تأثیر گریپ‌فروت و قرص‌های لاغری در كــاهش وزن : اولین قدم كاهش چربی‌های بدن ...


اولین قدم كاهش چربی‌های بدن یك رژیم متعادل، متناسب و متنوع است. سپس باید شكم را تربیت و ورزیده كرد و برای این كار باید از ورزش‌های كششی و ورزش‌هایی كه می‌توانند به عضلات شكم فشار بیاورند كمك گرفت. گریپ فروت و لاغری , با خوردن گریپ فروت لاغری شوید , گریپ فروت برای لاغری

از من بپرسید

تأثیر گریپفروت و قرصهای لاغری در كــاهش وزن

چه كاری انجام دهم تا شكمی سفت داشته باشم؟

اولین قدم كاهش چربیهای بدن یك رژیم متعادل، متناسب و متنوع است. سپس باید شكم را تربیت و ورزیده كرد و برای این كار باید از ورزشهای كششی و ورزشهایی كه میتوانند به عضلات شكم فشار بیاورند كمك گرفت. برای مثال روی زمین بخوابید،  دستها را زیر سر قرار دهید و آنها را قفل كنید و همزمان پاها، سر و قسمتی از بالا تنه خود را كمی بالا بیاورید تا بدنتان به شكل پرانتز یا پر درآید. تا 30 شماره بشمارید و در همین حالت باقی بمانید. این كار را هر روز انجام دهید و ذره ذره به زمان آن بیفزایید تا عضله شكم شما كمكم تقویت شود. راه دیگر عادت به انقباض و انبساط شكم است. اصولا هنگام راه رفتن در طول روز یا هنگام كار، شكم خود را به سمت داخل بكشید و نگه دارید تا خسته شده و دوباره انبساط و انقباض دیگری را تكرار كنید.

برای خانمهایی كه زایمان كردهاند طبیعتا بهعلت كشیدگی عضلات شكم و باز شدن فضا برای رشد بچه و ذخیرهسازی چربی، زمان بیشتر و تمرین مداومتری نیاز است.

آیا خوردن گریپ فروت در وعده صبحانه باعث لاغری می‌شود؟

خوردن گریپ فروت در وعده صبحانه برای بسیاری از انسانها مفید و مفرح است به شرط آنكه هیچ دارویی همراه با آن استفاده نشود. البته این میوه خوش عطر و طعم به هیچ وجه اثر لاغر كنندگی خاصی از خود به جای نمیگذارد مگر با اجرای رژیم مناسب و حركات ملایم و مداوم ورزشی همراه شود.

آیا قرصی برای كاهش وزن و لاغری وجود دارد؟

قرصهای متعددی برای كاهش وزن وجود دارد كه عوارض جانبی بسیاری دارند. هر قرصی را نمیتوان برای هر فردی تجویز كرد. اكثر این قرصها بیشتر جنبه تجاری دارند و فقط تعداد انگشتشماری از آنها مورد تایید افدیای(سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریكا) قرار گرفته است. حتی از قرصهای مورد تایید افدیای بعضی برای زیر 16 سال و بالای 60 سال توصیه نمیشود. بهترین كار، كاهش وزن بهصورت غیرتهاجمی است. هر كار تهاجمی مثل قرص و دارو و عمل جراحی نه تنها مشكل چندانی از ما حل نمیكند بلكه ممكن است مشكلی به مشكلات ما بیفزاید؛ از طرف دیگر حتی داروهای مورد تایید هم در زمان مصرف تا میزان محدودی به سرعت كاهش وزن میافزایند كه معمولا بیش از 5 تا 6 كیلو در سال نیست و به محض كنار گذاشتن دارو تمام وزن از دست رفته بازمیگردد.داروهای توصیه شده چند اثر دارند. بعضی از آنها سرعت عبور غذا را در رودهها افزایش میدهند؛ در نتیجه جذب مختل میشود و ضمن اینكه انرژی كمتری دریافت میشود بسیاری از ریز مغذیهای حیاتی بدن نیز از دست میروند. بعضی دیگر روی جذب چربی تاثیر دارند. این دسته از داروها هم اثرات ناخوشایندی مثل بیاختیاری مدفوع و بوی بدی كه بهعلت دفع چربی با مدفوع ایجاد میشود بر جای میگذارند و نیز دل دردهای شدیدی در بعضی از مصرفكنندگان كه چربی بیشتری مصرف میكنند ایجاد میكند.  ضمنا گروه دیگری از این داروها با افزایش میزان انرژی، پایه سوخت بدن را افزونتر كرده یا تركیبات دیگری تحت نام قرصهای لاغری عرضه شدهاند كه اثر آنها افزایش میزان دفع آب بدن است. دسته دیگری از تركیبات كمك لاغری،  شدت گرسنگی را تعدیل و بیاشتهایی را پدیدار میسازند ولی همه مواردی كه بهطور مثال ذكر شدهاند یا گروهی كه نامی از آنها برده نشده اولا عوارض جانبی و مخاطرات پیشبینی نشدهای را برای مصرفكنندگان پدیدار میكنند، ثانیا مصرف خودسرانه بعضی از آنها بسیار زیان بار و خطر آفرین است و چه بسا ضایعات بهوجود آمده غیرقابل جبران یا برطرف كردن این پدیدهها اگر غیرممكن نباشند بسیار سخت و وقتگیر خواهد بود و از همه جالبتر اثرات ناپایدار این قبیل داروهای لاغری است كه بین 5 تا 6 كیلوگرم كاهش وزن بیشتر را در طول یكسال فراهم و با قطع كردن مصرف آنها وزن كاهش یافته مجددا برگشت میكند.

