تجمع اعتراضی هواداران مرسی/ مخالفت مرسی با برچیده شدن تحصن معارضان : تجمع اعتراضی ...



مرسی , محمد مرسی , مرسی ساید

تجمع اعتراضی هواداران مرسی/ مخالفت مرسی با برچیده شدن تحصن معارضان

تاکید اخوان بر مخالفت رئیس جمهور برکنار شده با برچیدن تحصن مخالفان، تاکید هیئت داوری اتحادیه آفریقا در بررسی رفتار نیروهای مسلح در حوادث مصر و تجمع اعتراضی صدها تن از هواداران مرسی از جمله جدیدترین تحولات مصر است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر امروز در مقر ریاست جمهوری این کشور در قاهره هیئتی از کمیته بلندپایه اتحادیه آفریقا را به حضور پذیرفت.
الفا عمر کوناری، رئیس جمهور سابق مالی و رئیس اسبق اتحادیه آفریقا ریاست این هیئت را برعهده دارد.

در این دیدار اوضاع سیاسی مصر در برهه کنونی، پیشرفت در مسیر تحول دموکراتیک، برنامه‌های آتی دولت انتقالی و موضع اتحادیه آفریقا در تعلیق عضویت مصر در این اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت.

نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر و مصطفی حجازی، مشاور رئیس جمهور مصر در امور راهبردی نیز از طرف مصر در این نشست حضور داشتند.

مخالفت مرسی با برچیده شدن تحصن مخالفان
از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که یکی از رهبران اخوان المسلمین تاکید کرد محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در دیدار با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برچیده شدن تحصن‌ها در حمایت از دولت مخلوع، مخالف است.

هیئت داوری اتحادیه آفریقا: نقش نیروهای مسلح در حوادث مصر را بررسی می‌کنیم
الفا عمر کوناری، رئیس هیئت داوری اتحادیه آفریقا که در مصر به سر می‌برد هدف از سفر این هیئت به قاهره را جمع‌آوری اطلاعات درباره حوادث مصر و تهیه گزارشی بی طرف برای اتحادیه آفریقا دانست.
وی تاکید کرد: تصمیم اتحادیه آفریقا در تعلیق عضویت مصر در این اتحادیه بخشی از توطئه علیه مصر نیست.

کوناری در دیدار با احمد المهدی، وزیر دادگستری دوره انتقالی گفت: سوال اتحادیه آفریقا این است که نقش نیروهای مسلح در حوادث کنونی مصر چیست و در قبال تظاهرات مردمی چه رفتاری نشان می‌دهد، همه این‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

تجمع هواداران مرسی
در همین حال صدها تن از هواداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر در مقابل بنای یادبود سرباز گمنام در قاهره در محکومیت کشتار شنبه گذشته بیش از 80 تن و زخمی شدن 2 هزار تن در حوادث خیابان النصر تجمع اعتراضی برپا کردند.

تحصن کنندگان که در دو گروه جداگانه زنان و مردان بودند با در دست داشتن تصاویر قربانیان النصر و همچنین تصویر محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور، خواستار بازگشت وی به قدرت شدند./فارس

 

 


ویدیو : تجمع اعتراضی هواداران مرسی/ مخالفت مرسی با برچیده شدن تحصن معارضان