بیانیه شورای امنیت درباره حوادث سفارت انگلیس در تهران / اوباما هم واکنش نشان داد :


شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز حمله به سفارت بریتانیا در تهران را محکوم کرده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز حمله به سفارت بریتانیا در تهران را محکوم کرده است.

بیانیه شورای امنیت با توافق هر 15 کشور عضو - از جمله چین و روسیه - توسط سفیر پرتغال، رییس دوره‌ای شورای امنیت، قرائت شد.

پیش از این، اتحادیه اروپا حمله به مجموعه‌های سفارت بریتانیا را محکوم کرده بودند و دولت بریتانیا نیز در اعتراض به این حمله کاردار ایران در لندن را به وزارت امور خارجه این کشور احضار کرد.

یک سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از وقایع امروز تهران به شدت ابراز نگرانی کرد و آن را "کاملا غیر قابل قبول" خواند.

واکنش اوباما به حوادث سفارت انگلیس در تهران

همچنین باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه یک نشست با نخست وزیر هلند گفت ایالات متحده عمیقا از حمله به سفارت انگلیس در تهران متاثر است و حمله به اماکن دیپلماتیک انگلیس در تهران را غیر قابل قبول می‌داند.

 اوباما از ایران خواست تا با عمل به تعهدات بین المللی اش، مهاجمان را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

کاخ سفید نیز پیشتر با صدور بیانیه ای حمله به سفارت بریتانیا را محکوم کرده بود. در بیانیه کاخ سفید آمده: "ما از ایران می خواهیم تا به طور کامل به تعهدات بین المللی‌اش عمل کند، این حادثه را محکوم کند، مسببان آنرا تحت بیگرد قرار دهد، و اطمینان حاصل کند که حوادث از این نوع چه برای سفارت بریتانیا و چه برای نمایندگی های دیپلماتیک دیگر تکرار نشود."

سخنگوی دفتر رئیس جمهور آمریکا نیز گفت که کشورش حمله به سفارت انگلیس را به شدت محکوم می‌کند و آماده است که از همپیمانانش در شرایط سخت حمایت کند.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو : بیانیه شورای امنیت درباره حوادث سفارت انگلیس در تهران / اوباما هم واکنش نشان داد