تجمع اعتراضی مقابل ساختمان BBC : شماری از فعالان مدنی و ضد نژادپرستی انگلیس ...


شماری از فعالان مدنی و ضد نژادپرستی انگلیس شامگاه پنجشنبه با تجمع در برابر ساختمان 'بی بی سی' در قلب لندن، به بی تفاوتی و سکوت خبری رسانه های غربی در قبال کشتار سه دانشجوی مسلمان در شهر 'چپل هیل' در کارولینای شمالی آمریکا اعتراض کردند. خبرگزاری ایرنا: شماری از فعالان مدنی و ضد نژادپرستی انگلیس شامگاه پنجشنبه با تجمع در برابر ساختمان 'بی بی سی' در قلب لندن، به بی تفاوتی و سکوت خبری رسانه های غربی در قبال کشتار سه دانشجوی مسلمان در شهر 'چپل هیل' در کارولینای شمالی آمریکا اعتراض کردند.

سخنرانان در این تجمع اعتراضی که از سوی گروه های مدنی 'قیام علیه نژاد پرستی' ، 'اتحاد علیه فاشیسم '(یو ای اف) و'اشتغال و توسعه مسلمانان' ترتیب یافته بود، رسانه های گروهی غرب ازجمله شبکه سخن پراکنی 'بی بی سی ' را متهم کردند که سیاست های دوگانه ای را علیه جوامع مسلمان در پیش گرفته اند.

سخنرانان این سووال را مطرح کردند که چرا رسانه های غربی برخلاف پوشش گسترده خبری اقدام مسلحانه اخیر علیه نشریه 'شارلی ابدو'، در برابر این کشتار سکوت کرده اند.

'وی من بنت' از گروه مدنی 'اتحاد علیه فاشسیم' در سخنانی در این تجمع، ضمن محکوم کردن هدف قرار گرفتن جوامع مسلمان از سوی رسانه های وابسته غربی از جمله 'بی بی سی' و 'فاکس نیوز' گفت: ما در کنار مسلمانان ایستاده ایم.

وی با اشاره به تلاش برخی از جریانات رسانه ای در غرب در دامن زدن به جریان اسلام هراسی گفت: ما خواهان احترام گذاشتن به زندگی همه افراد از جمله مسلمانان هستیم.

یک سخنگوی نهاد مدنی 'سی ای جی ای ' نیز در این مراسم با اشاره به حرکت های برنامه ریزی شده برای گسترش فضای اسلام هراسی از سوی شماری از رسانه های بزرگ غربی و سکوت آنها در برابر حملات نژادپرستانه صورت گرفته علیه مسلمانان، این گونه حرکت ها را محکوم کرد.

برخی دیگر از سخنرانان در این تجمع ضمن محکوم کردن کشتار سه جوان مسلمان آمریکایی در 'چپل هیل' آمریکا گفتند که برخلاف اظهار صورت گرفته از سوی مقامات پلیس و قضایی آمریکا، این نه یک اقدام صرفا جنایی و فردی ، بلکه اقدامی نژاد پرستانه و اسلام ستیزانه بوده است.

در این تجمع همچنین شرکت کنندگان با خانواده های سه دانشجوی مسلمانان کشته شده ابراز همدردی کردند.

تجمع کنندگان همچنین پلاکاردها و دست نوشته هایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود' زندگی مسلمانان مهم است '، ' تروریسم، ارتباطی با مذهب ندارد' ، 'گسترش تنفر پراکنی علیه مسلمانان سبب مرگ افراد بیگناه می شود'.

شامگاه روز سه شنبه، سه جوان مسلمان توسط فردی به نام «کریگ استفن هیکس» در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» آمریکا از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

این سه نفر از اعضای یک خانواده بودند که دو نفر از آنها زن و شوهر و دیگری خواهر یکی از قربانیان می باشد.

به نوشته روزنامه گاردین، «محمد ابوصلحا» پدر دو خواهر کشته شده در این باره می گوید: جنایت رخ داده، بر سر نفرت نژادی بوده است و چون فرزندان من مسلمان بودند، کشته شده اند.


ویدیو : تجمع اعتراضی مقابل ساختمان BBC