ب ام و 535i گرنتوریسمو (GT) : ب ام و چند سالی است که به تولید محصولات گرن توریسمر ...


ب ام و چند سالی است که به تولید محصولات گرن توریسمر روی آورده است. سری ۵ گرن توریسمو بزرگترین خودروی گرن توریسمو ب ام و به شمار می آید. گرن توریسمو یا GT در لغت به معنای مسافرتی بزرگ است.
مجله تخت گاز:

ب ام و 535i گرنتوریسمو (GT)

ب ام و چند سالی است که به تولید محصولات گرن توریسمر روی آورده است. سری ۵ گرن توریسمو بزرگترین خودروی گرن توریسمو ب ام و به شمار می آید. گرن توریسمو یا GT در لغت به معنای مسافرتی بزرگ است، از این رو، فرم طراحی این خودروها بزرگ و جادار است. سری۵ گرن توریسمو در ظاهر تفاوت های زیادی با سری۵ سدان دارد. شیشه عقب این خودرو به فرم فست بک است و درهای جانبی فاقد قاب دور شیشه هستند. درب صندوق این خودرو در دو حالت مختلف باز می شود. در یکی از حالت ها، درب عقب مانند خودروهای هاچبک باز شده و در حالت دیگر، تنها قسمت پایین درب صندوق باز می شود.  طراحی ظاهری این مدل چندان به مزاق افرادی که به دنبال زیبایی هستند خوش نمی آید و بیشتر سلیقه های خاص را به سوی خود می کشاند. خصوصا در ایران که تعداد سری۵ گرن توریسمو های وارد شده بسیار محدود است و از این رو بسیار جلب توجه می کند.

راهنمای خرید خودروی فست بک

به خاطر فرم خاص طراحی بدنه، فضای کابین بسیار جادار و بزرگ است. سرنشینان جلو از نظر راحتی هیچ مشکلی ندارند و فضای صدنلی سه نفره عقب نیز، در راحتی چیزی از صندلی های جلو کم ندارد. همچنین به خاطر فرم خاص قسمت عقب خودرو، فضای سر ردیف عقب بسیار زیاد است و در کل، این قسمت از نظر راحتی چیزی از سری۷ و X5 کم ندارد.  نشیمنگاه صندلی های عقب ۱۰ ثانتی متر جا به جا می شود و پشتی صندلی های عقب نیز بین ۱۵ تا ۳۳ درجه قابلیت حرکت دارد. همچنین ۵۵ درصد سقف پانارومیک است و قسمت جلوی آن باز می شود. فهرست امکانات موجود در نمونه فول آپشن این خودرو بسیار کامل است و هر نیازی را براورده می کند.

صندلی ها به سیستم تهویه مجهز شده اند. صفحه کیلومتر شمار نیز از فناوری بلک پنل بهره می برد. همچنین این  خودرو از نسل چهارم سیستم iDrive بهره می برد. سری۵ گرن توریسمو اولین محصول ب ام و است که به سیستم احیای انرژی ترمز مجهز شده است. تعلیق جلو مشابه ب ام و سری۷ است و حالتی هندسی دارد و برای چرخ های عقب، سیستم egral Vint در نظر گرفته شده است. از این نظر، سری۵ گرن توریسمو علاوه بر قابلیت های حرکتی یک ب ام و اسپرت، از سواری راحت و نرم یک سدان لوکس همچون سری۷ برخوردار است. که باعث می شود ماهیت این خودرو بسیار لوکس و خانوادگی باشد تا در مسافرت های طولانی از رانندگی با آن خسته نشوید.

راهنمای خرید خودروی فست بک

سری۵ گرن توریسمو در دو نوع 535i XDrive و 550i XDriverتولید می شود که تعداد محدود سری۵ گرن توریسمو های وارد شده به کشور از نوع ۵۳۵ هستند. این خودرو از پیشرانه ۶سیلندر ۳لیتری بهره می بردکه قادر است ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این خودروی بزرگ خانوادگی دینامیک رانندگی عالی دارد و از نظر هندلینگ و فرمان پذیری، چیزی از کوپه های ب ام و کم ندارد.

مهم‌ترین ویژگی

1- فرم خاص اتاق ترکیبی از کراس اوور و استیشن است و قابل مقایسه با هیچ خودرویی نیست.

2- کیفیت تریم چوب استفاده شده در 535i بی سابقه است. شاید پیش از این فقط مرسدس بنز و پورشه به این نکته توجه خاص داشتند ولی الان ب ام و هم به آنها پیوسته است.

رقبای داخلی و خارجی

 Porsche Panamera

راهنمای خرید خودروی فست بک
  Benz CLS

راهنمای خرید خودروی فست بک

  Lexus GS350

راهنمای خرید خودروی فست بک

 پیشنهاد نهایی

خودرویی مناسب یک خانواده ۵نفره که زیاد به مسافرت می روند و در کنار قابلیت های مسافرتی مناسب و فضای زیاد، به دنبال طراحی ناب یک ب ام و و جلب توجه در خیابان ها نیز هستند. البته تعداد بسیار محدود این خودرو در ایران، مشکلاتی نظیر نایاب بودن قطعات را نیز برایش به همراه داشته است.

راهنمای خرید خودروی فست بک

راهنمای خرید خودروی فست بک

راهنمای خرید خودروی فست بک


ویدیو : ب ام و 535i گرنتوریسمو (GT)