تاثیر بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ های چاپی برتجارت شما :    طراحی بروشور ...



تاثیر بکهام و هارت برای کلیپ تبلیغاتی اچ اند ام , تاثیر تبلیغاتی , هدیه های تبلیغاتی و تاثیر آن برروی برندینگ

 

 طراحی بروشور و کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ نماینده سازمان و شرکت شما هستند . آنها دقیقا باید همان کاری را بکنند که اگر شما در آن لحظه آنجا بودید ، شما آنرا انجام می دادید . وظیفه اصلی آنها معرفی درست و موثر اهداف ، دیدگاه ها و ارزش های سازمان شماست .

از بروشور و کاتالوگ به عنوان تبلیغات و رسانه ماندگار یاد می کنند. بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی است كه حاوی شرح مشخصات ، كاربرد كلی كالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر كه مورد نیاز مصرف كنندگان و مشتریان شما قرار می گیرد.

 کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود.


کاتالوگ ها برای محصولات عمده یک شرکت تولیدی و یا برای ارائه خدمات یک شرکت خدماتی طراحی می گردند و دارای جزئیاتی هستند که برای مصرف کننده نهایی اهمیتی ندارد اما برای واسطه یا فروشنده یا مغازه داری که این کالا یا خدمات می خواهد انتخاب کنند و را به مصرف کننده عرضه می کند، مهم است .

تفاوت های اساسی میان بروشور و کاتالوگ
کاتالوگ ها برای واسطه ها و توزیع کننده ها طراحی و چاپ می گردند، اما بروشور برای مصرف کننده جز طراحی و چاپ میگردد.


اصولا وقتی طراحی بروشور را آغاز میکنید باید به این نکته توجه داشته باشید که اساسا این برگ، قرار است به دست آخرین نفری که میخواهد این محصول را مصرف نماید، برسد.

طراحی و چاپ بروشور بسیار کم هزینه تر از طراحی و چاپ کاتالوگ میباشد. اساسا در کاغذهایی با گرم پایین منتشر میگردد و در تیراژ بالا چاپ میشوند.
بروشور ها حاوی نکات و اطلاعاتی است که به درد مصرف کننده حین مصرف یا انتخاب کالا خواهد خورد.


بروشورها در اندازه و سایز های مختلف چاپ میشوند و هیچ اندازه استانداردی برای آن وجود ندارد. آنها میتوانند لت دار یا منگنه ای باشند. لت دار آن میتواند سه لت یا دولت و یا ...باشد.


نکته مهمی که باید در طراحی بروشور ها در نظر بگیرید این است که تا جاییکه میتوانید از عکس با کیفیت عالی در طراحی بروشور خود استفاده نمایید، هرچه نسبت متن به عکس کمتر باشد، بروشور شما طراحی بهتر و جلب توجه بیشتری خواهدداشت. مخاطبان معمولا در وهله اول بادیدن عکس های جذاب و رنگ های چشم نواز اقدام به برداشتن بروشور و ورق زدن آن میکنند.

ویزیتور یک بروشور دوست ندارد که بروشوری که مشاهده میکند مانند یک کتاب داستان پر باشد از نوشته طولانی و بدون طرح .

 

ساخت تیزر تبلیغاتی , هدایای تبلیغاتی , آژانس تبلیغاتی hba

 
چه دلایلی باعث میشود که ما برای فروشگاههای اینترنتی خود کاتالوگ های چاپی تهیه کنیم؟

کاتالوگ های چاپی یکی از راههای موفق فروش محصولات میباشد و البته یک هماهنگی قوی بین فروش اینترنتی و کاتالوگ های چاپی وجود دارد که هیچ کدام نمیتوانند جایگزین دیگری شوند.

-کامپیوتر همیشه در دسترس نیست و کاتالوگهای چاپی میتوانند منبع مناسبی برای اطلاعاتی در رابطه با محصولات باشند.

-کاتالوگ های چاپی سرگرم کننده هستند زیرا مشتری را متمرکز بر محصول نگه میدارد و فرد به راحتی بایک کلیک نمیتواند انرا ببندد یا تغییر دهد.

-کاتالوگ چاپی مشتری را درگیر میکند و فرد ممکن است چندین بار به آن نگاه کند و آن را بخواند.

-کاتالوگ ها از کانالهای مختلفی موضوع را بیان میکنند و یک ارتباط موفق ملزم به چندین کانال ارتباطی برای دریافت پیام میباشد.

