بیشترین اشیای پیدا شده در متروی تهران : مدیر ارتباطات و امور بین الملل شركت ...


مدیر ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری مترو تهران گفت: بیشترین اشیای پیدا شده در مترو تهران پول، موبایل و طلاست. عصر ایران: مدیر ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری مترو تهران گفت: بیشترین اشیای پیدا شده در مترو تهران پول، موبایل و طلاست.
 
احسان مقدم با تاكید بر مسئولیت حراست مركزی شركت بهره برداری مترو تهران در قبال حفظ و نگهداری اشیای پیدا شده در تمام ایستگاه ها اظهار داشت: استفاده زیاد مسافران و طی كردن مسافت های طولانی در مترو گاه می تواند زمینه ساز گم یا مفقود شدن برخی وسایل و اشیای شهروندان شود.
 
وی با بیان اینكه اشیا و اموال بلاصاحب پیدا شده به لحاظ رعایت امانتداری و وظیفه شرعی و قانونی در مترو در دو بخش جمع آوری می شود ادامه داد: یك بخش عمده به عهده شهروندان است كه در حداقل زمان ممكن و با لحاظ امانتداری وسایل پیدا شده را به حراست مترو تحویل دهند تا در چهارچوب تعیین شده شركت و با نگهداری صحیح و اصولی اشیا به دست صاحب اصلی برسد.
 
مشاور مدیر عامل و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری مترو تهران تصریح كرد: بخش دوم نگهداری وسایل بدون صاحب در ستادهای اشیاء فرعی خطوط مترو است كه طی مدت زمان مشخصی از آنها نگهداری می شود و شهروندان می توانند با ارائه مشخصات صحیح آن ها را در طول زمان مشخصی دریافت كنند.
 
به گفته مقدم، مرحله بعدی جمع آوری و نگهداری اشیای پیدا شده زمانی است كه صاحب اصلی وسایل پیدا شده در مترو برای دریافت آن مراجعه نكرده است كه در این زمان باید این وسایل به ستاد اشیاء پیدا شده مركزی مترو در ایستگاه امام خمینی(ره)فرستاده شود تا اقدامات لازم برای درج در روزنامه انجام گیرد.
 
وی اظهار داشت: اطلاع رسانی در روزنامه و ... جهت اعلام اشیای گمشده صورت می پذیرد كه صاحبان آن می توانند با مراجعه به ستاد اشیای گمشده اموال خود را تحویل بگیرند.
 
مقدم ادامه داد: وسایلی مانند  كارتهای شناسایی ، اوراق هویت و كارت های بانكی كه دارای اطلاعات شخصی است حفظ شده و این اوراق به مراكز صادر كننده مانند بانكها، یگان های نظامی انتظامی صادر كننده كارت گواهینامه یا ثبت احوال ارسال می شود.
 
مشاور مدیرعامل شركت بهره برداری مترو تهران با تاكید بر اینكه اگر اشیای پیدا شده لوازمی مانند گوشی موبایل یا دوربین فیلمبرداری باشد گفت: اگر صاحبان این اموال پس از اطلاع رسانی و آگهی روزنامه در طول زمان مشخصی برای دریافت آن مراجعه نكنند این اموال با حفظ امانتداری به ستاد اموال بلاصاحب و بلاوارث حضرت امام(ره) یا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ارسال می شود.
 
وی تصریح كرد: آمار اشیای پیدا شده تمامی خطوط مترو تهران در سال گذشته 1190 مورد بوده است. همچنین در این تاریخ مبلغی بیش از 35 میلیون تومان نیز جمع آوری شده است كه حدود 10 میلیون تومان آن به همت حراست مركزی شركت بهره برداری مترو تهران با پیدا شدن صاحبانش به آنان پرداخت شده است.
 
به گفته مقدم، شركت بهره برداری مترو تهران در همین زمان حدود 180 گرم طلای بدون صاحب و 4 مورد اموال بلاصاحب به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تحویل داده است


ویدیو : بیشترین اشیای پیدا شده در متروی تهران