«بی بی» رفتنی است : یک هفته به انتخابات پارلمانی رژیم‌ صهیونیستی باقی مانده ...


یک هفته به انتخابات پارلمانی رژیم‌ صهیونیستی باقی مانده و نتایج نظرسنجی‌ ها بنیامین نتانیاهو را وادار کرده تا اذعان کند که احتمال دارد نخست‌ وزیری را از دست بدهد. پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: یک هفته به انتخابات پارلمانی رژیم‌ صهیونیستی باقی مانده و نتایج نظرسنجی‌ ها بنیامین نتانیاهو را وادار کرده تا اذعان کند که احتمال دارد نخست‌ وزیری را از دست بدهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم‌ صهیونیستی، عصر سه‌ شنبه در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم اذعان کرد که ممکن است در انتخابات شکست بخورد.
 
رئیس حزب لیکود به فاصله یک هفته مانده به انتخابات، در فیسبوک نوشت: «یک هفته دیگر می‌ فهمیم که تلاش‌ ها برای ساقط کردن لیکود موفق شده یا نه. می‌ خواهم امشب به شما بگویم که نباید گذاشت این تلاش موفق شود: باید اطمینان یابیم که لیکود دولت بعدی را تشکیل می‌دهد.»
 
در ادامه این مطلب آمده است: «پیروزی لیکود به هیچ وجه قطعی نیست. باید برای کسانی که می‌خواهند به احزاب دیگر اردوگاه ملی‌گرایی رای دهند، توضیح داد که واقعا این احتمال وجود دارد که اگر شکاف میان لیکود و حزب کارگر بیشتر شود، ممکن است هفته بعد از خواب بیدار شویم و ببینیم که زیپی (لیونی) و بوجی (اسحاق هرتزوگ) نخست‌ وزیر اسرائیل اند.»
 
در حالی که چیزی تا برگزاری انتخابات باقی نمانده، وضعیت بد اقتصادی در فلسطین اشغالی و تمرکز بیش از حد نتانیاهو بر موضوعاتی چون پرونده هسته‌ای ایران، زمینه ساز نارضایتی گسترده از وی شده است.
 
روز شنبه تجمعی ده‌ها هزار نفری در تل‌ آویو شکل گرفت. در آن تجمع، «معیر داگان» رئیس سابق موساد، نتانیاهو را مسئول شکل‌گیری «بزرگ ترین بحران تاریخ اسرائیل» دانست.
 
به نوشته پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، شبکه 2 تلویزیون رژیم‌ صهیونیستی روز سه‌شنبه نتایج نظرسنجی‌ ای را منتشر کرد که نشان می‌ دهد احتمالا حزب کارگر در انتخابات پیش رو، 25 کرسی را به دست آورد و لیکود 21 کرسی داشته باشد.
 
این ارقام در نظرسنجی قبلی، 24 در برابر 21 بود. پارلمان اسرائیل 120 کرسی دارد. تعدد احزاب که به واسطه اختلافات گسترده داخلی میان سیاسیون این رژیم شکل گرفته، زمینه ای فراهم کرده تا هیچ حزبی نتواند به اکثریت دست یافته و کابینه‌ای یکدست تشکیل دهد.
 
احزاب تلاش می‌ کنند با کسب بیشترین کرسی، نامزد نخست‌ وزیری شده و با همکاری 3 تا 5 حزب دیگر، کابینه‌ای ائتلافی تشکیل دهند؛ ائتلاف‌ هایی که عموما تا پایان یک دوره چهار ساله دوام نیاورده و عمدتا فرومی‌ پاشند.


ویدیو : «بی بی» رفتنی است