بیشترین عامل مرگ در بین ایرانی ها : ‌عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ...


‌عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در ایران، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ در بین ایرانیان به‌شمار می‌آید. خبرگزاری ایسنا:‌ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در ایران، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ در بین ایرانیان به‌شمار می‌آید.

"فرهاد صفری‌زنجانی" صبح امروز در سلسله نشست‌های شمیم معرفت ویژه جهادگران جهاددانشگاهی زنجان با عنوان "کم تحرکی، عامل غیرمستقیم بسیاری از بیماری‌ها" اظهار کرد: علی‌رغم پیشرفت دنیا و استفاده از تکنولوژی از سوی مردم شاهد به خطر افتادن سلامتی به علت کم‌تحرکی هستیم.

وی تصریح‌ کرد: زندگی راحت عوارض خاص خود را در پی دارد که باید با توجه به این موضوع برای افزایش سطح سلامت وارد عمل شد و به دنبال تغییر الگوهای زندگی بود.

صفری‌زنجانی با بیان اینکه چاقی یکی از عوارض اصلی بیماری‌های قلبی‌ و عروقی به‌شمار می‌آید، افزود: چاقی بیماری بوده و عامل خطری است که جامعه ایرانی را تهدید می‌کند و باید والدین با توجه به این موضوع تغییرات اساسی را در زندگی خود ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه استرس، نوع تغذیه و مسایل ژنتیکی از جمله عوامل بروز چاقی به‌شمار می‌آید، افزود: متاسفانه در ایران شاهد این هستیم که کودکان به بیماری‌هایی دچار می‌شوند که در کشورهای دیگر افراد در سنین پایین با آن درگیر هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه تغذیه نامناسب و چاقی و فعالیت کم بدنی باعث بروز پوکی استان به‌ویژه در بین زنان می‌شود، افزود: ورزش راهکار اصلی برای رفع همه این مشکلات است و باید به این امر توجه بیشتری داشت.


ویدیو : بیشترین عامل مرگ در بین ایرانی ها