تاثیرات علمی و عجیب تعطیلی دولت آمریکا : تعطیلی دولت که با تولد 123 سالگی پارک ...


تعطیلی دولت که با تولد 123 سالگی پارک ملی یوزمیت و تولد 55 سالگی ناسا مقارن شده بود، باعث شد که این تولدها در سکوت و تنهایی گرفته شوند. ایسنا: تعطیلی دولت که با تولد 123 سالگی پارک ملی یوزمیت و تولد 55 سالگی ناسا مقارن شده بود، باعث شد که این تولدها در سکوت و تنهایی گرفته شوند.

تعطیلی دولت آمریکا از زمان آغاز آن در روز اول اکتبر(9 مهر) مضحک بود و همه چیز بخاطر یک قانون مراقبتهای درمانی بود که به محض تعطیلی دولت در نیمه شب، ثبت شد.

در روزهای بعد این تعطیلی، آمریکا با عواقب عجیب متفاوتی از جمله در حوزه‌های علمی روبرو بوده است.

ارسال بزهای پیچک خوار به خانه

جمعه گذشته(پنجم مهر) در آستانه تعطیلی دولت آمریکا، گله ای از بزهای پیچک‌خوار از منطقه تفریحی دروازه ملی در سندی‌هوک نیوجرسی به مزرعه ای در نیویورک فرستاده شدند. این بزها برای کمک به ریشه‌کن کردن مقادیر زیاد پیچک سمی که قلعه تاریخی هنکاک را مورد تهدید قرار می‌دادند، در این پارک زندگی می‌کردند.

خاموش شدن دوربین پانداها

باغ‌وحش ملی در واشنگتن مجبور به خاموش کردن دوربین پانداهای خود شد. در حالیکه هزاران طرفدار آنلاین اندوه خود را از ندیدن پاندای مادر و فرزند که در روز 23 اوت(اول شهریور) بدنیا آمده بود، اظهار کردند اما مقامات باغ‌وحش روز اول اکتبر در پیامی اعلام کردند که همه دوربینها از جمله دوربین پانداها به منابع مالی دولتی و بویژه کارمندان برای اجرایی شدن نیاز دارند و اینکه آنها در طول این تعطیلی بنظر خیلی ضروری نیستند.

تولدهای تنها

تعطیلی دولت که با تولد 123 سالگی پارک ملی یوزمیت و تولد 55 سالگی ناسا مقارن شده بود، باعث شد که این تولدها در سکوت و تنهایی گرفته شوند.

کارکنان خسته دولت؟

کارکنان دولت که در مرخصی بسر می‌برند از بررسی ایمیلهای خود در زمان تعطیلی منع شده‌اند. در صورت نیاز سازمانها برای تماس با این کارکنان، می‌توانند با ایمیلهای شخصی آنها مکاتبه کنند. کارکنانی هم که تلفنهای همراه هوشمند آنها توسط سازمان ارائه و هزینه‌های آنها پرداخت می‌شد نیز مجبور شدند دستگاههای خود را خاموش کنند. این تلفنهای خاموش و ایمیلهای مسدود باعث خستگی و بی‌حوصلگی کارکنان شده است.

سرخوردگی علمی

شاید برای دانشمندان و محققان این تعطیلی موقعیتی هولناک مانند تعطیلی گوگل باشد. در بسیاری از وب‌سایتهای علمی مانند موسسات ملی بهداشت و پایگاه داده PubMed، پیامی با این مضمون به چشم می‌خورد: به دلیل زوال بودجه دولت، اطلاعات این سایت ممکن است به روز نبوده، انتقالات ثبت شده در وب‌سایت ممکن است پردازش نشده و سازمان شاید نتواند به درخواستها پاسخ دهد».

علاوه بر این، کارآزمایی‌های بالینی در حال انجام بیماران جدید صورت نپذیرفته و برنامه‌های کمک مالی پردازش نمی‌شوند. به گفته برخی محققان، حتی در صورت کوتاه بودن تعطیلی دولت، ممکن است عواقب آن برای پروژه‌های علمی چندین ماه باقی بماند.

یک دانشمند تجربه خود را در زمان دانشجویی در سال 1995 یادآوری کرده که در آن زمان نیز یک تعطیلی مشابه ایجاد شده بود. وی اظهار کرد: حتی با وجود اینکه این تعطیلی در ماه ژانویه به پایان رسید، ما نتوانستیم تا ماه ژوئیه به بودجه خود دسترسی پیدا کنیم. این امر فاجعه‌بار بود چرا که ما یک کار میدانی از ماه آوریل تا مه در قطب شمال داشتیم.

گسترش عواقب تا بیرون مرزها

همچنین تاسیسات آمریکا در خارج مرزهای آن مانند گورستانها و بناهای یادبود نظامی به دلیل این تعطیلی بسته شدند.

آیا در زمان تعطیلی ناسا یک سنگ فضایی زمین را تهدید خواهد کرد؟

برنامه مشاهده سیارکها در آزمایشگاه پیشرانش جت در پاسادانا در کنار سایر سازمانهای با بودجه دولتی فعالیت خود را کاهش داده است. اگرچه خوشبختانه مرکز سیاره کوچکتر در ماساچوست و سازمان فضایی اروپا هنوز به مشاهده برای هشدار در مورد نزدیک شدن سنگهای فضایی به زمین ادامه می‌دهند.


ویدیو : تاثیرات علمی و عجیب تعطیلی دولت آمریکا