست داشتند با جنایتکار خواندن نتانیاهو، بازداشت و محاکمه وی را خواستار شدند.
تظاهرکنندگان علاوه بردادن شعارهایی علیه اسرائیل و نتانیاهو علیه دولت انگلیس نیز به سبب استقبال از کسی که آن را جنایتکار جنگی می دانند، شعار می دادند.

در همین حال شمار زیادی از مردم انگلیس با امضای توماری از دولت این کشور خواسته اند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در زمان ورودش به لندن، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در غزه دستگیر شود.
تا این لحظه( عصر روز پنجشنبه) 109 هزار نفر این تومار را که بر روی تارنمای مجلس و دولت انگلیس منتشرشده است، امضاء کرده اند و انتظار می رود که شمار این افراد بازهم افزایش یابد.

براساس رویه قانونی درصورتی که شمار امضاهای این از 100 هزار نفر بیش تر شود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام انگلیس به بحث گذاشته خواهد شد.

اگرچه دولت انگلیس در جوابیه ای به این درخواست با اشاره به دعوت این کشور از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به لندن گفته است: تحت قوانین بین المللی و انگلیس دیدار رهبران دولت های خارجی ازجمله نتانیاهو و نیز وزیران امور خارجه مصون از پیگرد قانونی بوده و نمی توان آنها را دستگیر یا حبس کرد.

در این جوابیه همچنین تصریح شده است: انگلیس یکی از دوستان بسیار نزدیک اسراییل است و از روابط دوجانبه عالی که طیف وسیعی را دربر می گیرد، بسیار خرسند هست .


ویدیو : تجمع در اعتراض به سفر نتانیاهو به لندن