بچه‌هایی که برای منصوریان جان می‌دهند : برای نفت‌؛ این نماینده شایسته ایران ...


برای نفت‌؛ این نماینده شایسته ایران در عربستان، لحظه‌های سختی را پیش‌بینی می‌کردیم. نه اینکه هنر کرده باشیم. خبر ورزشی: برای نفت‌؛ این نماینده شایسته ایران در عربستان، لحظه‌های سختی را پیش‌بینی می‌کردیم. نه اینکه هنر کرده باشیم.

می‌دانیم این پیش‌بینی همه دوستانی بود كه با نحوه میزبانی عربستانی‌ها از تیم‌های ایرانی آشنا هستند‌؛ بیشتر دلواپسی ما از شرایط خود بازی بود.

در غیر این صورت می‌دانیم در فرودگاه بر نفتی‌ها چه گذشت و حس می‌كنیم سرگردانی در فرودگاه جده و توهین مستقیم و غیرمستقیم عربستانی‌ها به ایرانی‌ها چقدر می‌تواند بر روح و روان یك تیم تأثیر بگذارد.

اما چرا نگران نفت در خود بازی بودیم؟ نفت در دیدار رفت یك گل به الاهلی زده بود. درست همان نتیجه‌ای كه پرسپولیس مقابل الهلال گرفت اما این گل برای نماینده ما حاشیه امنیت محسوب نمی‌شد.

پرسپولیس برای دفاع مقابل الهلال به میدان رفت و حاصل كار هم به فاجعه‌ای تأسف‌بار تبدیل شد اما نفت كه ظاهراً تیم كم‌تجربه‌تری بود، چه سیاستی داشت؟ آیا نفت هم می‌خواست در دیدار با الاهلی دفاع كند؟

در این صورت شك نداشتیم فشار تیم عربستانی باعث می‌شد تا خط دفاع نفت آنقدر تحت فشار قرار بگیرد تا حفره‌های دفاعی این تیم سر باز كند. نفت اما به تاكتیك خجسته‌ای رو آورد‌.

این تیم برای بردن به میدان رفت. نفت از اول برای ضربه زدن به حریفش وارد زمین شد، تا جایی كه گل اول را به این تیم زد. یك لحظه فكر كنید كه نفت برای دفاع كردن به میدان می‌رفت و از اول تا آخر زیر توپ می‌زد‌؛ آن‌وقت چه فاجعه‌ای می‌شد؟

نفت طوری مقابل الاهلی بازی كرد كه گویی سال‌ها تجربه آسیایی پشت این تیم است. انگار نه انگار این همان تیمی است كه چند سال پیش بر سر فروش امتیازش به یك شهرستان دعوا بود. نشان به آن نشان كه خیلی‌ها «دربه‌در» به فكر رد كردن این تیم از تهران بودند‌؛ غافل از اینكه این نفت است كه آبروی ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

نفت دو گل از الاهلی خورد اما برای اینكه نتیجه بازی را به نفع خودش حفظ كند، تا لحظه آخر دوید و جنگید. فراموش نكنیم در لیگ قهرمانان آسیا میزان دوندگی هر تیمی اهمیت دارد. نفت هم تیمی است كه بی‌اندازه می‌دود و بازیكنانی در آن حضور دارند كه برای سرمربی‌‌اش جان می‌دهند.

بله علیرضا منصوریان در نفت چنین كرده‌؛ بچه‌هایش برایش جان می‌دهند و چقدر رفتار این مربی بعد از برد در عربستان متمدنانه بود. منصوریان نشان داد فرق است میان بازیكنان و مربیانی كه فوتبال اروپا را تجربه كرده و نكرده‌اند...


ویدیو : بچه‌هایی که برای منصوریان جان می‌دهند