زنی 30 ساله هستم با 158سانتیمتر قد و 60 كیلو وزن با اندامی نامناسب. شاید باور نكنید اما دور بازوهای من
 34 سانتی
متر است. خواهش میكنم راهنماییام كنید و مرا از این كابوس نجات دهید.

شما 8 كیلو اضافه وزن دارید. همان طور كه ما و شما وسائل مازاد بر نیاز خود را در انباری یا پشت بام میگذاریم، بدن هم از لحاظ ژنتیك محل ذخیرهای برای انباشتن این 8 كیلو چربی كه حاصل تجمع انرژی مازاد بر نیاز در طول زمان است، برای خود فراهم میكند. بنابراین اگر شما رژیم سبكی بگیرید و بهتدریج از وزن خود كم كنید میتوانید هفته به هفته شاهد كاهش چربیها از محلهای انباشتگی مانند بازو و ران و شكم كه الگوی تجمع چربی ژنتیك انسان است باشید. بهترین كار این است كه در هفته حدود 250 تا 500 گرم از وزن خود كم كنید تا ظرف چند ماه از اندام بهتری برخوردار شوید. برای كاهش وزن دو راه وجود دارد یكی اینكه دریافت انرژیتان را كاهش دهید؛ هلهوهوله و كالریهای بیدلیل را حذف كنید و دوم اینكه با پیادهروی و ورزشهای كششی و لرزش درجا در روز 5 بار هر بار یك تا 5 دقیقه، انرژی بیشتری بسوزانید. باید به آرامی وزن خود را كم كنید. خانمها برای فرم دادن به بازو میتوانند با استفاده از وزنههای سبك اندام خود را موزونتر كنند.

من كیسه صفرا  ندارم از چه مواردی در غذایم باید پرهیز كنم؟

یكی از مهمترین دلایل از دست دادن كیسه صفرا یویو افكت است. وقتی افراد بهدنبال انگیزهای سریعا وزن كم كرده و دوباره با از بین رفتن انگیزه، وزنشان افزایش پیدا میكند، در معرض خطر ابتلا به سنگ كیسه صفرا قرار میگیرند كه اگر به موقع درمان نشود  به عفونی شدن كیسه و در نتیجه استخراج آن از بدن منجر شود. یكی دیگر از دلایل ایجاد سنگهای كیسه صفرا بارداری است كه شانس ابتلا به سنگ كیسه صفرا را افزایش میدهد.ولی اصولا جراحی كیسه صفرا برای افرادی كه رژیم غذایی متعادلی دارند، در حجم كم و به دفعات غذا میخورند و چربی زیادی استفاده نمیكنند، عوارض جانبی خاصی ایجاد نمیكند.تنها مورد مهم پیروی از یك برنامه منظم غذایی، اجتناب از مصرف چربی زیاد و غذاهای پرحجم و نیز ممنوعیت مصرف زرده تخم مرغ خام است.

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو : تأثیر گریپ‌فروت و قرص‌های لاغری در كــاهش وزن