تایسون گوش هالیفیلد را پس داد! +عکس : مایک تایسون، شماره یک سابق بوکس سنگین ...


مایک تایسون، شماره یک سابق بوکس سنگین وزن دنیا بعد از 16 سال، تکه گوش کنده شد، ایواندر هالیفیلد را به او برگرداند! این دو در سال 1997 در دیداری جنجالی مقابل هم قرار گرفتند؛ مسابقه ای که در آن تایسون با دندان گوش هالیفیلد را کند تا داور مسابقه را نیمه کاره متوقف کند.           روزنامه گل: مایک تایسون، شماره یک سابق بوکس سنگین وزن دنیا بعد از 16 سال، تکه گوش کنده شد، ایواندر هالیفیلد را به او برگرداند! این دو در سال 1997 در دیداری جنجالی مقابل هم قرار گرفتند؛ مسابقه ای که در آن تایسون با دندان گوش هالیفیلد را کند تا داور مسابقه را نیمه کاره متوقف کند. تایسون به خاطر این حرکت بازنده اعلام و عنوان قهرمانی جهانِ از سوی سازمان WBA به هالیفیلد دااده شد. حتی دادگاهی در نوادا مجوز تایسون برای فعالیت در بوکس را لغو کرد که البته در دادگاه تجدید نظر این حکم رد شد اما در یکی از تبلیغات جدید کمپانی تولید پوشاک فوت لاکر، تایسون با بسته ای کوچه به خانه هالیفیلد می رود و به او می گوید که در همه این سال ها گوش کنده شده اش را در فرمالدئید نگه داشته است.

مایک تایسون , تایسون

در واقع این تبلیغ از اینجا آغاز می شود که کایری اروین، بسکتبالیست معروف آمریکایی در حال فکر کردن به این است که کاش همه چیز در دنیا سر جایش بود و بعد به رویا فرو می رود؛ رویایی که به دیدار دو قهرمان سابق بوکس ختم می شود.

تایسون در سال 2008 در مستندی که در مورد زندگی اش ساخته شد، ادعا کرد که آن حرکت را به تلافی ضربه سری که هالیفیلد به او زده بود، انجام داد. این دو پیش از آن دیدار جنجالی رابطه خوبی با هم داشتند اما پس از آن، برای 12 سال هیچ ارتباطی با هم نداشتند تا اینکه در سال 2009 در برنامه اوپرا وینفری با هم آشتی کردند.

در این برنامه تایسون از هالیفیلد به خاطر کاری که انجام داده بود، عذرخواهی کرد و هالیفیلد هم اعلام کرد عذرخواهی او را می پذیرد. البته این تنها جنجال دوران حرفه ای تایسون نبود. او در سال 2002 و در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه با لنوکس لوییس، به این بوکسور بریتانیایی لگد زد و تنها با دخالت نیروهای امنیتی، حریف را رها کرد.

مرگ تایسون , شکست مایک تایسون

مایکل تایسون , بیو گرافی مایک تایسون

بیوگرافی مایک تایسون , آیا مایک تایسون مسلمان است

سگ تایسون , سگ تایسون ایران

تایسون بالو


ویدیو : تایسون گوش هالیفیلد را پس داد! +عکس