تازه ترین پاسخ علی مطهری به حمید روحانی :   اخبار سیاسی - تازه ترین پاسخ علی ...



روحانی به نامه مطهری پاسخ داد , پاسخ حسن روحانی به نامه علی مطهری , تازه ترین اخبار

 

اخبار سیاسی - تازه ترین پاسخ علی مطهری به حمید روحانی:اگر مردم حرفهای شما را قبول داشتند چرا به روحانی رای دادند؟

 
علی مطهری با ارسال پاسخ به آخرین اظهارات حمید روحانی که روزنامه اعتماد آن را منتشر کرده است، نوشت:

جناب آقای سیدحمید روحانی كه شروع‌كننده مباحثه و بلكه مجادله میان خودشان و بنده بوده‌اند بار دیگر به مقاله من پاسخ مفصل داده‌اند كه از میان مطالب متعدد ایشان فقط سه مطلب است كه ارزش پاسخگویی دارد:

1-‌ ادعا كرده‌اند كه در دوره‌ دولت‌های نهم و دهم انتقادهایی به آقایان احمدی‌نژاد و مشایی داشته‌اند و شواهدی نیز ذكر كرده‌اند. اما اكثر قریب به اتفاق انتقادهای ایشان بعد از آن است كه رهبر انقلاب با انتصاب آقای مشایی به معاونت اولی رییس‌جمهور مخالفت كردند و یا بعد از خانه‌نشینی 11 روزه آقای احمدی‌نژاد در اعتراض به نظر مقام رهبری مبنی بر ابقای آقای مصلحی در وزارت اطلاعات است.

در واقع قانون‌شكنی‌ها و تخلفات مالی و انحرافات فرهنگی دولت سابق از نظر امثال حمیدخان روحانی تا قبل از اعلام نارضایتی‌های رهبر انقلاب اشكالی نداشت، فقط چون آقای احمدی‌نژاد در مقابل رهبری ایستاد مرتكب خطا شده است. بنابراین انتقادهای مذكور در آن مقاطع زمانی ارزش چندانی ندارد. شبیه جهاد بعد از فتح است كه ارزش جهاد قبل از فتح را ندارد. این، ایرادی است كه به اكثر اصولگراها وارد است و ناشی از برداشت نادرست آنها از اصل ولایت فقیه است.

2-‌ درباره فتنه سال 88 تحلیل مستوفایی كرده‌اند كه یك طراحی چندین ساله و چنین و چنان بوده است، مطالبی كه از بس در این چند سال به گوش مردم خوانده شده چندش‌آور شده است.


سوال این است كه اگر مردم ما حرف‌های حمیدخان روحانی و دوستان‌شان را پذیرفته بودند چرا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 به جناب آقای حسن روحانی رای دادند كه همه می‌دانند تحلیل ایشان از فتنه سال 88 چیز دیگری است و بخشی از حامیان وی به قول امثال حمیدخان از سران فتنه و یا ساكتان فتنه بودند.

3-‌ مطلب آخر اینكه آقای سیدحمید روحانی به دلیل كینه‌یی كه از اینجانب به خاطر دفاع از مظلومان و تاكید بر رعایت حقوق ملت براساس فصل سوم قانون اساسی و خلاصه به دلیل بغضی كه از این بنده به خاطر بیان حقایق دارد، برخلاف نظر صریح امام خمینی و رهبر انقلاب، به تحقیر استاد شهید آیت‌الله مطهری پرداخته و بدیهیات درباره ایشان را انكار كرده و بار دیگر ثابت نموده است كه شناخت درستی از شهید مطهری ندارد، گرچه تحقیر امثال ایشان به معنی تعظیم است.

بقیه مطالب حمیدخان روحانی چنان كه در صدر مقاله گفتم ارزش پاسخگویی ندارد.
اخبار سیاسی - روزنامه اعتماد
 


ویدیو : تازه ترین پاسخ علی مطهری به حمید روحانی