-کاتالوگ ها به راحتی جابجا میشوند به طور مثال فرد مورد نظر آن را به دوست خود میدهد.

-لازم برای فروشهای گرانقیمت.کاتالوگ ها راهی محسوس و قابل لمس را پیش روی مشتری برای خریدهای گرانقیمت قرار میدهد.

 -کاتالوگها راه ارتباطی با سایت شما میباشد و مشتری از طریق ان به راحتی میتواند به سایت هم دسترسی پیدا کند.

-کاتالوگها همیشه در خاطر میمانند و راهی اسان برای دسترسی هستند.

-کاتالوگها راهی اسان برای مقایسه هستند.اصولا مردم دوست دارند که بتوانند محصول مورد نظر خود را با سایر محصولات مقایسه کنند.

-کاتالوگها راهی برای تجارت راحت را فراهم میکنند که از طریق QRمیتوانند از طریق تلفن همراه یا تبلت به سایت دسترسی پیدا کنند.


-کاتالوگ ها باعث میشود اطلاعات شما با حجمی کم منتقل شود و همیشه بدانند که شما کجا و چه چیزی را میفروشید.

-ترویج نام تجاری شما.کاتالوگ با نام تجاری شما در اول یا تیتر ان باعث میشود که همیشه اسم شما را به یاد بیاورند.

-افزایش اعتبار شما.کاتالوگ ها باعث میشود ارتباطات شما با مشتریان به صورت حرفه ای و با دوام باشد

-در رابطه با تخصص خود ارتباط برقرار میکنید.کاتالوگ ها خاص بودن محصولات شما را نشان میدهند و اینکه شما به خوبی مشتریان خود را میشناسید.

-فروش از طریق ارتباط مستمر.کاتالوگ ها نشان دهنده ی درجه ای از ارزش هستند که هیچ راهی جایگزین آن نمیتواند بشود.

-معیاری برای اندازه گیری.از طریق کاتالوگ میتوانید بفهمید چه محصولاتی دانلود یا کلیک شده است.

-قانع کنندگی بیشتری نسبت به ایمیل دارند.نرخ باز کردن ایمیل ها کاهش یافته است و به نظر میرسد نگاه بیشتری به کاتالوگ ها نسبت به ایمیل وجود دارد.

-وسیله ای برای تبلیغات و فرستادن پیام میباشد.شما از طریق کاتالوگ میتوانید در خصوص ایده هایتان با مشتری ارتباط برقرار کنید.حتی ایده هایی که آنان دنبالش نبوده اند.

چگونه یک کاتالوگ چاپی خوب طراحی کنیم ؟

 

نکات مهم طراحی گرافیک کاتالوگ و بروشور:
بیشتر افراد ابتدا به تصاویر، سپس به رئوس مطالب و در آخر به جزییات توجه می کنند. این قانون را در طراحی گرافیک خود در نظر داشته باشید و مطالب مهمتر و اطلاعات فروش را با کمک تصاویر و رئوس مطالب برجسته و جلو دید قرار دهید.

«کمترین بیشترین است» مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری بیش از 7 ثانیه به بروشور جلب شودهمیشه وقتی متن موجود در کاتالوگ یا بروشور کم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند

تصاویر و عکس ها برای یک طراحی گرافیک موثر بسیار مهم هستند. آن ها خواننده را مجذوب محتوای کاتالوگ یا بروشور می کنند و کمک می کنند خواننده درک بهتری از کار شما پیدا کند. برای داشتن یک ارتباط موثر و مفید باید تصاویر را با دقت انتخاب و آن هایی را که فلسفه و تصویر کار و کمپانی شما را به خوبی بیان و پیشرفت شما را تضمین می کنند به کاتالوگ یا بروشور خود اضافه کنید. این امر شما را در رسیدن به اهدافی که به خاطر آن ها تبلیغ می کنید یاری می کند.

می توان گفت عکس محصولات مهمترین آیتم جلب کننده و محرک است که می توان در طراحی بروشور بکار برد. در معرض نمایش قرار دادن محصولات و سرویس هایی که شما ارائه می کنید در بالا بردن میزان فروش و بازاریابی محصول بسیار مهم است.

نقش تصویر ذهنی مخاطب را در طراحی گرافیک کاتلوگ و بروشور جدی بگیرید.

 

 


ویدیو : تاثیر بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ های چاپی برتجارت شما