تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار مسکن : یک کارشناس اقتصادی با اشاره به بازتاب کاهش ...


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به بازتاب کاهش قیمت نفت بر بازار مسکن ایران، اعلام کرد: وقوع این رویداد بازتاب منفی بر درآمد دولتی ایران دارد و از آنجایی که بودجه های عمرانی کشور از فروش منابع نفتی است تاثیر مستقیمی بر بازار ساخت و ساز خواهد گذاشت. خبرگزاری میزان: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به بازتاب کاهش قیمت نفت بر بازار مسکن ایران، اعلام کرد: وقوع این رویداد بازتاب منفی بر درآمد دولتی ایران دارد و از آنجایی که بودجه های عمرانی کشور از فروش منابع نفتی است تاثیر مستقیمی بر بازار ساخت و ساز خواهد گذاشت.

بهمن آرمان با بیان این که به دنبال کاهش قیمت نفت، قدرت خرید داخلی کاهش می یابد ادامه داد: در پی کاهش قیمت نفت به منظور مدیریت بازار مسکن باید لوکس سازی را کاهش داد و به فکر صنعتی سازی، انبوه سازی، بلند مرتبه سازی و ساخت مسکن متناسب با قدرت خرید مردم بود.

وی در خصوص تاثیر بازتاب کاهش قیمت نفت را در بازار مسکن در ایران عنوان کرد: بحران مسکن در ایران نشات گرفته از عوامل بسیاری است و تنها بخشی از آن به مسائل نفت برمی گردد.

این کارشناس اقتصادی، با بیان این که ساخت و ساز در ایران صنعتی متکی به فعالیت های درون زا است عنوان کرد: نهادهای فعال در این حوزه با اخذ امتیازهای ویژه از دولت زمینه حضور خود را در بازار مسکن افزایش دهند.

آرمان، با بیان این که کاهش قیمت نفت علامت نوید بخشی برای اقتصاد جهان نیست اضافه کرد: با کاهش قیمت نفت طبیعتا میزان تقاضا برای نفت افزایش پیدا خواهد کرد و اقتصاد جهان وارد یک رونق نسبی خواهد شد.

وی با بیان این که افزایش تقاضا می تواند حدود 1 میلیون و 200 هزار بشکه در روز باشد ادامه داد: این خود نشان می دهد که اقتصاد جهان با ارزان شدن قیمت نفت رونق نسبی می یابد.

این کارشناس اقتصادی، با تاکید بر اینکه کشورهای در حال رشد بیشترین منافع اقتصادی را از بابت کاهش قیمت نفت می برند، افزود: همچنین صندوق بین المللی پول به کشورهای در حال توسعه، توصیه کرده است با کاهش قیمت نفت فرصت را غنیمت شمرده و ساختار اقتصادی خود را بهبود بخشند.


ویدیو : تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار مسکن