بیوگان "داعش" در انتظار کمک عربستان سعودی : اخبار بین الملل  - بیوگان "داعش" ...



عربستان سعودی , تلفات سنگین عربستان سعودی در یمن , پیامدهای سیاسی تحولات اقتصادهای نفتی عربستان سعودی و ایران


اخبار بین الملل  - بیوگان "داعش" در انتظار کمک عربستان سعودی

در پاسخ به فراخوان "دولت اسلامی"، بیوگان اعضای این گروه که تبعه‌ی عربستان سعودی بودند، از مقامات این کشور خواستند حقوق مدنی فرزندان آنان را به‌رسمیت بشناسد و زمینه بازگشت آنان به عربستان سعودی را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک ، همسران اعضای کشته‌شده‌ی گروه تروریستی "دولت اسلامی" از این کشور خواستند، حقوق انسانی فرزندان آنان را به رسمیت بشناسد. قرار است، به‌زودی زمینه‌ی بازگشت این اطفال بی‌سرپرست از سوریه و عراق به عربستان سعودی فراهم آید.

روزنامه "عرب نیوز" هم‌چنین اعلام کرد که "دولت اسلامی" پیشتر در پایگاه اینترنتی خود از هوادارانش خواسته بود با بستگان شبه‌نظامیان کشته‌شده‌ی تابع عربستان سعودی تماس برقرار کنند و آنان را از وضعیت بازماندگان این تروریست‌ها با خبر سازند.

خالد فخلی، کارشناس حقوقی "جمعیت حمایت از حقوق بشر عربستان سعودی" به روزنامه‌ی "عرب نیوز" گفته است که باید میان شبه‌نظامیان و بستگان آنان تفاوت گذاشت: «این که جوانان سعودی به مناطق بحرانی می‌روند و در عملیات تروریستی شرکت می‌کنند، یک مسئله است و در چارچوب این تشکیلات تروریستی با زنان خارجی‌ ازدواج کردن و صاحب فرزند شدن، مسئله‌ی دیگری است.»

بنا بر گزارش مقامات رسمی عربستان، در صورتی که ثابت شود پدران این کودکان تابع عربستان سعودی بوده‌اند، شرایط بازگرداندن آنان به این کشور فراهم خواهد آمد. به گفته‌ی خالد فخلی "در این گونه موارد پیچیده، جنبه‌های انسانی مسئله در برابر وجوه حقوقی و قوانین مربوط به آیین رسیدگی به این امور ارجحیت دارد."

ابراهیم الشدی، سخن‌گوی "کمیسیون حقوق بشر" عربستان سعودی در رابطه با تعداد درخواست‌های کمک گفت، شمار جوانان سعودی که به این گروه‌تروریستی پیوسته‌اند، اندک است. او افزود که آمار رسمی‌ای در این مورد وجود ندارد.


 اخبار بین الملل  - تیک


ویدیو : بیوگان "داعش" در انتظار کمک عربستان سعودی