بیوگرافی مهدی پاشازاده (عکس) : مهدی پاشازاده بازیکن سابق و مربی فوتبال است   بیوگرافی ...



مهدی پاشازاده , بیوگرافی مهدی یراحی , بیوگرافی مهدی یغمایی

مهدی پاشازاده بازیکن سابق و مربی فوتبال است

 

بیوگرافی مهدی پاشازاده (عکس)

مهدی پاشازاده یكی از چهره‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران است. او در استقلال تهران بازی كرده، با تیم ملی به جام جهانی صعود كرده و در جام جهانی هم بازیكن ثابت تیم ملی بوده است.

 زادروز: ۶ دی ۱۳۵۲
زادگاه : تهران

رشته ورزشی : فوتبال
قد : ۱۸۵ سانتی متر
پُست : مدافع سابق

مهدی پاشازاده (زاده ۶ دی ۱۳۵۲ - تهران) بازیکن سابق و مربی فوتبال است. مهدی پاشازاده برای تیم‌هایی از جمله استقلال تهران، بایر لورکوزن و آدمیرا واکر بازی کرده بود. وی همچنین سابقه سرمربی‌گری در تیم‌های گسترش فولاد سهند، پارسه و شهرداری تبریز و آلومینیوم اراک را دارد.

 

بیوگرافی مهدی جهانی , بیوگرافی مهدی احمدوند , بیوگرافی مهدی پاکدل

مهدی پاشازاده زاده ۶ دی ۱۳۵۲ - تهران است

 

مهدی پاشازاده یكی از چهره‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران است. او در استقلال تهران بازی كرده، با تیم ملی به جام جهانی صعود كرده و در جام جهانی هم بازیكن ثابت تیم ملی بوده است، وی در یكی از معتبرترین تیم‌های اروپایی یعنی بایرلوركوزن حضور داشته و در یك باشگاه اروپایی یعنی آدمیرا واكر اتریش هم سرمربی بوده است.

 

بیوگرافی مهدی سلوکی , بیوگرافی مهدی طارمی , بیوگرافی مهدی فخیم زاده

مهدی پاشازاده

 

مهدی پاشازاده در سال 1998 بعد از بازی های خوب در تیم ملی به تیم فوتبال بایر لورکوزن آلمان پیوست اما بدترین خاطره وی مربوط به حضورش در لوركوزن آلمان است. او هیچگاه نتوانست برای این تیم بازی كند. در تمرینات پیش فصل بوندس‌لیگا، امرسون هافبك برزیلی لوركوزن او را به شدت مصدوم كرد و مهدی تا مدت‌ها نتوانست در میادین حاضر شود. جالب این كه چون قرارداد او كاملا حرفه‌ای بود، پاشازاده از بیمه ورزشی خود استفاده كرد و 2 میلیون مارك آلمان در آن زمان دریافت كرد.

 

بیوگرافی مهدی مقدم , مهدی احمدوند بیوگرافی , بیوگرافی مهدی مظلومی

مهدی پاشازاده در سال 1998 به تیم فوتبال بایر لورکوزن آلمان پیوست

 

بیوگرافی امیر مهدی ژوله , بیوگرافی شاعر زامان پاشازاده , مهدی یراحی بیوگرافی

مهدی پاشازاده

 

حضور در لوركوزن فقط پول خوبی برای پاشازاده داشت، اما همین مصدومیت پایه‌گذار فصل جدیدی در زندگی شخصی او شد. پاشازاده در طول درمان مصدومیت خود در لوركوزن با خانم ملینا كه در حال حاضر همسرش است، آشنا شد. ملینا در بیمارستانی كه پاشازاده بستری بود، پرستار این بازیكن بود. همین مدت باب آشنایی او با ملینای رومانیایی شد و در نهایت با هم ازدواج كردند.

حضور او در لورکوزن یک سال بیشتر طول نکشید و بدون بازی در این تیم او به تیم فورتنا کلن در دسته دوم بوندس لیگا پیوست که آنجا نیز مصدومیت ها گریبانگیرش بود و تنها سه بازی با شماره پیراهن جالب 10 انجام داد و سپس به ایران بازگشت.

 

گردآوری : بخش ورزش پادشا

 

منابع :

fa.wikipedia.org

tarafdari.com


ویدیو : بیوگرافی مهدی پاشازاده (عکس)