تاکید آیت الله مهدوی کنی بر وحدت :       رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ...



 

 

آیت الله مهدوی کنی , نصرت الله وحدت , نصرت‌الله وحدت

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حفظ وحدت در اردوگاه اصولگرایان، نیروهای اصولگرا و ارزشی را از هرگونه اختلاف و دو دستگی نهی کرد.

 

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمدرضا مهدوی کنی روز پنجشنبه در همایش بزرگ روحانیت تهران که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به نقش روحانیت در نظام اسلامی افزود: قبل از برگزاری این مراسم افرادی مطالبی را مطرح کرده بودند مبنی بر اینکه چرا فقط روحانیت را در مسائل سیاسی دعوت می کنید در صورتی که این گونه نیست چرا که بنده در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز مطرح کرده بودم روحانیت سرباز امام زمان است از این رو باید همواره از سربازان امام زمان و حامیان مقام معظم رهبری دعوت کرد.

 

وی گفت: در صورتی که از روحانیت دعوت نمی شد باید تعجب می کردید.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین خواستار حضور فعال روحانیت در مساجد شد و گفت: امام خمینی (ره) همواره بر نقش روحانیت در مساجد تاکید داشتند و بنده نیز بر این باورم که باید نقش روحانیت در کانون مساجد پررنگ باشد.

 

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش به فعالیت دشمنان نظام اشاره کرد و افزود: دشمنان خارجی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا انقلاب را تهدید کنند از این رو باید با هوشیاری تمام از انقلاب دفاع کنیم.

 

مهدوی کنی افزود: روحانیت فقط مختص به روحانیت مبارز نیست چرا که تمامی روحانیون در ایران که طرفدار اسلام و انقلاب هستند می توانند نقش تاثیرگذاری را در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا کنند.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به نقش و جایگاه امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه هستیم به خاطر نظامی است که امام خمینی (ره) آن را نهادینه و رهبری کرد.

 

آیت الله مهدوی کنی تاکید کرد: امام (ره) همواره بر این باور بودند که گفتمان انقلاب اسلامی صادر خواهد شد ضمن آنکه در روزهای آخر عمر پربرکت خود در دیدار با علما خاطرنشان کردند این انقلاب راه خود را ادامه می دهد و دشمنان نمی توانند به این انقلاب صدمه ای وارد کنند.

 

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: بنده در مصاحبه ای به نقش و جایگاه روحانیت اشاره کرده بودم و در این همایش بار دیگر به این جایگاه اشاره می کنم چرا که روحانیت می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در حفظ نظام و انقلاب ایفا کند.

 

وی در ادامه سخنانش از روحانیون خواست برای مردم نقش پدری را ایفا کنند.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به روحانیون گفت: بنده واقعا به طلبگی خود اعتقاد دارم البته روحانیونی که در خدمت انقلاب باشند می توانند به خوبی در خدمت مردم باشند و زندگی خود را نیز می توانند به خوبی اداره کنند.

 

آیت الله مهدوی کنی همچنین وحدت و همدلی در جامعه اسلامی را امری ضروری و مهم برشمرد و گفت: دشمنان نظام از اختلاف و انشعاب در جامعه استقبال می کنند و تمام تلاش خود را بکار می گیرند تا بین مسئولین و مردم اختلاف بوجود بیاید اما اگر ما با هم باشیم وحدت به منصه ظهور می رسد و دشمنان نمی توانند از اختلافات داخلی ما سواستفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه بهترین نظام در انقلاب اسلامی ایران تعریف شده است افزود: در این نظام ما شاهد مردم سالاری دینی هستیم پس با بهترین نظام مواجه ایم البته باید از امر به معروف کوتاهی نکنیم و آن را با جدیت مطرح کنیم.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید دولت را تضعیف کرد افزود: مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند که دولت اسلامی را نباید تضعیف کرد البته نقدهایی مطرح است اما این نقدها را نباید با تضعیف همراه باشد.

 

آیت الله مهدوی کنی در ادامه سخنانش به اهمیت انتخابات اشاره کرد و افزود: ما هیچگاه قصد دخالت در انتخابات را نداریم اما معتقدیم که باید شاخصه ها را تعیین کنیم تا راهنمای خوبی برای مردم باشیم از این رو شما روحانیون نیز می توانید در این راستا نقش تاثیرگذاری را ایفا کنید.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنانش با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد در جریان اصولگرا گفت: وحدت و اتحاد امری لازم و ضروری است البته این روزها اخباری مبنی بر اعلام موجودیت جمعیتی منتشر شده است که بنده در همین جا تمامی اصولگرایان را از اختلاف و انشعاب نهی می کنم.

 

وی گفت: دشمنان از این اختلاف سو استفاده می کنند ضمن آنکه سایت های خبری و روزنامه ها نیز مطالبی مبنی بر اینکه بین این جریان اختلاف و دشمنی ایجاد شده است را مطرح کردند./گزارش : خبرگزارى مهر


ویدیو : تاکید آیت الله مهدوی کنی بر وحدت