تاثیر طرح تفصیلی تهران بر بازار مسكن+جدول : مشاوران‌املاك می‌گویند با اجرای ...


مشاوران‌املاك می‌گویند با اجرای طرح تفصیلی، قیمت مسكن در برخی محله‌ها افزایش پیدا می‌كند و در برخی دیگر از مناطق، ارزش ملك با افت شدید مواجه می‌شود. دنیای اقتصاد:تعدادی از متقاضیان مسكن كردند: مشاوران‌املاك می‌گویند با اجرای طرح تفصیلی، قیمت مسكن در برخی محله‌ها افزایش پیدا می‌كند و در برخی دیگر از مناطق، ارزش ملك با افت شدید مواجه می‌شود.

در پی این تماس‌ها، تحقیقات در بازار مسكن نشان داد: در حال حاضر این تصور در بازار مسكن به وجود آمده كه اجرای طرح تفصیلی، تهران را به دو بخش تقسیم می‌كند؛ به طوری كه محله‌هایی كه در بخش اول قرار می‌گیرند با رشد قیمت و محله‌های گروه دوم نیز با افت قیمت روبه‌رو خواهند شد.

همچنین برخی دلالان ملكی در روزهای اخیر با سازنده‌های فعال در محله‌شان تماس گرفته‌اند و توصیه‌هایی بابت نحوه قیمت‌گذاری روی املاك فروشی‌ به آنها ارائه كرده‌اند.

گروهی دیگر از این واسطه‌ها نیز به خریداران توصیه كرده‌اند برای خرید عجله كنند تا مشمول زیان حاصل از اجرای طرح تفصیلی نشوند.

اما با توجه به وقایع این چند روز، لازم است خریداران مسكن با واقعیت طرح تفصیلی آشنا شوند تا نسبت به برخورد با شایعه‌ها و سوءرفتارهای گروهی دلال، رفتار مناسب از خود نشان دهند.

 خریداران مسكن در هر نقطه از تهران لازم است از امروز با توجه به اجرای طرح تفصیلی، قبل از خرید و تنظیم مبایعه‌نامه، درباره ملك مدنظر «استعلام» كنند.

خریداران مسكن كه تا پیش از این، درباره داشتن پایان‌كار و عدم خلاف ملك مورد نظرشان، از طریق شهرداری‌های مناطق یكسری استعلام‌ها را دریافت می‌كردند از امروز باید علاوه بر مراحل قبلی استعلام، درباره موقعیت ملك در طرح تفصیلی نیز استعلام جدیدی به عمل بیاورند.

برای انجام این استعلام باید با مراجعه به سایت اینترنتی www.tehran.ir، مشخصات ملكی كه قصد خرید آن را دارید، وارد لینك طرح تفصیلی كنید و نتایج آن را مشاهده كنید.

برای ورود مشخصات ملك به سایت طرح تفصیلی، كافی است شماره بلوك ملك قید شده در قبض نوسازی كه هر سال از طرف شهرداری به درب منازل ارسال می‌شود را از صاحب ملك دریافت كنید و آن را وارد قسمت خالی موجود در سایت طرح تفصیلی كنید.

 پس از فشار دادن دكمه جست‌وجو در سایت، نام پهنه‌هایی كه ملك در آن قرار گرفته، با یك كد برای شما به نمایش در می‌آید.


اگر ملك در پهنه مسكونی قرار گرفته باشد، كد R به نمایش در می‌آید و اگر ملك در پهنه‌ فعالیت، مختلط یا سبز باشد به ترتیب كدهای S، M و G به نمایش در می‌آید.

اگر شما با هدف سكونت، قصد خرید ملك را دارید و با استعلام آن در طرح تفصیلی متوجه شدید ملك در پهنه سكونت قرار ندارد، حتما از خرید آن پرهیز كنید و مراتب را از طریق مراجعه حضوری به شهرداری منطقه پیگیری كنید.

توصیه دیگری كه باید این روزها مدنظر خریداران مسكن قرار بگیرد درباره حرف‌های دلالان بابت افزایش قیمت مسكن در اثر اجرای طرح تفصیلی است.

واقعیت این است كه اجرای این طرح در درازمدت ممكن است تغییراتی را در بازار مسكن به وجود بیاورد، اما اینكه آیا طی حداقل یكی دو فصل آینده، این تغییرات اتفاق می‌افتد یا نه؟ باید گفت پاسخ كاملا منفی است.

طرح تفصیلی تغییرات اساسی را در ساخت‌وساز ایجاد می‌كند؛ بنابراین اثر این طرح بر بازار مسكن از نیمه دوم امسال به تدریج بروز می‌كند. بنابراین به خریداران توصیه می‌شود در روزهای آتی بدون نگرانی بابت اجرای طرح تفصیلی، نسبت به جست‌وجو در محله‌های موردنظر اقدام كنند و با استعلام درست، احتمال سوءاستفاده برخی سودجویان را به صفر برسانند.

بازار تهران , بازار موبایل علاالدین تهران , قیمت بات تایلند در بازار تهران


ویدیو : تاثیر طرح تفصیلی تهران بر بازار مسكن+جدول