بی محابا سفره بیت‌المال را به جیب می‌زنند :  اخباراجتماعی  - بی محابا سفره ...



المال , سفره عقد , سفره آرایی


 اخباراجتماعی  - بی محابا سفره بیت‌المال را به جیب می‌زنند

چگونه می‌توان خود را حسینی و پیرو حسین دانست و بی‌محابا از سفره بیت‌المال به جیب شخصی خویش سرازیر کرد.

 روزنامه اطلاعات با اشاره به روزهای عزاداری محرم نوشت: دسته‌روی‌های باشکوه عاشورا هم تمام شد. همه اینها ازجمله آیین‌های عاشورایی است که هم جریان دارد، همچنان‌که برخی اطعام‌ها و سفره‌گستردنها هم هست.

 

اما دریغ که در پس و پشت این آیین‌ها و رسم‌ها گاه درس‌های عاشورا گم می‌شوند. مکتب حسین ایثار تمام است. هرچه که داشت بر سر تکلیف و ادای کلمه حق گذارد؛ از بهترین سرمایه‌هایش. پس این میل شتابان برای آنکه نه‌تنها از حق خود بگذریم که هر حقی را به خاطر منافع خود پایمال کنیم، چه نسبتی با آن بزرگوار دارد؟ جامعه امروز ما چقدر با آموزه‌های مکتب حسین همداستان است؟ مسوولان ما چقدر؟ چگونه می‌توان خود را حسینی و پیرو حسین دانست و بی‌محابا از سفره بیت‌المال به جیب شخصی خویش سرازیر کرد.

 

چگونه می‌توان برای حفظ موقعیت خویش به این و آن تهمت زد؟ مال حرام بر سر سفره برد؟ از رانت‌های مختلف استفاده کرد و اسم آن‌را معامله یا زیرکی و فراست و فرصت‌شناسی گذاشت؟ به اسم طرفداری از ارزش‌ها حتی به صندلی‌ها و کرسی‌های عالی دانشگاهی رحم نکرد و با پایمال کردن حق دیگران منزلتی به ناحق به دست آورد و اسم آن‌را حمایت از ارزشها گذاشت؟

 

 اخبار اجتماعی  -  روزنامه اطلاعات


ویدیو : بی محابا سفره بیت‌المال را به جیب می‌زنند