تب لاغری، زنان را شیشه ای کرده! : یک روانشناس با بیان دلایل اعتیاد بانوان، ...


یک روانشناس با بیان دلایل اعتیاد بانوان، گفت: تب لاغری عامل افزایش زنان معتاد است. خبرگزاری ایسنا: یک روانشناس با بیان دلایل اعتیاد بانوان، گفت: تب لاغری عامل افزایش زنان معتاد است.

"احسان فکور" اظهار کرد: برخی مسائل کلی در اعتیاد موثر و در میان زنان و مردان مشترک است؛ بیکاری، وضعیت اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و تربیتی را می‎توان نمونه این مسائل دانست، همچنین سهل‎الوصول بودن موادمخدر مانند توزیع آن در آرایشگاه‏‌های زنانه از جمله شیشه از دیگر دلایل گرایش زنان به موادمخدر است.

وی افزود: رسانه‎هایی مانند ماهواره که مدام افراد را به لاغری تشویق می‌کنند نیز در این موضوع موثر هستند زیرا مواد محرکی مانند شیشه سبب لاغری می‌شود و از سوی دیگر نسبت به داروهای دیگر ارزان‌قیمت‌تر است، لذا بانوان بدون توجه به اینکه لاغری با شیشه به صورت بیمارگونه و غیرشکیل است و سبب ایجاد تیک‎های عصبی می‌شود، به مصرف آن روی می‎آورند.

این کارشناس ارشد روانشناسی خاطرنشان کرد: مسائل ذاتی و فطری را می‎توان از عوامل دیگر افزایش اعتیاد بانوان دانست، زیرا بانوان به صورت فطری عاطفی هستند، لذا هنگام ورود به یک جمع سریع‌تر از مردان می‎توانند برای سوء مصرف مواد تحریک شوند، همچنین زنان گرایش به مصرف مواد محرک دارویی مانند شیشه و ریتالین را دارند، این در حالی است که میزان گرایش مردان به موادمخدر مانند کراک بیشتر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آزادی‎های خانواده‎ها خصوصاً برای دختران افزایش یافته است و اینکه اگر آزادی بیش از حد باشد موجب تخطی است، می‎توان این آزادی زیاد را یک تهدید در ترویج اعتیاد در بین بانوان دانست.

فکور تصریح کرد: اعتیاد وابستگی فکری است، به همین دلیل افراد با وجود استفاده از داروهای قلابی و ناخالص به موادمخدر وابسته هستند و اگر فکر فرد آلوده شود ترک آن مشکل‌تر از ترک وابستگی جسمی است.

این روانشناس اظهار کرد: کسی که از خود و فرهنگ خود بیگانه است سریع‎تر به سمت مسائلی مانند اعتیاد می‌رود، زیرا دلیلی برای نگهداری گذشته خود ندارد، لذا می‎توان گفت بزرگ‌ترین هنر حفظ گذشته است تا افراد برای پیشرفت خود به سمت موادمخدر نروند.


ویدیو : تب لاغری، زنان را شیشه ای کرده!