تاثیر «فاکتور روحانی» بر مذاکرات هسته ای : اخبار سیاست خارجی - دویچه وله:تاثیر ...



سخنان رهبری در مورد مذاکرات هسته ای , دستاوردهای مذاکرات هسته ای , نتایج مذاکرات هسته ای


اخبار سیاست خارجی - دویچه وله:
تاثیر «فاکتور روحانی» بر مذاکرات هسته ای/ظریف و معاونانش بهترین سیاستمداران ایران

درحالیکه مذاکرات ایران و 1+5 ادامه پیدا می کند، سران کشورها به نظر نگران درگیری ها در عراق هستند. الی گرانمایه عضو شورای روابط خارجی اروپا و کارشناس مسائل ایران می گوید که غرب باید با ایران تعامل داشته باشد و از نفوذ منطقه ای این کشور استفاده کند.

به گزارش  انتخاب ، گرانمایه معتقد است که اراده و عزم سیاسی طرفین برای دستیابی به توافق هسته ای تحسین برانگیز است.

وی گفت: از نگاه من، تاکنون اهمیت زیادی به روابط ایجاد شده بین ایران و آمریکا پس از 35 سال دشمنی داده نشده است. در واقع رابطه ای بین دو کشور شکل گرفته که مذاکره کنندگان دو طرف در حال همکاری برای حل مشکلات پیش آمده هستند.

گرانمایه افزود: زمانیکه با طرف های غربی صحبت می کنم، انها از اخلاق حرفه ای مذاکره کنندگان ایران تعریف می کنند و اینکه چقدر جدیت دارند. در همین حال وقتی با مذاکره کنندگان ایران صحبت می کنم، آنها نیز به اراده امریکا و تعهد اشتون اشاره می کنند.

این عضو شورای روابط خارجی اروپا گفت: تیم هسته ای ایران بهترین تیم موجود هستند و کسانی که پای میز مذاکره حاضر شده اند از بهترین سیاستمداران ایران هستند.

وی اضافه کرد: کابینه حسن روحانی می دانند چگونه باید با غرب تعامل داشته باشند. این چیزی است که آن را فاکتور روحانی می دانم چراکه این مسئله تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت و شتاب مذاکرات داشته است.
 اخبار سیاست خارجی - انتخاب


ویدیو : تاثیر «فاکتور روحانی» بر مذاکرات هسته ای