تبدیل دوره پیش دانشگاهی به سالی واحدی : دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ...


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه هشتصد و چهل و چهارم این شورا، دوره پیش دانشگاهی از سال تحصیلی 91-90 و تا زمان استقرار نظام جدید آموزشی3-3-6 از نیم سال واحدی به سالی واحدی تبدیل شد. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه هشتصد و چهل و چهارم این شورا، دوره پیش دانشگاهی از سال تحصیلی 91-90 و تا زمان استقرار نظام جدید آموزشی3-3-6 از نیم سال واحدی به سالی واحدی تبدیل شد.
 
آقای نوید ادهم افزود: پس ازتصویب ساختار جدید آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ساختار 3-3-6 ، دوره پیش دانشگاهی با شرایط کنونی فلسفه وجودی خود را از دست داد.

وی گفت: در ساختار جدید باید شیوه ای جدید طراحی و اجرا شود اما به علت اینکه اجرا و استقرار ساختار جدید زمان بر است در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد که دوره پیش دانشگاهی از سال جدید تحصیلی به شکل سالی واحدی اجرا شود.

آقای نوید ادهم افزود: این مصوبه زمینه تجمیع این دوره را در دبیرستان ها و تسری قوانین و مقررات دبیرستان ها را به دوره پیش دانشگاهی فراهم و دستیابی به اهداف تربیتی و آموزشی را تسهیل می کند.

وی افزایش یک ساعت به جدول درسی دوره ابتدایی را از دیگر مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد.

آقای نوید ادهم گفت: بر اساس این مصوبه برای تقویت انس دانش آموزان با قرآن کریم از سال جدید تحصیلی، یک ساعت به فعالیت های قرآنی دوره ابتدایی افزوده می شود.

تاکنون در جدول درسی پایه اول ابتدایی یک ساعت و دیگر پایه های ابتدایی دو ساعت در هفته ، قرآن کریم تدریس می شد که با تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش میزان درس قرآن کریم در این پایه ها یک ساعت افزوده می شود.


ویدیو : تبدیل دوره پیش دانشگاهی به سالی واحدی