بیانیه انجمن بازیگران خانه تئاتر در خصوص «بی‌احترامی» به فاطمه معتمدآریا :



بیانیه انجمن بازیگران سینما پیرامون انتشار فحاشی به هنرمندان , فاطمه معتمدآریا , خانه پوشالی بازیگران

انجمن بازیگران خانه تئاتر در خصوص «بی‌احترامی» به فاطمه معتمدآریا بیانیه‌ای صادر کرد.

به‌گزارش گروه فرهنگی آنا، متن این بیانیه به‌شرح زیر است:

«در هنر ما آموختیم روزها و شب‌ها ثانیه‌ها هستند و ثانیه‌ها تبدارِ مدام دیرشدن‌ها. آری مدام دیر می‌شود. نبود استقلال آرا و تصمیمات مشخص هنری و ضعف مشهود مدیریت‌ها، همواره بر یک بام و دو هوا بودنِ وضعیت خرد و کلان و نابسامان هنر دامن زده است.

 

آیا هنرمند چیزی جز سرمایه فرهنگی و ذخایر ماندگار هر مرز و بوم است؟ آیا هنرِ هنرمند دقیق‌ترین واحد اندازه‌گیری ثانیه‌ها در گذشته و حال و آینده نیست؟ آیا هنر شاخص‌ترین نبض تپنده زیستن مردم روزگار در هر خطه نبوده است تا قامت راست کند در جهان امروز؟

آنجا که ثانیه‌ها پر می‌شود از دروغ و بیداد به جای عدالت و انصاف؛ آنجا که فرهنگ قربانی می شود؛ آنجا که اهل هنر بیگانه و مزاحم قلمداد می‌شوند؛ آنجا که تهمت و هیاهو و قداره‌بندی ارزش تداعی می‌شود؛ درست آنجاست که می‌توان به هر ناسزایی نام حقیقت نهاد.

بار دیگر هجوم ناجوانمردانه به حریم و آبروی هنرمندان بزرگوار سرزمین‌مان، قلب یک ملت را جریحه‌دار و سوگوار کرد. برخورد ناشایست و توهین‌آمیز نسبت به بازیگر ارزنده و خوشنام و شایسته تئاتر و سینمای ایران، فاطمه معتمدآریا، جامعه هنری و مردم فرهنگ پرور کشورمان را در بهت فرو برد.

انجمن بازیگران خانه تئاتر ضمن محکوم کردن این اقدام ناسزاوار و ناشایست، چشم امید دارد تا با دخالت نهادهای مسئول و پی‌گیری قانونی، پس از این شاهد چنین برخوردهای پرآزاری نباشیم. باشد تا آینده با ثانیه‌های زیباتری نقش بندد؛ هم بر هنر و هم بر مردم.

اخبار فرهنگی - آنا


ویدیو : بیانیه انجمن بازیگران خانه تئاتر در خصوص «بی‌احترامی» به فاطمه معتمدآریا